Виене от съединител Focus MK2 1.6 16V МТ

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Brainless
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
Status: Извън линия

Виене от съединител Focus MK2 1.6 16V МТ

Мнение от Brainless » 28 апр 2014, 14:01

Автомобилът е Focus MK2 1.6 16V 2007, ръчна скоростна кутия, на 65 000 реални километра. Проблемът е следния:
При свободна на място, се чува едно едва доловимо виене (не знам как точно да го опиша) от колата, а след натискане на съединителя виенето изчезва. При освобождаване отново се появява. Може би проблемът е като описания в тази тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=61298
При движение (на 1-ва, 2-ра), честотата на звука се променя. При по-висока скорост няма как да го чуя.

Има и още нещо, което не знам дали е свързано с първия проблем. При превключване на скорости, когато освобождавам съединителя и в същото време започвам да подавам по-малко газ, се чува едно изтупване(изхлопване). Ако освободя внимателно съединителя докрай и тогава започна да подавам газ, не се чува нищо. При потегляне от място на първа, понякога се чува отново това изтупване.
За втория "проблем", "майстори" са ми казвали да не занимавам и да си карам така, но въпроса ми е за първия. Трябва ли да предприемам своевременни действия или да карам за сега така?

Потребителски аватар
Lancer
потребител
потребител
Мнения: 366
Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
Модел на автомобила: Ford Focus '99
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Виене от съединител Focus MK2 1.6 16V МТ

Мнение от Lancer » 28 апр 2014, 16:09

И първия и втория проблем мисля, че са от лагер на съединителя.
Сокол скитник

Forester
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Виене от съединител Focus MK2 1.6 16V МТ

Мнение от Forester » 29 апр 2014, 23:15

И при мен ги има и двата проблема, плюс още един. Като почна да застудява есента, се появи леко виене на свободна, което според мен идва от скоростната кутия.
Като натисна съединителя, този шум спира, но се появява един друг, като леко звънтене, което вече със сигурност е от аксиалния лагер. При напълно загрял двигател
тези шумове изчезват. Ще видим сега като се стопли времето ще намалеят ли шумовете при студен двигател. За първия проблем мисля да сменя маслото в скоростната
кутия. По втория засега няма какво да се направи, явно лагера е тръгнал, пък колкото изкара, рано или късно, ще се сменя съединител комплект. Отделно го има и това
тупкане при отпускане на съединителя по-рязко. Мисля си, че е от самия съединител - притискателен диск, феродов диск и момента, в който зацепват един към друг.
Преди имах едно старо рено, там тупкането беше по-силно, дълго време карах така, докато един ден съединителя блокира изведнъж. Като го разглобих, имаше две
счупени пружини на феродовия диск и главината му беше разбита.

Brainless
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Виене от съединител Focus MK2 1.6 16V МТ

Мнение от Brainless » 01 май 2014, 13:33

И при мен звука изчезва като натисна съединителя, затова си мисля, че може би не е аксиален лагер. Когато се спускам по надолнище на първа/втора, звучи като градски автобус с автоматични скорости.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Виене от съединител Focus MK2 1.6 16V МТ

Мнение от HACKO » 01 май 2014, 14:18

Не е съединител, проблема е в скоростната кутия.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Brainless
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Виене от съединител Focus MK2 1.6 16V МТ

Мнение от Brainless » 07 май 2014, 16:37

Явно ще се кара така за сега, докато не дойде време за смяна на съединител (или скоростна кутия :roll: ). Колата е карана(и се кара) предимно градско, предполагам това време ще дойде по-бързо от нормалното.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Виене от съединител Focus MK2 1.6 16V МТ

Мнение от synthez 3D » 07 май 2014, 18:58

Колега, така както описваш звуците от кутията ми изглежда че всичко е наред. Разбира се, няма как да е сто процента сигурно без да се чуе на живо и да се сравни, но е съсвсем нормално да има лек шум от кутията на празен ход. След натискане на съединителя шумът изчезва, защото първичния вал и всички зъбни колелета спират да се въртят. Шумът е по-забележим когато автомобилът не се е движил няколко часа и маслото е слязло в картера на кутията. След като се развърти и се смаже, шумът е почти недоловим. Това си е съвсем нормално и не може да става въпрос за каквито и да е проблеми със лагера на съединителя. Повреденият лагер шуми при натиснат педал на съединителя, а не при отпуснат. Относно изхлопването от време на време при смяна на скорости също си мисля, че не е проблем, защото съм го чувал и на двете си коли, от както бяха чисто нови. Ако колата е на истински 65000, тогава изобщо не трябва да имаш никакъв проблем. Според мен всичко ти е наред и не би трябвало да се притесняваш.
Изображение

Brainless
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Виене от съединител Focus MK2 1.6 16V МТ

Мнение от Brainless » 08 май 2014, 14:23

Благодаря за отговора колега. Сега се чуствам доста по-спокоен :) . В интерес на истината, звука нямаше да го чуя, ако не беше изгасено радиото и не се ослушвах за странни звуци, след като смених софтуера на ЕКУ-то :twisted: .

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта