Моя Фокусник си "крие" маслото ???
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
- Status: Извън линия
Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Здравейте колеги!
Скоро се наложи да карам около 400 км извънградско и съответно преди да тръгна проверих течностите на колата. Понеже фокуса (1.8 тдци 115 коня) го имам от 3 месеца и не го знам дали пипа маслото за това го погледнах преди да тръгна. Маслото си беше по средата между мин. и макс. Като се върнах пак проверих маслото и... беше спаднало малко над минимума... Викам си ...баси, гори масло тая кола, ужас... На следващия ден след каране само на градско, пак проверявам и що да видя... маслото си е пак на средата...Сега си карам градско, но малко по около 20 км. , колата даже не може и да загрее, а маслото си е на средата - нормално. След като купих колата и като я обслужих съм минал около 2000 км., а маслото си е все толкова, не го е изгорила, само се крие за малко и пак се връща... Някой има ли идея какво се случва и ако е нещо кофти какво да правя?
Благодаря предварително!
Скоро се наложи да карам около 400 км извънградско и съответно преди да тръгна проверих течностите на колата. Понеже фокуса (1.8 тдци 115 коня) го имам от 3 месеца и не го знам дали пипа маслото за това го погледнах преди да тръгна. Маслото си беше по средата между мин. и макс. Като се върнах пак проверих маслото и... беше спаднало малко над минимума... Викам си ...баси, гори масло тая кола, ужас... На следващия ден след каране само на градско, пак проверявам и що да видя... маслото си е пак на средата...Сега си карам градско, но малко по около 20 км. , колата даже не може и да загрее, а маслото си е на средата - нормално. След като купих колата и като я обслужих съм минал около 2000 км., а маслото си е все толкова, не го е изгорила, само се крие за малко и пак се връща... Някой има ли идея какво се случва и ако е нещо кофти какво да правя?
Благодаря предварително!
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10857
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
На първо четене трябва да провериш дали не вкарва НАФТА в маслото,- незабавно !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
А какъв е начина за проверка, къде да търся, от къде може да влиза нафта в маслото...
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 25#p463125pi4o написа:А какъв е начина за проверка, къде да търся, от къде може да влиза нафта в маслото...
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
А каква е вероятността когато маслото е било малко колата да е била още топла и маслото да не се е било източило в картера?
Ако вкарва нафта в маслото то количеството би било около и над максимума според мен.
Ако вкарва нафта в маслото то количеството би било около и над максимума според мен.
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Не, не беше топла, прегледах го на следващият ден. За това се шашнах, че е изгорила маслото и започнах да преглеждам темите за това. Там един колега беше писал, че като стигне малко над минимума и не го пипа. За това сега като го проверих пак и установих, че е пак на средата между мин. и макс.
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7254
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Да си я оставил на лек наклон?
Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Не, пред входа си е видимо равно. После се наложи да изместя колата малко по на сянка. Проверих пак, а малото пак си беше малко над минимума, след като е вървяла и напълнила всичките си маслени ситеми и турбото. Логично е да е спаднало още, но не беше... Остава сега да го наблюдавам всеки ден как ще се държи...
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Няма логика така да играе нивото и то еднократно.
Нестекло се масло, наклон или недокрай пъхната щека за нивото са възможни и вероятни причини, но виждам че си педантичен в това отношение.
Следи маслото, но ми се струва, че нямаш поводи за притеснение.
Нестекло се масло, наклон или недокрай пъхната щека за нивото са възможни и вероятни причини, но виждам че си педантичен в това отношение.
Следи маслото, но ми се струва, че нямаш поводи за притеснение.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 03 яну 2011, 21:29
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Възвратен клапан на маслена магистрала... На една 124-ка точно така играе маслото ... От време на време пуска маслото от главата надолу и се вдига нивото!
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Колега, какво трябва да направя за този възвратен клапан? Да се смени ли или да се почисти, какво да предприема? Можеш ли да ми обясниш къде се намира? Иначе правих теста с капки масло върху картон за да видя да не да вкарва нафта в маслото, но картинката от капки с ново масло и с това сега както съм изминал 2000 км от смяната е една и съща - няма разлика, следователно, няма нафта в маслото... Ако ти се занимава, моля те, обясни ми по-подробно за тоя възвратен клапан. ...или да си търся майстора
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Да, наистина е така. В града където караме колите на старт-стоп мотора обикновенно недостига големите температурни диапазони каквито има на магистралата. Так се получава че кондензи (не само водни) и горивото което идва през сегментите преди температурата да ги уплътни (нормалните луфтови допуски) отиват в маслото. Така обаче немогат да се изпарят, понеже мотора като цяло не се нагрява достатъчно (като на магистралата). И като караме колата градсо - маслото се покачва на щеката.
И така докато неизлезем на магистралата - 4-5часа, мотора се загрява целия, достига се изпарителната температура на вече наличните в маслото чужди съставки и те излизат през отдушника - маслото спада по ниво. Връщаш се в града и след наколко дни в маслото отново идват онези при старт-стоп каране - нивото на маслото се качва.
И така докато неизлезем на магистралата - 4-5часа, мотора се загрява целия, достига се изпарителната температура на вече наличните в маслото чужди съставки и те излизат през отдушника - маслото спада по ниво. Връщаш се в града и след наколко дни в маслото отново идват онези при старт-стоп каране - нивото на маслото се качва.
Карам бавно.
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Колега mag_kiril, значи според думите ти това е нещо нормално, така ли? Наистина от 760 км общо, 450 са ми градско и 310 извънградско. Пък на магистралата го понапънах малко, 140-150 ако това се смята за "ръчка", за да изгори малко саждите от EGR-а. Според мен е норамлно за мотор 115 коня да се кара с такава скорост, тогава си влиза в хубавите обороти. ...но ще следя маслото да видя какво става, макар, че не забелязвам да мирише на нафта. Трябва по-често да я изкарвам на магистралата
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Сигурен ли си в това което пишеш.В градски условия колата не може да загрее? А какво е това гориво което влиза в маслото? Не обърквайте колегата с такива хипотези просто са нереални. Колега проверявай си маслото когато колата е на равна площадка ,или като я спираш на едно е също място и ще видиш че всичко ще е океи. Дори и най лекият наклон дава отражение на нивотоmag_kiril написа:Да, наистина е така. В града където караме колите на старт-стоп мотора обикновенно недостига големите температурни диапазони каквито има на магистралата. Так се получава че кондензи (не само водни) и горивото което идва през сегментите преди температурата да ги уплътни (нормалните луфтови допуски) отиват в маслото. Така обаче немогат да се изпарят, понеже мотора като цяло не се нагрява достатъчно (като на магистралата). И като караме колата градсо - маслото се покачва на щеката.
И така докато неизлезем на магистралата - 4-5часа, мотора се загрява целия, достига се изпарителната температура на вече наличните в маслото чужди съставки и те излизат през отдушника - маслото спада по ниво. Връщаш се в града и след наколко дни в маслото отново идват онези при старт-стоп каране - нивото на маслото се качва.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 03 яну 2011, 21:29
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Ха сигурно! Това с конденза може и да се получава но само зимата и като се кара на разстояния старт 2-3 км и стоп... Колата в града особено лятото държи по-високи температури от колкото на магистралата! За възвратния клапан съм чел само нито знам къде е нито как се оправя сменява ли се, но според мен е вътре на самата маслена магистрала... А и това не мисля че ти е особен проблем просто дръж маслото винаги на максимума и не бери грижа следи го постоянно и така... При мен се получава на 124 -ката и съм почти сигурен защото ми се е случвало да мине маслото над максимума без причина тя не работи на бензин изключена и е помпата така че да влиза нещо в маслото е изключено! И когато маслото е над максимум след стартиране 4-5 секунди се чува повдигач явно защото е останал без масло горе и докато го развърти се чуват повдигачите... Не мисля че е кой знае какъв проблем, но все пак се консултирай с някой майстор дали е от това ако е от това какво е решението има ли смисъл и т.н все пак аз съм си аматьорче !!!
И при мен се получава при престой на колата от 4-5 дни!
И при мен се получава при престой на колата от 4-5 дни!
Последна промяна от DTM на 03 авг 2013, 20:20, променено общо 1 път.
Причина: Сливане на мнения
Причина: Сливане на мнения
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 24 окт 2011, 18:57
- Модел на автомобила: fiesta 1.8D 1996
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото ???
Колега, не съм 100% сигурен за твоя случай. Но при повечето коли този възвратен клапан в маслената система се намира в самия маслен филтър. Аз един път сменях филтъра и случайно видях, че клапана в новия маслен филтър не работи. Проверява се с уста, като пуска въздух в едната посока. Ако имаш проблем с този клапан, лампата за маслото ще ти гасне малко по-късно от нормалното, след като си запалил. Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
- Status: Извън линия
Re: Моя Фокусник си "крие" маслото - фалшива тревога
Колеги,
благодаря на всички, които се заитересоваха от моя "робелем"!!! Оказа се, че Фокусника ми НЯМА ПРОБЛЕМ. Проблема е бил в мен... сега като спирам на едно място, показанието на щеката е едно на друго място - друго. Сега установих, че като си спирам на едни и същи места, показанията са си същите - следователно проблем няма и притесненията ми са били напразни. Още веднъж благодаря за отзивите Ви. Поне теста (с капка върху хартия) за наличие на нафта или антифриз в маслото е отрицателен.
благодаря на всички, които се заитересоваха от моя "робелем"!!! Оказа се, че Фокусника ми НЯМА ПРОБЛЕМ. Проблема е бил в мен... сега като спирам на едно място, показанието на щеката е едно на друго място - друго. Сега установих, че като си спирам на едни и същи места, показанията са си същите - следователно проблем няма и притесненията ми са били напразни. Още веднъж благодаря за отзивите Ви. Поне теста (с капка върху хартия) за наличие на нафта или антифриз в маслото е отрицателен.
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 64 госта