Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
ford4o
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?

Мнение от ford4o » 18 фев 2014, 15:46

Здравейте.
Потърсих във форума, но не открих точен отговор. Интересува ме , ако някой го е мерил, да речем на някакви конкретни обороти.
Мотора е 1.8 tdci 100 HP на Фокус 1.
Искам да сложа един манометър да видя при мен как е, но нямам мярка за сравняване :)
Намерих в разни чужди форуми противоречиви данни, а и говореха предимно за тунинговани двигатели.
Цялата работа е, че имам едно забавяне в ниските обороти, а след 1800- 1900 оборота направо подскача колата.
Нямам загуби на въздух, всички скоби са сменени, както и маркучите към кулера. Геометрията се движи свободно на ръка, нямам възможност да погледна как е актуатора.
Не съм проверявал педала на газта. Колата върви перфектно след 1800-2000 оборота, но преди това е много мудна.

Потребителски аватар
ford4o
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?

Мнение от ford4o » 18 фев 2014, 22:33

Да споделя :) Взех някакъв обикновен манометър до 2,5 бара и го сложих на тръбата след кулера. Веднага след запалване разбрах защо има специални уреди за тази работа :) Чудото започна да бръмчи , все едно има гърмяща змия в колата :) Стрелката трептеше доста. Но в името на идеята -става :) И се метнах на магистралата за Варна да я тествам. Та при много газ и ускоряване стигаше до 0,9- 1 бар и като поддържам скоростта падаше на 0,4- 0,5 бара. На 3000 оборота държеше 0,7 бара . Имаше и пикове до към 1,2 бара на 4000- 4200 оброта, но си мисля ,че са от уреда :)
Но ми направи впечатление,че най големите колебания в уреда, стрелката направо скачаше от 0,2 до 0,8 бара, се получаваха точно в оборотите в които колата е тромава. Може би си е нормален лаг на турбото. Та си мисля ,че на колата всичко и е наред, а в моята глава е проблема :) Понеже сравнявам с друга кола и може би не ми е правилна преценката. Макар ,че и в сервиза в който се грижат за нея ми казаха ,че има леко замисляне, но и те го отдадоха на турболага.
Та така, споделих наблюденията си :) Утре ще се пробвам да намаля пулсациите в уреда. Ако има някой специалист по пневматика да помага :)

Оправих манометъра. Вече не трепти :) Но това което показва ми се струва нереално. Когато настъпя здраво газта, по някой баир, и показва 1,3 бара , а понякога и до 1,5 стига и ги държи докато педала е до ламарината :) . Като спра да ускорявам и си спада до 0,5- 0,7 бара. Ще трябва да го разкарам обаче тоя манометър, че само него гледам, ще се пребия някъде :)
Трябва да си почистя МАФ сензора да видя дали ще се оправи това забиване.
Последна промяна от ford4o на 19 фев 2014, 16:14, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?

Мнение от urgan » 19 фев 2014, 10:18

Трябва ти нещо такова. И мен много ми липсва да ми показва колко надува турбото, в някои го вграждат фабрично това.
http://topspeed.bg/view_product.php?pid=1091
Изображение

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?

Мнение от Dimitar Mihov » 19 фев 2014, 10:27

Най-вероятно си работи нормално турбото. Нормално е да има замисляне преди да се включи турбината, при почти всички коли е така. По-новите слагат 2 турбини, по-малка и по-голяма, които се включват по различно време, именно за да се елиминира тази т.нар. турбо дупка. При по-старите мотори като твоя е нормално да има турбо дупка в ниските обороти. А колата се изстрелва след 1800 оборота, защото тогава се включва турбината, преди това няма въздух ;) Аз съм с по-новия мотор 115 к.с. и при мен турбото се включва около 1500-1600, като при по-ниски обороти е тромава колата, което е нормално. Всичко зависи от конкретния мотор при какви обороти надува турбото. Така че според мен колата си е наред, не се вкарвай в някакви филми ;)

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?

Мнение от urgan » 19 фев 2014, 10:57

Няма такова понятие като включване и изключване на турбината.
Изображение

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?

Мнение от Dimitar Mihov » 20 фев 2014, 12:01

Условно казано, за по-просто обяснение ;)

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?

Мнение от ieiei » 20 фев 2014, 16:32


Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта