Лампата за маслото гасне след време

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
subaru
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 09 ное 2014, 13:24
Модел на автомобила: galaxy
Status: Извън линия

Лампата за маслото гасне след време

Мнение от subaru » 09 ное 2014, 13:43

Здравейте колеги Автомобила ми е Галакси 99г 2300 бензин Проблема ми е следния-след голям престой на автомобила след запалване лампата за двигателното масло гасне след 15-20секунди и докато изгасне колата работи шумно след това шума изчезва След едно стартиране колкото и пъти да я паля лампата изгасва веднага Проблема го прави само след голям престой Смених няколко маслени филтъра но проблема си го има Благодаря предварително

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Лампата за маслото гасне след време

Мнение от OgiDogi » 09 ное 2014, 14:27

subaru написа:Здравейте колеги Автомобила ми е Галакси 99г 2300 бензин Проблема ми е следния-след голям престой на автомобила след запалване лампата за двигателното масло гасне след 15-20секунди и докато изгасне колата работи шумно след това шума изчезва След едно стартиране колкото и пъти да я паля лампата изгасва веднага Проблема го прави само след голям престой Смених няколко маслени филтъра но проблема си го има Благодаря предварително
Добре сменяш филтри, ама дали са правилният модел?
Очевидно е, че маслените магистрали се изпразват и после на помпата и трябва време, да ги напълни отново. Друг е въпросът, дали самата помпа има дебит или е намалял много, заради износване.
Аз бих проверил следните неща:
- картера за смачкване близо до смукателя, ако е ламаринен
- налягането в маслената система на студен и топъл двигател и най-вече по време на "светеща лампа"
- това, с което започнах за модела на филтъра, информация в интернет - колкото искаш.

Подозирам за евентуален проблем с уплътнението на смукателя към помпата, който позволява на маслото между смукателя и филтъра да се върне в картера при продължителен престой. В такъв случай, на помпата ще и трябва време да се обезвъздуши и да напълни системата, а това ще рече работа на сухо през това време и е много опасно за мотора. Това обаче, може да се установи само със сваляне на картера и демонтиране на смукателя.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

subaru
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 09 ное 2014, 13:24
Модел на автомобила: galaxy
Status: Извън линия

Re: Лампата за маслото гасне след време

Мнение от subaru » 09 ное 2014, 15:32

Благодаря за изчерпателния отговор Филтрите ми ги изкарваха по каталог и бяха хубави не евтинджос За картера не е смачкан а и при смачкан картер постоянно не качва масло от личен опит го знам Явно ще е нещо по помпата но нали ако е заминала то би трябвало постоянно да го има този проблем? С две думи ще трябва да свалям картера а така хубаво го залепих Само да питам още нещо При сваляне на помпата ще трябва ли да се демонтира ангренажната верига или някъква шайба или просто ще мога да я сваля само нея?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Лампата за маслото гасне след време

Мнение от HACKO » 09 ное 2014, 16:17

Аз не бих се притеснил от този проблем чак толкова, че да си разглобя мотора, ама решението е твое.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Лампата за маслото гасне след време

Мнение от z42 » 09 ное 2014, 19:44

Привет, колега. Аз пък бих се притеснил в този случай.
При мене на същата кола със същия двигател лампата гасне със закъснение до 2-3 секунди на студено и пак ми се вижда много. Като е горещ двигателя, гасне веднага. При не добре загрял двигател в началото когато се появи проблема светваше за около секунда и половина и изгасваше. От известно време се появи и друг вариант - гасне веднага, после за секунда светва пак и гасне. Жена ми ги забеляза тия неща преди 9 месеца и твърди, че преди не е било така. Признавам си, аз не съм гледал толкова внимателно.
Сравних при няколко различни коли - при всички лапичката гасне веднага. Питахме в мотопфое, но там ни отговориха че не е проблем въпреки че за нас е, защото това преди не беше. Колата я имаме от три години.

Виж и тази тема и провери болта на въпросния клапан, ако наистина ще отваряш помпата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 25#p140527
Ако отваряш помпата трябва предварително да си се снабидил с едно кръгловато картонено на вид уплътнение за нея (в Хайнес пише, че се сменя задължително), което МП го доставят от германия с поръчка за 10-тина дена (под 20 лв е).
Ако това се окаже, и аз може да накарам да ми го проверят профилактично. Досега да съм го направил, но все някой ме убеждаваше, че вероятно не е там причината и че не си струва отварянето. А отварянето не е малко (виж в Хайнес) - сваля се ВФ, ремъка и пр., източва се маслото... Ангренажната верига не се сваля. Сваля се шайбата на изхода на коляновия вал и страничната плоча на двигателя.

Вързах се да сменя датчика, но не беше в него проблема (около 45 лв.) и сега си имам резервен...

Някак си най-вероятно ми се вижда при тебе да е това, което казва Оги - да се е откачила смукателната тръба долу в картера. Тя поне се достига лесно спрямо помпата. За нея си приготви кръглото гумено пръстенче и го смени (пише че се сменя, а може и точно то да е заминало) - в МП ще ти излезе няколко лв (нищо чудно да беше само 3 лв. и май даже го имаха на склад). Някъде нагоре има още едно уплътнение, но до там чак не сме отваряли и не съм го виждал (то беше 10-15 лв може-би и вероятно с 10 дни доставка, защото не го взех).
Ти картера защо се е налагало да го лепиш - той е с вулканизирано на място на него уплътнение. Макар че моя познат, който го отвори, също ми го намаза със силикон за "страх лозе пази".

ПП. ще ти пратя книгата на лични.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта