Фокус 1,6 16в - прекъсва мотора
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 10 авг 2011, 09:26
- Модел на автомобила: Opel Astra C16SE
- Status: Извън линия
Фокус 1,6 16в - прекъсва мотора
Здравейте, имам проблем със следната кола - Форд Фокус 1,6 16в, 1999-та година. Проблема се изразява в неравномерна работа на мотора - на празен ход тресеше все едно ще пада. Тук е момента да кажа, че колата не я карам аз, аз просто се грижа за поддръжката, доколкото мога.
Извършени проверки:
- свалих капака на свещите, при 1-ви и 2-ри цилиндър имаше масло, почистих много добре, обезмаслено е с меглио
- мотора си оправи малко работата, но пак прекъсва и има огромен разход на бензин
- свещите ги извадих една по една - на 3-ти и 4-ти цилиндър не ми харесват - черни и с много нагар. Смених ги с нови, денсо е марката
- при вадене на кабелите един по един от блок бобината се оказа, че на 4-ти цилиндър не се променя работата на мотора, т.е. заподозрях кабел или бобина.
- монтирах външна свещ с друг кабел и допрях на "маса" за проверка на искрата от бобината на 4-ти цилиндър - искра има, но ми се стори слаба
- взех чисто нова бобина, наредих кабелите - 4-ти цилиндър пак не работи (като извадя кабела и няма промяна в работата на мотора).
Сега накъде? Познат ми каза, че този мотор имал отделен комутатор - не видях такова нещо. В бобината влизат три кабела - захранване, "маса" и сигнал (най-вероятно от компа).
Към електрически или механичен проблем да се насоча, възможно ли е да е изгорял клапан или счупен сегмент или е твърдо ел.проблем?
Колата по принцип си има проблем с харченето на масло и се долива доста често.
Извършени проверки:
- свалих капака на свещите, при 1-ви и 2-ри цилиндър имаше масло, почистих много добре, обезмаслено е с меглио
- мотора си оправи малко работата, но пак прекъсва и има огромен разход на бензин
- свещите ги извадих една по една - на 3-ти и 4-ти цилиндър не ми харесват - черни и с много нагар. Смених ги с нови, денсо е марката
- при вадене на кабелите един по един от блок бобината се оказа, че на 4-ти цилиндър не се променя работата на мотора, т.е. заподозрях кабел или бобина.
- монтирах външна свещ с друг кабел и допрях на "маса" за проверка на искрата от бобината на 4-ти цилиндър - искра има, но ми се стори слаба
- взех чисто нова бобина, наредих кабелите - 4-ти цилиндър пак не работи (като извадя кабела и няма промяна в работата на мотора).
Сега накъде? Познат ми каза, че този мотор имал отделен комутатор - не видях такова нещо. В бобината влизат три кабела - захранване, "маса" и сигнал (най-вероятно от компа).
Към електрически или механичен проблем да се насоча, възможно ли е да е изгорял клапан или счупен сегмент или е твърдо ел.проблем?
Колата по принцип си има проблем с харченето на масло и се долива доста често.
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1,6 16в - прекъсва мотора
Щом виждаш искра, а цилиндъра не работи - следва проверка на дюза и компресия.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 10 авг 2011, 09:26
- Модел на автомобила: Opel Astra C16SE
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1,6 16в - прекъсва мотора
Проблема открит - изгорели изпускателни клапани на 4ти цилиндър.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта