Смяна на биелни лагери и сигменти
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 11 мар 2014, 21:01
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3 1992
- Status: Извън линия
Смяна на биелни лагери и сигменти
Здравеите! Имам една фиестичка 1.3 гореше ми малко масло и доста гориво реших да сменя гумичките на клапаните и сигментите.В последствие останових че биелите са поизносени. Първо бих искал да попитам. Преди смяна на биелните лагери трябва ли да шлаифам коляновия вал или не ? Второ на какви килограми се затягат болтовете на главата и буталата? И третото ми запитване е на какви мм да си реголирам клапаните? Наченаещ маѝстор сам
ако може някои да помогне пишете.
Благодаря ви предварително.

Благодаря ви предварително.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
Ако няма задирания, по принцип не ти трябва шлайф. Лагерите са стоманена основа с електролитно помедняване и лагерна част от специален композитен материал, който е по-мек от коляновия вал. Ако само е изтрит до медта и си е гладък и ако шийките нямат видими следи, сменяй черупките и не пипай вала.Гриша Григоров написа:Здравеите! Имам една фиестичка 1.3 гореше ми малко масло и доста гориво реших да сменя гумичките на клапаните и сигментите.В последствие останових че биелите са поизносени. Първо бих искал да попитам. Преди смяна на биелните лагери трябва ли да шлаифам коляновия вал или не ? Второ на какви килограми се затягат болтовете на главата и буталата? И третото ми запитване е на какви мм да си реголирам клапаните? Наченаещ маѝстор самако може някои да помогне пишете.
Благодаря ви предварително.
Силите на стягане и самата процедура, са различни за различните двигатели. Някои са до определени Nm, други са с първоначално леко притягане и после на градуси, зависи от материала на главата и на болтовете.
Например, вчера събирах едно дърто Renault 19 обикновен дизел 1.9 и стягането на главата беше в ей такава последователност:
фаза 1 - 25 Nm
фаза 2 - 80 градуса
фаза 3 - почивка 3 минути
фаза 4 - разхлабване
фаза 5 - 25 Nm + 210 градуса
Материал на главата - алуминий и клингеритена гарнитура. По усилието на първия болт към 210 градуса приблизително определих към 140 Nm и натегнах до там динамометричния ключ. Някои от следващите болтове тракнаха, обаче други - не.
За клапаните - търсиш данни за мотора (например в AutoData) и регулираш според тях, ако подлежат на регулировка.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 11 мар 2014, 21:01
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3 1992
- Status: Извън линия
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
А болтовете на черупките на биелните лагери колко се затягат?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
Там, където си намерил за болтовете на главата, трябва да има и за биелните лагери. Пак си е според колата - има на Nm, има и на Nm+градуси.Гриша Григоров написа:А болтовете на черупките на биелните лагери колко се затягат?
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 11 мар 2014, 21:01
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3 1992
- Status: Извън линия
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
Там е работата че в Auto data не намирам нищо, може би аз не знам каде да търся. но ми казаха че на гарнитурата на главата си пишело всичко.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
Tightening torquesГриша Григоров написа:Там е работата че в Auto data не намирам нищо, може би аз не знам каде да търся. но ми казаха че на гарнитурата на главата си пишело всичко.
Стягане на главата - Cylinder head - има схема и усилия/градуси, указана е смяната на болтовете (new bolts Yes/No) и допустими размери за разтягащите се, в зависимост от препоръките на производителя
Стягане на биелни лагери - Big end bearings - усилие/градуси и смяна на болтовете при нужда.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 11 мар 2014, 21:01
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3 1992
- Status: Извън линия
Re: Смяна на биелни лагери и сигменти
Ако някой друг го интересува...
болтове глава 30нм и 2 пъти по 90 градуса
болтове биели 30нм или мах 3,5кг
болтове глава 30нм и 2 пъти по 90 градуса
болтове биели 30нм или мах 3,5кг
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта