Горивна помпа - за смяна или поправка?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Stanax
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 21 дек 2013, 16:21
Модел на автомобила: Focus '06
Status: Извън линия

Горивна помпа - за смяна или поправка?

Мнение от Stanax » 11 фев 2014, 17:05

Здравейте колеги,

Дайте малко акъл какво да правя в следната ситуация:

Колата е Focus 2006, 1.8 TDCi.
Купих я преди два месеца от първи собственик българин. поддържана е само в мотофое. От известно време, много рядко, забелязвах леко играене на оборотите докато не съм на скорост. Вчера тези симптоми се позасилиха и вечерта колата изгуби мощност и съвсем спря да реагира на педала на газта в движение. Отбих, изгасих, опитах да запаля - опитва се но не може. Дойде приятел и ме дръпна до мотопфое.
Тази сутрин при тях е запалила, на компа не е показала никакви проблеми и грешки, при пътен тест обаче са отчели пикове в налягането на горивото. Тяхната диагноза е или горивен филтър(малко вероятно защото е на 14к от 40) или горивна помпа. Предлагат ми да пробвам да сменя първо филтъра и ако не е от него да сменям/поправям помпата.

Ще съм благодарен на всеки който даде някакво мнение как да процедирам, колко струва една такава помпа втора ръка, или свестен майстор който може да оправи сегашната помпа.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Горивна помпа - за смяна или поправка?

Мнение от HACKO » 11 фев 2014, 19:28

Филтъра може да е 100км и пак да се задръсти от гадна Нафта (това че зареждаш само от голяма бензиностанция не е гаранция за качеството на горивото). Така и иначе ще смениш филтъра при ремонт/смяна на помпата, нищо не ти пречи да почнеш от него. Не вярвам той да е причината, но цената му е в пъти по-ниска от тази на помпата и нищо не ти пречи да пробваш, пък може да имаш късмет.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Горивна помпа - за смяна или поправка?

Мнение от specialista » 11 фев 2014, 20:50

Stanax написа:Здравейте колеги,

Дайте малко акъл какво да правя в следната ситуация:

Колата е Focus 2006, 1.8 TDCi.
Купих я преди два месеца от първи собственик българин. поддържана е само в мотофое. От известно време, много рядко, забелязвах леко играене на оборотите докато не съм на скорост. Вчера тези симптоми се позасилиха и вечерта колата изгуби мощност и съвсем спря да реагира на педала на газта в движение. Отбих, изгасих, опитах да запаля - опитва се но не може. Дойде приятел и ме дръпна до мотопфое.
Тази сутрин при тях е запалила, на компа не е показала никакви проблеми и грешки, при пътен тест обаче са отчели пикове в налягането на горивото. Тяхната диагноза е или горивен филтър(малко вероятно защото е на 14к от 40) или горивна помпа. Предлагат ми да пробвам да сменя първо филтъра и ако не е от него да сменям/поправям помпата.

Ще съм благодарен на всеки който даде някакво мнение как да процедирам, колко струва една такава помпа втора ръка, или свестен майстор който може да оправи сегашната помпа.

Със каква горивна апаратура е колата? Делфи или Сименс? Аз първо бих проверил дюзи и регулатор и тога ще ми се изясни ситуацията.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Stanax
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 21 дек 2013, 16:21
Модел на автомобила: Focus '06
Status: Извън линия

Re: Горивна помпа - за смяна или поправка?

Мнение от Stanax » 13 фев 2014, 17:35

Карах я и в София Дизел Център и от там не могат да кажат със сигурност - по компютър колата е перфектна.
За нещастие се оказа че на тоя двигател горивния филтър му е някъв супер скъп - 150лв. цените които те ми предлат са по 60лв на дюза за монтаж/демонтаж и диагностика, и 400лв за монтаж/демонтаж и диагностика на помпата щото на тоя двигател била на много гадно място и трябвало да свалят целия двигател... май се пак ше се изръся първо за филтъра така или иначе му е що-годе време

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта