Възвратна пружина педал съединител Фокус 1,6 Ti-VCT 2005

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Възвратна пружина педал съединител Фокус 1,6 Ti-VCT 2005

Мнение от Dr Zorge » 06 яну 2015, 09:54

Колеги, тъкмо спирам пред работа и въпросната пружина изпука и падна в краката ми.
Разбирам, че май може да се кара и без нея, но все пак поръчах нова от МП.
Въпроса ми е дали мога сам да си я монтирам и ако някой го е правил да ми опише накратко процедурата.
Ще съм благодарен ако имате някоя нагледна схема.
Колата е фокус 1,6 Ti-VCT 2005.
Последна промяна от Dr Zorge на 06 яну 2015, 14:09, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: възвратна пружина педал съединител

Мнение от synthez 3D » 06 яну 2015, 11:29

Колега, поставянето на тази пружина не е много лесно упражнение, но ако си по-настоятелен можеш да го направиш и сам. Ето малко снимки от руския форум с два варианта. Струва ми се че варианта с шайбите е по-лесен, защото няма нужда от прилагане на сила при монтажа. Само си изваждаш шайбите една по една след като поставиш разпънатата пружина и си готов :)
Прикачени файлове
post-28-1221491994.jpg
post-28-1221492029.jpg
post-28-1221492066.jpg
post-28-1221492101.jpg
post-28-1221492127.jpg
up127826-pruzina.jpg
Изображение

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Възвратна пружина педал съединител Фокус 1,6 Ti-VCT 2005

Мнение от Dr Zorge » 07 яну 2015, 18:15

Tака,
1/ Благодаря много на колегата synthez 3D, който винаги е готов да помогне.
2/ Звънях в сервиза на ул. Брод. Посъветваха ме да си карам така, без пружина.
Карам, дори ако не знам не бих забелязал, просто педала е малко по-мек. Ама ме дразни.
3/ Купих нова пружина от МП. Върви в комплект с още една джаджа и струва 15 лв, но смяната и струвала към 140 лв.
Пружината е същата като тази от снимките по-горе. В интерес на истината моята счупена пружина е с по-късо ухо, което малко ме озадачи.
В случай, че е оригинална, разбира се, или няма и трети фрагмент, който не намирам.
Така или иначи, като се постопли ще се възползвам от опита на братушките и ще си я сложа сам, без да свалям педала, както е по книгите.

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Възвратна пружина педал съединител Фокус 1,6 Ti-VCT 2005

Мнение от Dr Zorge » 02 фев 2015, 18:34

Днес смених пружината. Ползвах изцяло този алгоритъм от руския форум:

Вчера поставил пружинку самостоятельно за 10 мин. Опишу "упрощённый" алгоритм. Нужен крепкий шнурок около метра, на одном из концов сделать петлю.
1. Рулевую колонку - максимально на себя и вверх. Кресло - максимально назад.
2. Откручиваем 1 саморез ("звёздочка") левой нижней накладки панели - где информационный разъём. Снимать аккуратно, чтоб защёлки не обломать. Появляется отверстие, куда вполне проходит рука.
3. Ложимся спиной на пол, левую руку - просовываем в отверстие, правая - с пружинкой тянется к планке. Держа пружинку левой рукой за длинный конец, со стороны втулки рулевого, одеваем короткий конец на планку (даже отгибать не пришлось, вполне нормально оделась).
4. Когда короткий конец "на месте" левой рукой накидываем петельку от шнурка на длинный конец. Шнурок продеваем в проволочную проушину под рулевым, натягиваем и заматываем на педали сцепления потуже.
5. Лёжа на полу, левой рукой сильно натягиваем шнурок, а правой подталкиваем пружинку вверх, и надеваем длинный конец на педаль (можно взять рогатинку какую-нибудь, если не удобно).
6. Ставим назад накладку.
Всё оказалось достаточно просто.

Ако успеете да монтирате късият край на пружината към шибаната малка планка, хваната за купето в основата на педала, работата е за 20 мин.
На мен обаче ми отне повече от 3 часа да вдена проклетата пружина в дупката на планката, иначе към педала се фиксира лесно с връзки за обувки.
Успех на колегите с подобен проблем.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта