Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора

Мнение от Roy » 15 фев 2015, 18:48

Здравейте!

Имам следният проблем. Забелязвам, че последните няколко пъти, когато се наложи да сваля акумулатора, колата след това работи много лошо, което по-точно се изразява в празния ход. Държи 300-500 оборота или направо гасне при празен ход. Предполагам това е в следствие на това, че се е рестартирал компютъра на колата, но миналата година не правеше така. Сега при всяко сваляне на акумулатора два-три дни след това карането е направо ужас, след което се оправя от само себе си. Като натисна съединителя, оборотите направо падат като "отсякани", всякаш нямам моторче за празен ход!

Имате ли някаква идея защо така се получава?

Колата е Форд Пума 1,7 - 1998г.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора

Мнение от OgiDogi » 15 фев 2015, 19:55

Roy написа:Здравейте!

Имам следният проблем. Забелязвам, че последните няколко пъти, когато се наложи да сваля акумулатора, колата след това работи много лошо, което по-точно се изразява в празния ход. Държи 300-500 оборота или направо гасне при празен ход. Предполагам това е в следствие на това, че се е рестартирал компютъра на колата, но миналата година не правеше така. Сега при всяко сваляне на акумулатора два-три дни след това карането е направо ужас, след което се оправя от само себе си. Като натисна съединителя, оборотите направо падат като "отсякани", всякаш нямам моторче за празен ход!

Имате ли някаква идея защо така се получава?

Колата е Форд Пума 1,7 - 1998г.
Щом при вкарване на заводските настройки работата на двигателя се влошава - търси диагностика и отстранявай проблем.
Може да е зацапан дебитомер (ако не е с МАР), изтощена или неработеща ламбда сонда, кофти бензин или задръстени инжектори... Все е нещо, което компютърът успява да компенсира след обучението, но ще дойде време, когато вече няма да успява и пак ще търсиш диагностика :)
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора

Мнение от Roy » 15 фев 2015, 20:15

Понеже имам кабел и софтуер за диагностика за колата днес направих тест за грешки - излиза грешка за ламба сондата - бавна реакция. Има и друга грешка относно горивото, но нямам номера при себе си!
Дебитомера е почистван!
Изображение

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора

Мнение от Dimitar Mihov » 16 фев 2015, 08:26

Значи знаеш къде е проблема, така че действай ;) Нова ламбда сонда и газ!

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора

Мнение от Roy » 16 фев 2015, 09:24

Не знам защо, но се съмнявам това да е от ламбда сондата. Ако е от нея няма ли проблема да е постоянно изразен? Все пак ще пробвам и веднага ще пише. Тази седмица ще сменя сондата, ще направя отново диагностика и ще обсъдим какво се случва! Зацапани инжектори засега ги изключвам като вариант, понеже колата има АГУ и на газ проблема е също го има.

Поздрави!
Изображение

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора

Мнение от Dimitar Mihov » 16 фев 2015, 18:48

Аз навремето имах един Голф 3, който правеше подобни магарии. Както си работи по едно време почва да "хълца", губи мощност за секунди, след което се изстрелваше все едно си настъпил до ламарината. Дори ми гаснеше като спра на светофар ... съответно и разхода се покачи доста. След известни диагностични перипетии, породени от факта, че проблема не се изразяваше постоянно и непрестанно, решихме да сменим ламбда сондата, като заподозрян виновник и всичко си дойде на мястото. Моторът заспа :)

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора

Мнение от Roy » 18 фев 2015, 09:35

Каква сонда ще ме посъветвате да си купя. Имам следните варианти -
Незнаен производител - 77,55 лв.
Незнаен производител - 65,00 лв. с две години гаранция.
NGK - 184 лв.
Оригинална - 496 лв. ( това не е вариант за мен)
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Неравномерна работа на двигателя след сваляне на акумулатора

Мнение от OgiDogi » 18 фев 2015, 18:52

Roy написа:Каква сонда ще ме посъветвате да си купя. Имам следните варианти -
Незнаен производител - 77,55 лв.
Незнаен производител - 65,00 лв. с две години гаранция.
NGK - 184 лв.
Оригинална - 496 лв. ( това не е вариант за мен)
Примерно, универсална ламбда сонда с набор за снаждане към оригиналния куплунг:
Bosch 0 258 956 507 (LS07) - 120 лв. в Тех-Ко, снимката е от фирменият софтуер, вероятно тези ползват голяма отстъпка и само препродават.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта