Бихте ли помогнали на побратим Японец?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
kochtrela
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 23 юли 2015, 21:54
Местоположение: гр.Левски, обл. Плевен
Status: Извън линия

Бихте ли помогнали на побратим Японец?

Мнение от kochtrela » 23 юли 2015, 22:57

Здравейте колеги! Ако можете, моля помогнете с мнение или съвет. Както е ясно от заглавието от друг форум съм, този на Мазда. Колата е 2000 куб.см., 140 к.с., 2008 г., дизел. Ще си позволя да опиша проблема си с малко предистория. Предварително се извинявам за досаждането с дългото обяснение, но от друг форум ме "пратиха" да потърся помощ и тук при Вас, а вече съм на път да се отчаям. Така, че ако можете помогнете.Става въпрос за следното: Купих колата февруари миналата година на реални 144 хил.км. проверени по ВИН в представителството на Мазда. Веднага я обслужих /масло и филтри-маслен, въздушен, горивен и купе/. След около 300-400 изминати км. колата се вкара в авариен режим-светна чек енджина. Отидох на диагностика и ми казаха, че имам проблем с ДПФ-а. Направихме принудителна регенерация. След нови 300-400 изминати км. отново се вкара в авариен режим. Реших да премахна софтуерно и хардуерно въпросния ДПФ. Извърших процеса в Русе-VR Parformance. Софтуерно бе изключен и ЕГР-а, който "затапих" по съвет на специалиста. Самото гърне с ДПФ-а и катализатора изрязах и на тяхно място монтирах резонаторно гърне. След това колата почна да прави следния "номер": Само при загрял двигател, когато спра на място /светофар или по друга причина/ и съм на свободна предавка започваше едно претрисане на двигателя. Оборотите леко "потрепваха". Като тръгна за известно време при рязко подаване на газ колата забиваше нос и не искаше да ускори. След известно време сякаш проблема изведнъж изчезваше и колата си ускоряваше както трябва. До следващото спиране и престой на свободна предавка. Свалях, чистих и пробвах с друг дебитомер, проблема си оставаше наличен. След няколко месечно лутане и ходене по майстори ме пратиха в един сервиз в с. Ясенково, Шуменско. Там шефа на сервиза след диагностика ми каза, че всичко с горивната ми с-ма е наред и изключи буксата на захранването на дроселовата клапа и каза че всичко е ОК. И наистина до преди 1200 км. всичко беше наред. Но отново ми се появи сходен проблем. Сега отново при загрял двигател когато реша да ускоря рязко например при екстренно изпреварване колата забива нос и не иска да се "изстреля". Ако обаче и подавам плавно газ си ускорява. След време проблема изчезва и си ускорява рязко без проблем. След неопределено време обаче пак се появява. Когато се появи проблема и спра и изгася двигателя, след "цигара време" като запаля всичко е ОК. При тръгване от място на отворен прозорец ясно чувам как въпросната дроселова клапа трака, както казват старите майстори - като аванса на стара Лада. Не знам какво да правя. Мислех си за зацапана геометрия на турбото. Ама проблема не е постоянен. Проявява се само когато двигателя е загрял и то когато "ТО" си реши, после изведнъж изчезва и пак изведнъж се появява. При положение, че буксата на дросела е изключена си мисля, че тя постоянно би трябвало да е отворена, но пък при гасене на двигателя не се усеща тресене като на стар дизел. Дали да не пробвам да сваля тялото на дроселовата клапа и да сваля самата клапа? Не знам какво да правя, моля Ви помогнете!

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Бихте ли помогнали на побратим Японец?

Мнение от Иван Вълков » 23 юли 2015, 23:17

Има подобна тема за 2,0 ТдЦи след 2008

Аз бих започнал от тази клапа. Свали я поизчисти я и провери да не би да задържа.


П.п. Темата е за ремонт на дроселовата клапа.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Бихте ли помогнали на побратим Японец?

Мнение от peigera » 24 юли 2015, 08:25

Дай повече инфо за колата и ще попитам и колеги да видим какво ще измислим. Защото явно проблема е доста специфичен.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Бихте ли помогнали на побратим Японец?

Мнение от synthez 3D » 24 юли 2015, 08:32

Мисля, че това е темата за тази клапа http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=68264, но ми се струва, че симптомите там са други. Все пак не е лошо да прегледаш какво е състоянието и на твоята клапа.
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Бихте ли помогнали на побратим Японец?

Мнение от Nebhotep » 24 юли 2015, 10:23

EГР- клапанът при тези автомобили е с доста специфично управление и понякога софтуерно проблемът не се решава качествено, особено в български сервизи. Препоръчвам да възстановиш програмно ЕГР-а и да пробваш да извършиш следното описано в тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=72287

Аз бих процедирал по следния начин:
1. Проверка на IAC датчика, някъде на входа на всмуквания въздух е;
2. Отново проверка на ЕГР клапана или проба с работещ такъв от сходен автомобил;
3. Проверка на клапана на вакуумната помпа (Разреждането не трябва да е по ниско от 0,325 бара). Симптоми:
- Променя се усилието върху педала на спирачката (спирачките ту са добре, ту лоши);
- Губи мощност (може да светне лампата на таблото за неизправен двигател) поради степенното регулиране на геометрията на турбината,поради недостиг на вакуум;
- Несработване на дроселната клапа, поради недостиг на вакуум;
4. Проверка на вакуумния актюатор на турбината;
5. Проверка на датчика за положението на педала на газта;
6. Смяна на горивен филтър;
7. Проверка на MAP датчика (измерва налягането във всмукателния колектор);
8. Проверка за спукани маркучи и вакуумни магистрали;

Някакви грешки изкарва ли при диагностика компютъра?

kochtrela
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 23 юли 2015, 21:54
Местоположение: гр.Левски, обл. Плевен
Status: Извън линия

Re: Бихте ли помогнали на побратим Японец?

Мнение от kochtrela » 24 юли 2015, 14:16

Колеги, клапата е със изключено захранване, буксата и е извадена и ток до нея не отива. Проблема ми не е постоянен и се проявява ей така "от нищото", когато и скимне на колата. Ето днес например се наложи да пропътувам 60 км. Ами колата си е екстра. И ускорението е супер, просто никакъв проблем. Други проблеми с двигател, спирачки и т.н. нямам абсолютно никакви. Иначе относно подробности за колата: Мазда 6, 2008 год., дизел, 140 к.с. /не 143/, 2000 куб. см., на 155 хил. км.

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Бихте ли помогнали на побратим Японец?

Мнение от koinov_bg » 01 авг 2015, 12:01

Потършси "Jorospecialista" обясни му може и да ти помогне.
Поздрави
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта