Бензинова помпа - сложен и заплетен проблем с Мицубиши

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Бензинова помпа - сложен и заплетен проблем с Мицубиши

Мнение от dreadx » 20 мар 2014, 19:36

Някой може ли да ми каже на тази помпа малката дупчица отдолу за какво служи и дали ще е проблем ако я запуша?
Става въпрос за Мицубиши, но питам тук, защото в съответния форум наистина има няколко човека, които доста разбират от коли, ама средната техническа компетентност е.. (да приемем, че ако попитам в BG-MAMMA може да получа и по-компетентни отговори).

Проблемът с колата конкретно: Както си карах една вечер по трасето Бургас-София, (май още преди София) взе да придърпва, а когато я покарах вече по улиците осезателно се усещаше, че някои от цилиндрите работят като на бедна смес. На другия ден я покарах 3-4 км. до работа, там започнах нещо да й гледам TPS-а и т.н., но при следващото палене работеше на 1-2 цилиндъра, а след това и съвсем спря да пали.

Разкостих целия инжекцион, но проблемът се оказа в запушени дюзи.

Ама не просто запушени, а заринати с тиня - цялата цедка на дюзата отгоре пълна с фини ръждиви песъчинки, като се извади дюзата от рейката остава в съответния отвор на рейката една тапа още от тиня и т.н.

Почистих дюзите, рейката, маркуча за високо налягане от бензиновия филтър до рейката. Бензинопровода от резервоара до бензиновия филтър не съм го чистил. Смених бензиновия филтър и покарах 3-4 км. - дюзите пак се запушиха по същия начин. Докато търсех проблема по инжекциона, отварях и резервоара, но не ми се видя чак-толкова замърсен. Все пак си мислех, че бензиновият филтър не би трябвало да пропусне нещо такова в рейката, затова разрязах стария бензинов филтър - да видя какво се е случило.

Видях, че е затъкнат със същите ръждиви песъчинки, а когато е нямало вече от къде да минава бензинът си е намерил пътя покрай едно по-слабо място в залепването на филтърния елемент. Предполагам, че и новият филтър се е задръстил по същия начин, но още не съм го отварял. Пуснах ток на бензиновата помпа и източих 15 литра бензин - изглежда бистър на цвят. Новият филтър е някакъв неизвестен от 15 лв - по-хубав нямаше в кварталния магазин.

Въпросите ми са, дали някой е попадал на съвсем некачествен филтър от тези неизвестни марки, хипотезите са:
1. просто да си е имал някакъв проблем филтърът, че пак да се нарине рейката с боклуци за няма и 5 км (и може би като време около час - 50-60 литра са минали през него за това време).
2. филтърът да се е задръстил по същия начин и да е започнал да изпуска боклуците по същия начин, както стария.

Също се сетих, ама това чак по-късно, че в долната част на бензиновата помпа нали има едно като чорапче - цедка за по-едрите боклуци. Тя е свързана към големия отвор на снимката по-долу. Дъното на бензиновата помпа ляга на един тампон.

Обаче има и една малка дупчица, която също влиза на перката в помпата (на снимката долу вляво - на края на каналчето).

И не мога да се сетя как беше - май нормално тампонът я затиска, за да не влизат през нея песъчинки. Но при мен тампонът е доста стар и деформиран - май много-много не я затапва. Сега си мисля дали пък оттам не се намъкват мръсотиите, заобикаляйки цедката.

Някой може ли да каже за какво е тази, малката дупчица - и дали ще има проблем ако я запуша с Поксипол?

Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Бензинова помпа - сложен и заплетен проблем с Мицубиши

Мнение от OgiDogi » 21 мар 2014, 07:37

dreadx написа:Някой може ли да ми каже на тази помпа малката дупчица отдолу за какво служи и дали ще е проблем ако я запуша?
...
През тази дупка излиза част от напомпеното гориво, но за да получиш точен отговор за предназначението ѝ, трябва да дадеш снимка и на чашата от вътре. Има помпи, на които малката дупка праща гориво с висока скорост към нещо като пулверизатор, който завихря и засмуква от дъното на резервоара към чашата, за да я допълва и да охлажда помпата от външна страна при останал малко бензин в резервоара.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Бензинова помпа - сложен и заплетен проблем с Мицубиши

Мнение от dreadx » 21 мар 2014, 20:49

През тази дупчица излиза ли бензин, или влиза? Питам, защото както и да го мисля дупчицата е на дъното на помпата, под перката, също както е и централният отвор за засмукване на основното количество гориво..

Помпата е монтирана като на снимката и опира направо на дъното на резервоара. Самият резервоар е с някакви прегради, за да не се плиска горивото. Има някакво ограждение около помпата с диаметър 25-30 см, което мисля че е предвидено да събира известно количество гориво, за да не остава помпата на сухо, когато колата е под наклон. Друго, което няма на снимката са датчиците - поплавък и т.н., но долната част на тази планка, която държи помпата опира направо в дъното на резервоара.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Бензинова помпа - сложен и заплетен проблем с Мицубиши

Мнение от OgiDogi » 21 мар 2014, 21:27

dreadx написа:През тази дупчица излиза ли бензин, или влиза? Питам, защото както и да го мисля дупчицата е на дъното на помпата, под перката, също както е и централният отвор за засмукване на основното количество гориво..
До сега да беше пробвал - слагаш по един маркуч на входа и изхода на помпата, пълниш легена с вода и пускаш ток от акумулатора с 2 жици. Гледай дупката да сочи легена, щото ще пръска.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1618
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Бензинова помпа - сложен и заплетен проблем с Мицубиши

Мнение от fordmaniac » 23 мар 2014, 10:35

Ами Оги ти е обяснил за какво е отвора. Той затова си има оформен канал в корпуса на помпата, който не се запушва от тампона.
От ефтини ( или изгодни) фитри съм имал проблем, хубавото беше, че клиента си го донесе, та после не мрънка за задръстени дюзи след ден каране при изправна преди това кола.
Преди време заради проблеми с резорвоар, на една кола слагах два филтъра, единия оригиналния под пода до помпата, а другия подбран като щуцери на маркуча в двигателния отсек, иначе там нямаше спасение.
Поздрави

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Бензинова помпа - сложен и заплетен проблем с Мицубиши

Мнение от dreadx » 23 мар 2014, 12:16

Благодаря за споделения опит. И аз си мислех дали ще има ефект ако се сложат два филтъра - май случаят е точно такъв.

Първият филтър от 15 лв. си го купих от едни, дето с това се занимават - да сменят масла и филтри. Ровиха в някакви каталози, извадиха един дето не беше точно като моя. После извадиха още някакви и гледаха на око дали резбите са същите.. Изкара 2 км.

Пак почистих дюзите и от друг магазин в квартала, за японски авточасти, първо ми дадоха поредния филтър от 15 лв. Питах човека дали няма някакви по-истински филтри - каза че не, ама тези си били хубави. На другия ден тръгнах да го монтирам - оказа се, че е с точно същите съединения към бензинопроводите, но се закрепва на обратно - входът му не беше откъм широката част. Гледах че почти може и да стане, но не бях сигурен дали няма да опира в нещо и отидох да им покажа стария и да го сменят. Друг продавач беше в магазина, извади ми по-хубав филтър от 30 лв., който е точно като за колата.

Въпреки всичко имам подозрения, че ще се наложи свързване на два филтъра един след друг.
Сега запалих колата - пак има запушени дюзи - 15 км. съм я карал с новия филтър.

Ако имаше газова уредба дали можеше да свържа един филтър и да карам на газ - за да се тръска резервоара и да се претака през филтъра докато се пречисти от ръждите?

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Бензинова помпа - сложен и заплетен проблем с Мицубиши

Мнение от dreadx » 24 мар 2014, 08:37

update: Четох, четох - изглежда филтрите спират частици над 10 микрона, като не е гаранция, че спират всичките - можело да спират определена част от тях.
Точната спецификация била, че филтърът спира например 90% от частиците над 10 микрона - за измислените марки филтри няма как да се знае.

Оттам и ползата да се сложат два филтъра един след друг - единият ще пусне 10% от частиците, но има голям шанс следващият да спре още 90% от тези 10%.
Май най-лошото е ако преобладаващата част от замърсителите са частици около и под 10 микрона.

Освен това било желателно да се ползва филтър, препоръчан от производителя, понеже може и други филтри да паснат на щуцерите, но някои да са за частици например от 15-20 микрона.

Замърсителите в резервоара можело да са ръжда, или някакви отложения от бензина, които също приличали на ръжда. В тази връзка за почистване на резервоара било най-добре да се свали и да се измие на пароструйка, но без да се слага вътре абразив - пясък, дребни камъни, болтчета и гайки, понеже ще свалят антикорозионното покритие ако има такова. Може също да се опита разтваряне на замърсителите с някаква добавка - напр. REDEX.
За съжаление ръждата не се лови от магнит..

Чудех се дали да опитам да сложа и дизелов филтър - изглеждат ми доста по-сериозни от бензиновите, но май ще е най-добре да сваля и измия резервоара.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Бензинова помпа - сложен и заплетен проблем с Мицубиши

Мнение от bateto_toshko » 25 мар 2014, 22:44

Изчистването на резервоара още сега може да се окаже и по-евтино от това да сменяш филтри в несвяст , докато оберат всичко.Явно колата ти дълго време е стояла с почти празен резервоар преди да я купиш.....ако бензина , който ползваш е със съмнителен произход...също може да задръсти дори и цедката на помпата
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта