Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
zax
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 30 юли 2015, 09:38
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от zax » 30 юли 2015, 10:37

Здравейте колеги,

вече съм горд собственик на Форд фюжън 2004 1.6 бензин 100кс 16 клапана. Всичко си и е перфектно, само един проблем ме занимава от как съм я купил, опитва се да гасне когато е загряла, но не гасне при загряла а само държи 500 оборота и глъхне. Когато е в прехода от студена към загряла си гасне без проблем почти на всеки сфетофар и на газ и на бензин. Проблема е еднакъв на газ и на бензин, с газова уредба е от 1 месец.


При закачане на диагностичен апарат показва 450 милибара подналягане в смукателния колектор, според майстора 250 милибара имали механично здравите двигатели.
Автомобила е с МАП сензор за подналягане ,сензора не е повреден , защото сензора на газовата уредба която му сложих показва същото.

Тоест, според него духат всмукателните клапани и качват налягането в смукателя, МАП го отчита и започва да подава повече гориво и двидателя се задавя (така казва майстора).
Изключение прави когато се спускам по инерция без да натискам педала на газта, тогава не гасне и държи там колкото са нормални 900 оборота и според майстора клапаните са студени и не се е удължават и лягат на леглото. При загрял двигател на място като задържа 10 секунди на 4000 оборота и пусна педала на газта си гасне от веднъж, тоест клапаните се загряват, удължават се и започват да не лягат и да духат наобратно - теория.

Пробвана е със спрей за спукан смукателен колектор а аз запушвах по отделно тръбите за удушника на двигателя, да не би там да е проблема с всмукването.

Въпросът ми е , защо хидравличните повдигачи не компенсират, може ли с шлайфане само на опашките на клапаните да се скъсят клапаните и да започнат да лягат, защото работи много добре когато са ,, студени'' клапаните smileys-car-driving , поне това е теорията.
Във Форд Хасково ми казаха че нямат време, да дойда след известно време да я разглобят и т.н.

Ако знаете майстор да ми кажете, който със сигурност и професионално да ми каже какво да направя, да провери с камера, уреди и друга наблюдателна техника, или само разглабяне оправя нещата?

Благодаря.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от opex » 30 юли 2015, 13:26

Не знам сервиз в Хасково, в който разбират, но при тоя за който писа никога повече крака ти да не стъпва.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от ieiei » 30 юли 2015, 14:54

Преди да монтираш газовата имаше ли проблем?

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от deathstorm » 30 юли 2015, 21:18

Тоя майстор богата фантазия има, а не се сетил да провери да не е сцепен някой многото маркучи за вакум по колектора. Също така ако по някаква причина дросела не е напълно затворен (електронна газ) има да чака 250 мбар подналягане даже и на механично най-здравия двигател.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от opex » 30 юли 2015, 21:55

Аз се чудя клапана за празен ход въобще вързан ли е и работи ли. Ако е по една или друга причина затворен симптомите няма да са далеч от описаните.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

zax
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 30 юли 2015, 09:38
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от zax » 30 юли 2015, 22:48

Благодаря за отговорите.

На бензин я карах цял месец преди да сложа газовата, проблема си го имаше. Като я купих, там като си правех завойчета работеше перфектно и няколко дни след това се появи проблема.

Майстора каза че половин спрей е изхабил за спукан маркуч да не би да си взима въздух. Но аз мисля да си купя един. Мога да запуша всички маркучи които влизат във всмукателния колектор.

За позицията на клапата каза че грешка не може да има, или е правилно позиционирана, или ще даде грешка компютъра. Аз я пипах по клапата, опира си вътре в нея явно в ограничителя си, опира на твърдо. Не изключвам че може да не затваря до край, мога да я разглобя да видя.

Каза че клапа за празен ход няма, дали е така....

За майстор и до Пловдив съм съгласен да отида.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от fordmaniac » 30 юли 2015, 23:24

Здравейте.
Първо този двигател няма хидравлични повдигачи, а е с регулируеми клапани!
zax написа:При загрял двигател на място като задържа 10 секунди на 4000 оборота и пусна педала на газта си гасне от веднъж, тоест клапаните се загряват, удължават се и започват да не лягат и да духат наобратно - теория.
Това което е казал за удължаването на клапаните е абсолютно вярно, само дето не харесвам варианта със скъсяване на клапаните за реглаж, не е това метода. Регулират се трудно с чашки-пулове.
deathstorm написа:Също така ако по някаква причина дросела не е напълно затворен (електронна газ) има да чака 250 мбар подналягане даже и на механично най-здравия двигател.

Няма значение с каква система за тихи обороти е колата за вакуума.
И накрая пример от вчера: Фокус 2.0 2007г. дойде с вакуум 650, след реглаж на клапани и прочие е с 260 , а е с електронна газ

Изображение
Поздрави

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от deathstorm » 31 юли 2015, 21:40

Няма спор, че това е възможна причина, но е последната която бих проверил в редицата. Дано колегата има късмет и проблема да му е по-елементарен.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от fordmaniac » 01 авг 2015, 09:00

Няма как да е "последната причина", щото всякакви глупости от типа ": маркуч, вакуум ... отпадат при положение че има проблем с двигателя и то механичен. Няма никакво значение какъв инжекцион управлява работата на впръскването, ако няма изправен МЕХАНИЧЕСКИ двигател.
Дросел клапата няма как да затваря напълно при варианта "ел клапа", щото ще загасне мотора, а ако е неправилно позиционирана, ще има да чака нормални тихи обороти.
Радвам се, че мога да чуя за майстори, независимо от кой град са, които са запознати с теорията на работа на двигателя, а не да карат на лотария : "смени тва да видим шъ съ опрай ли? " .
Поздрави

zax
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 30 юли 2015, 09:38
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от zax » 01 авг 2015, 12:28

fordmaniac написа:Здравейте.

Здравейте,

колега позна от веднъж, не предполагах ни най малко че е с механични повдигачи, а и съм сигурен че и майстора не знаеше.
Ето какво пише в AutoData:

Valve Clearance - INLET - 0.20mm cold
Valve Clearance - EXHAUST - 0.34mm cold

Ако е хидравлични пише Hidraulic вместо 0,20мм.

Твоето местоположение пише София, иначе съм кацнал тези дни за проверка и реглаж ако сте сервиз разбира се.

Това обяснява вече много неща, мисля че края ще бъде щастлив.

Благодаря на всички за отговорите до тук, ще я проверим и ще пиша какво е станало.

Поздрави.

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 671
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST

Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от ivan_racing » 03 авг 2015, 09:09

https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

zax
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 30 юли 2015, 09:38
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от zax » 12 авг 2015, 14:08

Здравейте отново,

свалих си капака на главата и премерих хлабините на клапъните, оказа се че компенсаторите са едни чашки на които даже няма пулове, на чашката от страната на клапъна има една издатина която е висока колкото е означено на самата чашка с надпис, тоест центровката се прави с подмяна на тези чашки или шлайфане ако стане.

Хлабините са както следва :

................................1................2..............3................4
изходящи клапъни - (0,23; 0,21) ; (0,11;0,10) ; (0,2; 0,25) ; (0,27; 0,21)
входящи клапъни - (0,25 ; 0,27) ; (0,41 ; 0,23) ; (0,32 ; 0,28) ; (0,28 ; 0,21)

Някой е разглобявал вече разпределителните валове, личи си.

Сега търся сервиз в Пловдив да ми погледнат леглата с ендоскоп да не се окаже че цялата глава е смяна, а това няма да е добре да го разбера слад като я свалим.
Добре е да се установи, подлежи ли на ремонт преди да я сваля за да зная нова ли направо да си търся (втора ръка) или тази може да бъде отремонтирана.

Това е за сега.

Поздрави.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Мнение от HACKO » 12 авг 2015, 16:12

И със ендоскопа какво ще видят, нищо? Състоянието на клапаните се диагностицира със мерене на компресията. Това че херметичността на някой клапан е нарушена не значи, че трябва да се сменя главата, и клапаните и леглата подлежат на ремонт и препасване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта