Неустойчиви обороти и самофорсиране

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
taralion 1
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Неустойчиви обороти и самофорсиране

Мнение от taralion 1 » 10 мар 2014, 23:50

Фиеста 1.3 бензин ендура мотор. При увеличаване плавно на оборотите на място и достигане на 2000-2100 оборота на двигателя започва да играят в тези граници. Двигателя глъхне и се самовъстановява в тези граници. При увеличаване на горе не се забелязва подобно нещо. При ускоряване на автомобила по време на движение и преминаване през тази зона се получава леко придърпване. Също тата оборотите на двигателя по време на ход се установяват в някакви граници и автомобила върви без подаване на газ. По време на движение и натискане на съединителя на няколко пъти ми се случва двигателя да се самофорсира и достига 3000 оборота. Случва се също и при спиране на стоп, светофар и т.н. оборотите на двигателя да са високи и да паднат след няколко секунди на 950-1100. Колата е взета скоро и това е едната магария която прави. Жилото на колата на едно място има някакъв проблем и бронята е доближена една до друга и е шинирана отвън и увита с тиксо. Ще приложа снимка за това. От къде идва проблема?
Изображение
Изображение

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Неустойчиви обороти и самофорсиране

Мнение от peigera » 11 мар 2014, 06:22

Започни с проверка на жилото дали се движи плавно и равномерно. Ако задържа го сменяй. След това причината за форсиране може да бъде в проблемен вакум от който да смуче въздух. Забавяне от порядъка на 2-3 сек след по високи обороти е нормално. Ако задържа по дълго време високите обороти провери и стъпковия мотор. Не на последно място провери свещите. Доста често се повтарям с този проблем но е доста срещан при форд. По белия порцелан има ли черни чертички които неможеш да избършиш с парцала сменяй ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЗАЕДНО кабела и свеща.

Потребителски аватар
taralion 1
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Re: Неустойчиви обороти и самофорсиране

Мнение от taralion 1 » 11 мар 2014, 09:26

Особено ме притеснява проблема при 2000 оборота и самофорсирането.
Изображение

Потребителски аватар
taralion 1
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Re: Неустойчиви обороти и самофорсиране

Мнение от taralion 1 » 13 мар 2014, 00:13

Оказа се TPS датчика. Казвайте откъде и колко струва, а може и втора ръка.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта