1.8 TDCi 5 степенна към 6 степенна
- 
				Gr1zZl1
- потребител 
- Мнения: 7
- Регистриран: 29 авг 2011, 14:59
- Модел на автомобила: Ford Focus MK II 1.8TDCi
- Status: Извън линия
 1.8 TDCi 5 степенна към 6 степенна
 1.8 TDCi 5 степенна към 6 степенна
													
							
						
			
			
			
			Привет колеги форумци! 
От доста време исках да задам този въпрос…
Относно скоростни кутии и съвместимостта на дадени двигатели/скоростни кутии
За пример Фокус МК 2 1.8 TDCi с 5 степенна скоростна кутия – искам да мина от 5 степенна скоростна кутия на 6 степенна скоростна кутия.
Като цяло целта на този проект е да направя автомобила си по-приятен за шофиране
(всички знаем преимуществата на 6 степенната)
Какви са вариантите ми?
  
 
Какво са недостатъците на тази промяна?
  
 
Дали си заслужава смяна на скоростна кутия или по-добрият вариант е да си намеря 2.0 TDCi(с всички елементи от периферията) + скоростна кутия(мисля че това ще е доста трудоемко и скъпо начинание)
Като цяло заслужава ли си?
			
									
									
						От доста време исках да задам този въпрос…
Относно скоростни кутии и съвместимостта на дадени двигатели/скоростни кутии
За пример Фокус МК 2 1.8 TDCi с 5 степенна скоростна кутия – искам да мина от 5 степенна скоростна кутия на 6 степенна скоростна кутия.
Като цяло целта на този проект е да направя автомобила си по-приятен за шофиране
(всички знаем преимуществата на 6 степенната)
Какви са вариантите ми?
 
 Какво са недостатъците на тази промяна?
 
 Дали си заслужава смяна на скоростна кутия или по-добрият вариант е да си намеря 2.0 TDCi(с всички елементи от периферията) + скоростна кутия(мисля че това ще е доста трудоемко и скъпо начинание)
Като цяло заслужава ли си?
- Conan_1
- потребител 
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TDCi 5 степенна към 6 степенна
Колега по спомен твоят двигател си е разработка на форд ,докато 2-то литра е HDI съвместна разработка с пежо и е конструктивно различен. Ако бъркам колегите да ме поправят   иначе звучи мн примамливо
   иначе звучи мн примамливо
			
									
									 иначе звучи мн примамливо
   иначе звучи мн примамливоНие, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
						вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- 
				Gr1zZl1
- потребител 
- Мнения: 7
- Регистриран: 29 авг 2011, 14:59
- Модел на автомобила: Ford Focus MK II 1.8TDCi
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TDCi 5 степенна към 6 степенна
Колега…
Питам защото когато нашият S-MAX аварира ни дадоха Mondeo 2010-2011 1.8 TDCi 125 коня 6 скоростна степенна кутия.
А и от 2004 насам малко са частите за коли с предназначение само за един модел и марка (на пример накладките ми са за Volvo S40, Nissan Кашкай, и не знам си колко други марки и модели)
От тази гледна точка питам - защото колеги от focusfanatics бяха споменали нещо за 6 степенна на 1.8 TDCi
И така де – ако има колега с опит в този вид премеждия нека да сподели опита си с нас.
Реално когато закупувах дадения автомобил разликата м/у 1.8 и 2.0 TDCi беше в порядъка на 4000-5000 ( става дума за Moto Phoe)
А и 2.0 TDCi e двувалка ( 2 ролки, по-скъп ремък, по-голяма гражданска отговорност общо взето всичко е по-скъпо )
В най-лошият случай ще намеря кой да ми транспластира 2.0 TDCi когато изплатя автомобила или ще сменя колата
			
									
									
						Питам защото когато нашият S-MAX аварира ни дадоха Mondeo 2010-2011 1.8 TDCi 125 коня 6 скоростна степенна кутия.
А и от 2004 насам малко са частите за коли с предназначение само за един модел и марка (на пример накладките ми са за Volvo S40, Nissan Кашкай, и не знам си колко други марки и модели)
От тази гледна точка питам - защото колеги от focusfanatics бяха споменали нещо за 6 степенна на 1.8 TDCi
И така де – ако има колега с опит в този вид премеждия нека да сподели опита си с нас.
Реално когато закупувах дадения автомобил разликата м/у 1.8 и 2.0 TDCi беше в порядъка на 4000-5000 ( става дума за Moto Phoe)
А и 2.0 TDCi e двувалка ( 2 ролки, по-скъп ремък, по-голяма гражданска отговорност общо взето всичко е по-скъпо )
В най-лошият случай ще намеря кой да ми транспластира 2.0 TDCi когато изплатя автомобила или ще сменя колата

- HACKO
- Модератор 
- Мнения: 13115
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
 SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
- Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TDCi 5 степенна към 6 степенна
Колега, тръгваш по грешен път, не питай дали може да сложиш 6ст кутия от 2.0 на 1.8 а дали 5ст кутия на 1.8 и 2.0 е една и съща. Ако и след това не си си отговорил, аз ще ти кажа.
Само един жокер, при по-старите модели на Форд, се слага една и съща кутия (само с разлика в предавателните числа) не само на различните двигатели но и на различните модели от един и същ период, което я прави взаимозаменяема. Много колеги във форума използват това нещо, когато искат да променят предавателните отношения, просто сменят кутия от модел с исканите предавки без да разглобяват и пренареждат.
			
									
									
						Само един жокер, при по-старите модели на Форд, се слага една и съща кутия (само с разлика в предавателните числа) не само на различните двигатели но и на различните модели от един и същ период, което я прави взаимозаменяема. Много колеги във форума използват това нещо, когато искат да променят предавателните отношения, просто сменят кутия от модел с исканите предавки без да разглобяват и пренареждат.
- 
				Gr1zZl1
- потребител 
- Мнения: 7
- Регистриран: 29 авг 2011, 14:59
- Модел на автомобила: Ford Focus MK II 1.8TDCi
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TDCi 5 степенна към 6 степенна
Благодаря колега!
Реално питам защото подхождам малко със страх към тези трансплантации - просто защото нямам опит.
И не искам да правя скъпи и ненужни грешки.
В момента проучвам защото:
1. Не съм изплатил колата(все едно карам кола под наем)
2. Не съм намерил кола донор
3. Колкото повече информация имам – толкова по-лесно ще реша какво да правя за напред( Реално има много мнения! Едни биха казали недей пипа заводското карай я стокова или вземи друга-което не ме блазни много при положение че изплащам този автомобил от близо 2 години и имам почти 1 цяла година да изплащам… Има и други „Прави преправяй – твоята кола твоите модификации”)
Като човек с малко опит искам да чуя вашето мнение!
Като първи личен автомобил малко му „треперя”…
Моята главна идея е да преправя така автомобила че да изпитвам максимално удоволствие при шофирането му.
Искам да получа съвет от човек правил такива трансплантации - основно колко голямо главоболи е…
			
									
									
						Реално питам защото подхождам малко със страх към тези трансплантации - просто защото нямам опит.
И не искам да правя скъпи и ненужни грешки.
В момента проучвам защото:
1. Не съм изплатил колата(все едно карам кола под наем)
2. Не съм намерил кола донор
3. Колкото повече информация имам – толкова по-лесно ще реша какво да правя за напред( Реално има много мнения! Едни биха казали недей пипа заводското карай я стокова или вземи друга-което не ме блазни много при положение че изплащам този автомобил от близо 2 години и имам почти 1 цяла година да изплащам… Има и други „Прави преправяй – твоята кола твоите модификации”)
Като човек с малко опит искам да чуя вашето мнение!
Като първи личен автомобил малко му „треперя”…
Моята главна идея е да преправя така автомобила че да изпитвам максимално удоволствие при шофирането му.
Искам да получа съвет от човек правил такива трансплантации - основно колко голямо главоболи е…
- HACKO
- Модератор 
- Мнения: 13115
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
 SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
- Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TDCi 5 степенна към 6 степенна
Аз също не съм от привържениците на преправянето на нещо заводско, но в твоя случай 99% съм сигурен, че в присъединителните размери на кутиите разлика няма. Което ще рече, че трансплантацията ще стане без особенно затруднение. Може би по-големия проблем ще е при напасването на скоростния лост, може би от донора ще трябва да вземеш и нето и жилата да кутията. Обаче не очаквай драстична разлика между двете кутии. Потърси характеристики на двете кутии, виж им предавателните отношения на крайните им предавки, най-вероятно няма да се различават със много. Преди време имах същата идея относно Ориона 1.3, който беше с 4ст. кутия, да сложа 5ст. Тогава не ми попадна такава на приемлива цена и проекта не се осъществи (а и не се бях захванал сериозно). Сега карам Ескорт 1.4, със същия мотор и 5ст кутия и установявам че разликата не е много голяма, просто има още една предавка, което в градски условия дава по-добра гъвкавост, но 4та при 5ст. кутия не се равнява на 4та. при 4ст. кутия а е нещо междинно. Максималната скорост при двете кутии е еднаква при почти еднакви обороти, разликата е в оборотите при ниски скорости до 120 и в това, че сменяш към по-висока предавка на по-ниски обороти отколкото при кутиите с по-малко степени.
П.П. За съжаление нямам инсталиран Микрокат и не мога да видя предавателните отношения на кутиите, някой който я има може да помогне.
			
									
									
						П.П. За съжаление нямам инсталиран Микрокат и не мога да видя предавателните отношения на кутиите, някой който я има може да помогне.
- 
				nikolaicho555
- потребител 
- Мнения: 4
- Регистриран: 15 ное 2013, 16:32
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TDCi 5 степенна към 6 степенна
Един приятел има Vw transit.. С двигател от голф 3 бензин газ със скоростна кутия от дизел. А ти искаш да сменяш от форд на форд.. Тази 6-та ти е за по икономично на дълъг път.
			
									
									
						- angel_8604
- потребител 
- Мнения: 95
- Регистриран: 21 мар 2008, 16:14
- Модел на автомобила: c-max 1.8 tdci
- Местоположение: пловдив
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TDCi 5 степенна към 6 степенна
Колеги не забравяйте, че 1.8 тдци е немски мотор а 2.0 тдци е френски може и да има разлика в самите кутий
			
									
									
						- didovrabeca
- потребител 
- Мнения: 30
- Регистриран: 19 апр 2010, 10:08
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI 143к.с.
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TDCi 5 степенна към 6 степенна
Колега ,аз искам да правя същата модификация само че на МК1 1.8TDCI 115кн. Казаха ми в МФ че единственно от мондео след 2007 имат мотор 1.8 и е със 6 степенна кутия.Би ли ми написал на ЛС дали си направил нещо и ако може малко подробности каква 6 степенна кутия мога да сложа.
			
									
									
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта




