Антифриз

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Slavi_
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 21 ное 2010, 12:24
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1992г. 1.4i 52KW 73ps
Status: Извън линия

Антифриз

Мнение от Slavi_ » 03 яну 2014, 20:40

Здравейте колата я имам от 5 години. Не съм сменял антифриза до сега и не знам колко години не е сменян преди да я взема аз. Всяка есен го проверявам дали няма да замръзне във фризера. Мазен е на пипане и нямам проблеми с парното. Стопля за минути. Тука чета че трябвало да се сменяна 2-3 г. и че след смяната му можело да протече нещо по системата. И сега ме е страх да го сменя да не си създам ядове. Един дядо има ескорт 87г. 1.4 и каза че не го е сменял от 15 години и няма проблеми. Има ли начин някакси да го подменя малко по малко ?
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 88833o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Антифриз

Мнение от ЯЛТА » 03 яну 2014, 21:29

Не се занимавай зимата със смяната му. Напролет е най доброто време, иначе в някой сервиз може да ти го замерят,- температурата на замръзване. Ако е слаб, източваш малко и доливаш концентрат, но ако е много слаб- 10-15 градуса, то тогава ще е нужна смяна.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Slavi_
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 21 ное 2010, 12:24
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1992г. 1.4i 52KW 73ps
Status: Извън линия

Re: Антифриз

Мнение от Slavi_ » 03 яну 2014, 21:56

Мерих го показва - 35 градуса. Бил си губел някакви смазочни свойства а на пипане е мазен.
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 88833o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Антифриз

Мнение от ЯЛТА » 03 яну 2014, 22:12

Карай смело.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Антифриз

Мнение от dreadx » 03 яну 2014, 23:53

Наистина след указания срок се губят и антикорозионните свойства на антифриза.

При смяната е възможно нещо да протече, понеже активните антикорозионни добавки на новия антифриз може да прочистят някое по-слабо място в уплътненията на охладителната система, което във времето се е закиснало с ръжда и т.н. и по принцип не тече.
Аз така си смених веднъж антифриза и ми протече радиатора. После гледах в Haynes - бяха си написали като предупреждение, че е възможно да се случи.

Наскоро ми се наложи да долея антифриз и отидох в близката бензиностанция на Петрол - двама продавач-консултанти се хванаха да ми обясняват защо да не взема да си купя някакъв немски антифриз, който е само с 40 ст. по-скъп, а аз: неее - искам си БГ-антифриз и задължително да не пише нищо за антикорозионни добавки .. и два пъти им обясних за случая с радиатора, понеже не разбрах дали от първия път са ме разбрали.

Но изобщо не спряха да ме убеждават да взема качествения немски антифриз, даже човекът използва като аргумент:
"- Еми, съвсем нормално е това, след смяната да протече. Аз като си смених антифриза, пък ми протече водната помпа."
-- ?? :shock: е да де!

Карай смело. Особено ако е бистър на цвят мисля, че няма от какво да се притесняваш. Ако е започнал да хваща ръжда пак не е спешно и може през лятото да промиеш охладителната система и да смениш антифриза.

Потребителски аватар
Slavi_
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 21 ное 2010, 12:24
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1992г. 1.4i 52KW 73ps
Status: Извън линия

Re: Антифриз

Мнение от Slavi_ » 04 яну 2014, 09:17

Бистър е няма никакви неща в него. Преправях един маркуч и изтече около 100 грама и беше бистър. Така че ще карам за сега така пък като се стопли ще му мисля. А има ли начин от някъде да източа малко примерно да рече 1/3 и да налея концентрат и така на няколко пъти да го подменя без да източвам цялата система?
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 88833o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Антифриз

Мнение от ЯЛТА » 04 яну 2014, 14:15

Би трябвало на радиатора отзад в дясно и долу,-/като стоиш пред колата/, да има пластмасова пробка която се отвива малко и протича антифриза. Със 50 стотинки монета може да се отвие.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Slavi_
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 21 ное 2010, 12:24
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1992г. 1.4i 52KW 73ps
Status: Извън линия

Re: Антифриз

Мнение от Slavi_ » 08 яну 2014, 20:06

Май така ще направя. После наливам в разширителния съд и обезвъздушавам. :D
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 88833o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта