Проблем с помпа "Лукас".

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
palauz
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 25 май 2013, 11:37
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Проблем с помпа "Лукас".

Мнение от palauz » 15 юни 2013, 10:59

Уважаеми колеги, моля помогнете със съвет.Имам Форд Мондео 97г.ТДИ. Действието се развива в Германия. Колата е над 300 000км и никакви съществени проблеми не съм имал с нея. Досега, докато не реших да проверя откъде ми капе нафта, защото ми предстоеше пътуване от 3000 км. Ден преди това направих 600 км. Сутринта на следващия ден отвих клапана авансатор, погледнах о-пръстена отдолу, но установих, че теча идва от кабела на клапана. След завиването на клапана двигателя категорично отказа да запали, дори да въртях до безсъзнанието на акумулатора. В първия сервиз, където ме избутаха, твърдо заявиха че въпросният клапан е заминал и трябва нов. Поръчах нов от България. Докато чаках, реших да пробвам да запали с теглене.Двигателят припалваше и почти веднага гаснеше. Включих помпата директно към шише с нафта за да елиминирам възможно запушване по тръбопроводи и резервоар. Ефект нулев. С новият клапан положението не се подобри. Двигателят пали работи 10секунди и гасне. Посъветваха ме да премахна щока с пружината на втория клапан вързан за имобилайзера. Същият ефект-палене и гаснене след 10 сек. Във вторият специализиран сервиз на Форд пък заявиха, че помпата отишла по дяволите и поискаха 500€ за помпа втора употреба плюс смяна. Благодарих учтиво и си изтеглих Форда до квартирата.Междувременно забелязах, че характерното тракане на авансатора, което се чува при подгряване, го няма. Дайте съвет-дали помпата наистина е капитулирала от раз или да търся някаква причина. Благодаря ви предварително.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с помпа "Лукас".

Мнение от OgiDogi » 15 юни 2013, 15:31

palauz написа:Уважаеми колеги,
Щом не цъка авансатора при включване, търси проблеми в окабеляването или буксите към компютъра, ако не и самият компютър.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с помпа "Лукас".

Мнение от diesel1.6 » 15 юни 2013, 19:35

Кой втори клапан с пружина, свързан с имобилайзера? С имобилайзера не си играй, че след това само в сервиз или само с ръчкане на жички из колата и монтьорстване ще я подкараш.
Като за начало мисля, че не си наясно с конструкцията на авансатора. Дай снимка или номер на този клапан, за да не се окаже, че говорим за различни.
Междувременно може да провериш съпротивлението на наморката му и дали до него отиват 12 В. Мисля, че на контакт на единия му кабел се появяват 12 В, а компютърът превключва масата към другия кабел. Значи, ако подадеш маса на този втория, клапанът трябва да цъкне леко. Чува се сравнително тихо, но все пак се чува.
Кой о-пръстен си погледнал? Те са три плюс едно пластмасово уплътнение с предпазна мрежичка вътре между челото на клапана и главата на помпата.

Tук продават нещо като този клапан, но на снимката изглежда малко фалшиво. Не се вижда металната мрежа около долната му част.
http://www.ebay.ca/itm/270714633550

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с помпа "Лукас".

Мнение от specialista » 16 юни 2013, 10:48

Това на снимката си е точно такъв авансатор,но проблема едва ли е от него.Една проверка обаче няма да е излишна.Провери му съпротивлението и като му подадеш ток направо на двата пина да ли се чува "цъкане".Колата сама си прави тес при подаване на контакт-трябва да се чува жужене от авансатора за няколко секунди.Защо казвам че проблема не е от него.Ако не работи (не му пристига управляващ сигнал) той няма да отвори и ефекта който ще се наблюдава на работеща кола е да започне да работи по-твърдо-центровката се е преместила напред! Ако пък е заседнал в отворено състояние или пък до него пристига постоянно напрежение тогава ще е докрай в закъснение.Това би влошило много работата на мотора и да пуши бял дим но въпреки би запалила.
С поред мен е станало така: когато си развил авансатора горивото се е върнало във резервоара(не ти държат клапаните на подкачващата помпа на филтъра)
За това и сега помпата стои без гориво и няма как да запали.
съвет: купи си една ръчна помпа тип "круша" махни маркуча м/у филтъра и ГНП и с помоща на гумен маркуч свържи там крушата.После следва помпане докато бликне нафта .Ще отвиеш нипела на излишното гориво на ГНП.Целта е да видиш че помпа се е напълнила. Отвиваш тръбичките от дюзите докато не почне от там да блика нафта когато въртиш на стартер.След което стягаш и палиш.
Ако нещо не е ясно питай.
Жокер: Наблюдавай за пушек от аспуха. Ако няма значи няма впръскване на гориво.Ако има по цвета ще разберем какво става.Могат да се ползват и разни други помошници за улеснявне на стрта,но това е само за да пестиш стартер и акумулатор.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

palauz
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 25 май 2013, 11:37
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Проблем с помпа "Лукас".

Мнение от palauz » 16 юни 2013, 11:10

Клапаните на подкачващата помпа действително не работят!! Опитах чрез нея да засмуча гориво от резервоара без успех. Затова и опитах да включа към шише помпата. Ще пробвам с крушата.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта