Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора
- Roy
- потребител
- Мнения: 160
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора
Здравейте!
Имам следният проблем. Забелязвам, че последните няколко пъти, когато се наложи да сваля акумулатора, колата след това работи много лошо, което по-точно се изразява в празния ход. Държи 300-500 оборота или направо гасне при празен ход. Предполагам това е в следствие на това, че се е рестартирал компютъра на колата, но миналата година не правеше така. Сега при всяко сваляне на акумулатора два-три дни след това карането е направо ужас, след което се оправя от само себе си. Като натисна съединителя, оборотите направо падат като "отсякани", всякаш нямам моторче за празен ход!
Имате ли някаква идея защо така се получава?
Колата е Форд Пума 1,7 - 1998г.
Имам следният проблем. Забелязвам, че последните няколко пъти, когато се наложи да сваля акумулатора, колата след това работи много лошо, което по-точно се изразява в празния ход. Държи 300-500 оборота или направо гасне при празен ход. Предполагам това е в следствие на това, че се е рестартирал компютъра на колата, но миналата година не правеше така. Сега при всяко сваляне на акумулатора два-три дни след това карането е направо ужас, след което се оправя от само себе си. Като натисна съединителя, оборотите направо падат като "отсякани", всякаш нямам моторче за празен ход!
Имате ли някаква идея защо така се получава?
Колата е Форд Пума 1,7 - 1998г.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора
Щом при вкарване на заводските настройки работата на двигателя се влошава - търси диагностика и отстранявай проблем.Roy написа:Здравейте!
Имам следният проблем. Забелязвам, че последните няколко пъти, когато се наложи да сваля акумулатора, колата след това работи много лошо, което по-точно се изразява в празния ход. Държи 300-500 оборота или направо гасне при празен ход. Предполагам това е в следствие на това, че се е рестартирал компютъра на колата, но миналата година не правеше така. Сега при всяко сваляне на акумулатора два-три дни след това карането е направо ужас, след което се оправя от само себе си. Като натисна съединителя, оборотите направо падат като "отсякани", всякаш нямам моторче за празен ход!
Имате ли някаква идея защо така се получава?
Колата е Форд Пума 1,7 - 1998г.
Може да е зацапан дебитомер (ако не е с МАР), изтощена или неработеща ламбда сонда, кофти бензин или задръстени инжектори... Все е нещо, което компютърът успява да компенсира след обучението, но ще дойде време, когато вече няма да успява и пак ще търсиш диагностика

- Roy
- потребител
- Мнения: 160
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора
Понеже имам кабел и софтуер за диагностика за колата днес направих тест за грешки - излиза грешка за ламба сондата - бавна реакция. Има и друга грешка относно горивото, но нямам номера при себе си!
Дебитомера е почистван!
Дебитомера е почистван!
- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора
Значи знаеш къде е проблема, така че действай
Нова ламбда сонда и газ!

- Roy
- потребител
- Мнения: 160
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора
Не знам защо, но се съмнявам това да е от ламбда сондата. Ако е от нея няма ли проблема да е постоянно изразен? Все пак ще пробвам и веднага ще пише. Тази седмица ще сменя сондата, ще направя отново диагностика и ще обсъдим какво се случва! Зацапани инжектори засега ги изключвам като вариант, понеже колата има АГУ и на газ проблема е също го има.
Поздрави!
Поздрави!
- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора
Аз навремето имах един Голф 3, който правеше подобни магарии. Както си работи по едно време почва да "хълца", губи мощност за секунди, след което се изстрелваше все едно си настъпил до ламарината. Дори ми гаснеше като спра на светофар ... съответно и разхода се покачи доста. След известни диагностични перипетии, породени от факта, че проблема не се изразяваше постоянно и непрестанно, решихме да сменим ламбда сондата, като заподозрян виновник и всичко си дойде на мястото. Моторът заспа 

- Roy
- потребител
- Мнения: 160
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора
Каква сонда ще ме посъветвате да си купя. Имам следните варианти -
Незнаен производител - 77,55 лв.
Незнаен производител - 65,00 лв. с две години гаранция.
NGK - 184 лв.
Оригинална - 496 лв. ( това не е вариант за мен)
Незнаен производител - 77,55 лв.
Незнаен производител - 65,00 лв. с две години гаранция.
NGK - 184 лв.
Оригинална - 496 лв. ( това не е вариант за мен)
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора
Примерно, универсална ламбда сонда с набор за снаждане към оригиналния куплунг:Roy написа:Каква сонда ще ме посъветвате да си купя. Имам следните варианти -
Незнаен производител - 77,55 лв.
Незнаен производител - 65,00 лв. с две години гаранция.
NGK - 184 лв.
Оригинална - 496 лв. ( това не е вариант за мен)
Bosch 0 258 956 507 (LS07) - 120 лв. в Тех-Ко, снимката е от фирменият софтуер, вероятно тези ползват голяма отстъпка и само препродават.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта