Центровка на ангренаж ескорт 97
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
При зацепени валове горе и връщане на шайбата долу означава, че при нормално движение валовете горе са с леко предварение. Трябва да върви по-добре и бори закъснение ако в последствие се поохлаби/издължи ремъка. 1мм не е много, но все пак. Както казах по-горе fordmaniac-a има нещо скрито в ръкава ако искаш да ти върви колата още по-добре.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
Opex значи 1 мм да врътна назад шайбата със зъбното колело? Еми нали трябва да се съобразя с това дали ще пастнат зъбите на ремъка на колелото?
Няма как да стане спред мен това като аз не съм пипал зъбните колело на валовете и не смятам да ги пипам.
Peigera купих едни кабели на тесла от колега от форума, сложих ги запалих и си работеше. Това стана сутрината а няколко часа след това като започнах да карам колата, изгърмя 3 пъти много лошо ( с обикновенна газова съм) добре че сложих все пак кихалка точно преди мафа и добре че не съм стегнал скобата на въздуховода точно при дросела там е и плочката. Въздуховода излетя но няма последствия
Кихането става точно както ти казваш в ниските обороти, например карам и се налага да намаля до 12 км/ч или 15 и за да не включа 1-ва скорост, вкл 2-ра натискам си нормално педала, въобще не пресилвам и леко забиване се получава и гръм. Още 2 пъти се помъчих така и на 3-ра скорост с 25-30 км и пак гърмна. Веднага си сложих старите кабели, 3 кабела моторкрафт сиг са набор на колата и някакъв незнаен , същите лули но по дълъг. Опитах да регулирам газовата по 2 начина като и 2-та начина включваха измерване на ламбда сондата, за да не е бедна или богата горивната смес
Оказа се че иска съвсем леко по богата.
След като се размислих хванах и сложих старите свещи на незнаино колко км мотокрафт платинени и пак се усети че е съвсем леко по добре, сега вече при ниски обороти се замисля по малко. С 10 лв минавах 40 км, вчера с 8 лв газ минах 30, а може и 40 да мина. Само че реших да махна буксата на мафа и колата вече спре да забива в ниските. Извинявам се за безкраините писаници. Както и това че може да се наложи да се премести темата.
Кихалката съм я сложил точно след Мафа, съмнявам се заради кихалката мафа да се бърка или да не може двигателя да смуче.
Няма как да стане спред мен това като аз не съм пипал зъбните колело на валовете и не смятам да ги пипам.
Peigera купих едни кабели на тесла от колега от форума, сложих ги запалих и си работеше. Това стана сутрината а няколко часа след това като започнах да карам колата, изгърмя 3 пъти много лошо ( с обикновенна газова съм) добре че сложих все пак кихалка точно преди мафа и добре че не съм стегнал скобата на въздуховода точно при дросела там е и плочката. Въздуховода излетя но няма последствия


След като се размислих хванах и сложих старите свещи на незнаино колко км мотокрафт платинени и пак се усети че е съвсем леко по добре, сега вече при ниски обороти се замисля по малко. С 10 лв минавах 40 км, вчера с 8 лв газ минах 30, а може и 40 да мина. Само че реших да махна буксата на мафа и колата вече спре да забива в ниските. Извинявам се за безкраините писаници. Както и това че може да се наложи да се премести темата.
Кихалката съм я сложил точно след Мафа, съмнявам се заради кихалката мафа да се бърка или да не може двигателя да смуче.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
Еми да за да стане това което ти казвам трябва да се отхлабяти ролките на разпределителние валове. Между другото още един плюс като последствие от предварение на разпределителните валове е, че на газ още повече се намаляват гърмежите и се увеличава вървенето.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
С ремъка и аз така практикувам и ми е по лесно. Развивам шайбите на разпределителите ,даже съм си направил един инструмент за контра на шайбите.Нареждам ремъка опъвам го ,намествам долната шайба на белег и стягам разпределителите и така няма как да не стане на белег.
Орех знам ,че има разлика ако се даде малко предварение на смукателния вал но и закъснение на изпускателния.Ще пробвам начина който си писал да видим дали ще усетя ефекта.
Орех знам ,че има разлика ако се даде малко предварение на смукателния вал но и закъснение на изпускателния.Ще пробвам начина който си писал да видим дали ще усетя ефекта.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
Исма да знам без шаибата за пистовия ремък как става, има ли точен белег на колелото и по точно надписа front ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
essex написа:Исма да знам без шаибата за пистовия ремък как става, има ли точен белег на колелото и по точно надписа front ?
В Аутодата пише,че трябва да се сложи шайбата на каналния ремък временно и да се завърти колянови вал докато белезите съвпаднат-така вече коляновия вал е в позиция на Г.М.Т. на 1-ви цилиндър. След това проверяваш дали може да влезе пластината в прорезите на разпределителните валове и ако да,затягаш и затваряш а ако не влиза шината,разхлабваш леко болтовете на раз. валове и с внимателни удари с чук отлепяш колелата от валовете. При тебе не знам как е,при мен колелото на раз. вал го освободих от вала като сложих отверка между колелото и ламаринения капак и внимателно удрях с чук по капака. Ако имаш от тия скоби за вадене на шайби пък още по-добре. Болтовете не трябва да ги охлабваш много-1,2 резби колкото да могат да се въртят свободно,без да въртят валовете. После въртиш леко самите валове докато шината може да влезе в прорезите свободно. След това събираш всичко,правиш няколко оборота на мотора на ръка с тресчотката и ако няма някакви проблеми изпраскваш 2-5 бири и така

Поздрави
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
Благодаря много, предостатъчно ми е. Добре че е форума и има хора като вас 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
За нищо човече
. Нали за това е форума-да даваме рамо когато трябва.
Поздрави

Поздрави
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
Колеги понеже започнах да се съмнявам във всичко, реших да замеря бобината, намерих една тема в която Opex е описал как се прави. Имам една стара бобина дето ми беше резерва за стария орион и изглежда точно така http://www.google.bg/imgres?sa=X&biw=11 ... 154&ty=117 премерих я всичко си е наред, премерих и тази на колата, е тя още по добре се представи. Погледнах аз и какво да видя на старата има ясни надписи за цилиндрите а на моита няма, и ми се стори че местата на 1 и 4 цил са разменени както и на 2и 3 цилиндър, оправих ги аз и направих едно кръгче еми колата си вървеше добре, имайки предвид че газта е на свършване. Сега погледнах и какво да видя на моята бобина http://www.google.bg/imgres?sa=X&biw=11 ... 176&ty=126 имало надпис ама кой да се сети че е точно там, а точно там е мръсно и нищо не се вижда.
Сега въпроса ми е защо на по новата бобина са разменени местата на 1-ви и 4-ти цилиндър и 2-ри и 3-ти цилиндър спрямо старата? И дали сега съм сложил на място кабелите
1-ви цилиндър от към маховака ли е или от към ангренажа щото вече се
обърка малко повече.
Сега въпроса ми е защо на по новата бобина са разменени местата на 1-ви и 4-ти цилиндър и 2-ри и 3-ти цилиндър спрямо старата? И дали сега съм сложил на място кабелите

1-ви цилиндър от към маховака ли е или от към ангренажа щото вече се

Последна промяна от essex на 15 ное 2013, 16:01, променено общо 1 път.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
Не би трябвало да има разлика как ще ги сложиш,бобината се дели на две и винаги пуска на двата леви и двата десни кабела едновременно.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
Само да се поправя, понеже почистих бобината като видях снимката къде стоят насписите и се оказа че на 2-те бобина местата на 2-ри и 3-ти цил са на едно и също място а на 1-ви и 4-ти цил са разменени. Като сложа както би трябвало да е кабела от 1-ви цилиндър към показано на бобината и съответно за 4-ти не върви както трябва, ами като им разменя местата се движи по добре и мисля че няма придърпването на ниски обороти като пусна педала на газ. Много се извинявам знам че ще съм санкциониран от модераторите заради това че пиша други неща в темата. 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
1ви цилиндър е откъм ангренажа.
Не знам от размяната на кабелите дали не ти се струва просто, че намаляват проблемите. Ако намаляват прегледай си свещите и кабелите хубаво.

Дизайна на бобината и цялата система е такъв, че едновременно има искра на 1+4 и съответно 2+3 цилиндри.
Ето принципна схема на бобината (не обръщай внимание на реда на палене, при нас е 1-3-4-2):

Т.е. разменяйки кабелите на 1 и 4 примерно не води до нищо, това просто са двата края на една и съща бобина. За 2 и 3 е същото. Просто са две бобини изляти в един пакет.
Т.е. ако има някаква разлика, то тя трябва да идва от разлика в свещите или кабелите и самообучението на компа.
П.П. ето защо тази с-ма и ЕКУ-то са супер чувствителни относно свещите, също и кабели.
Ако една свещ е различна (различни материали, различно м-уелектродно разстояние и тн) при нея искрата е по различен начин, напрежението/тока;съпротивлението през нея е различно, това дава отражение при другата свещ, с която е в чифт, от тук ЕКУ-то запазва едни стойности на предварение на запалването, които за другия чифт читави (да речем за момента) свещи са други, горивната смес/карта в обучението е някаква средна работа. И т.н.
Не знам от размяната на кабелите дали не ти се струва просто, че намаляват проблемите. Ако намаляват прегледай си свещите и кабелите хубаво.

Дизайна на бобината и цялата система е такъв, че едновременно има искра на 1+4 и съответно 2+3 цилиндри.
Ето принципна схема на бобината (не обръщай внимание на реда на палене, при нас е 1-3-4-2):
Т.е. разменяйки кабелите на 1 и 4 примерно не води до нищо, това просто са двата края на една и съща бобина. За 2 и 3 е същото. Просто са две бобини изляти в един пакет.
Т.е. ако има някаква разлика, то тя трябва да идва от разлика в свещите или кабелите и самообучението на компа.
П.П. ето защо тази с-ма и ЕКУ-то са супер чувствителни относно свещите, също и кабели.
Ако една свещ е различна (различни материали, различно м-уелектродно разстояние и тн) при нея искрата е по различен начин, напрежението/тока;съпротивлението през нея е различно, това дава отражение при другата свещ, с която е в чифт, от тук ЕКУ-то запазва едни стойности на предварение на запалването, които за другия чифт читави (да речем за момента) свещи са други, горивната смес/карта в обучението е някаква средна работа. И т.н.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
Няма НИКАКВА разлика дали 1 е на мястото на 4 и дали 2 е на мястото на 3. За мен по обясненото проблема си остава в запалването. Провери както написах белия порцелан на свещите дали има вертикални черти.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
Колеги мисля че темата е за заключване, след като мира не ми даваше, днес мисля че най-накрая си реших мъките.Сложих новите свещи на Фомоко и други кабели, по добре но пак не е достатъчно
Случайно реших да отпуша маркуча дето е за Pcv клапана и да го сложа. Запалих на бензин и малко си играха оборотите, рестартирах компа и запали еми супер, както и добре се форсира на празен ход, превключих на газ и започнаха да играят, 400 - 1000 оборота, развих с 2 оборота и половина винта за паразен ход на изпарителя и нещата се нормализираха. Сега върви почти с лекота, само че когато съм изключил от скорост и завивам леко падат оборотите до 600-700 и на газ и на бензин. Виновника може би е датчик на хидравликата.

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
Колеги от 1-2 седмици се кефя че като завивам и натискам спирачката по инерция, оборотите стоят на 1000-1100.
Проблема се реши след като премахнах кихалката за газ, кихалката беше монтирана на мафа, точно след него и при десен завой вратичката се затваряше, както и при спиране леко се е притваряла
Регулирах изпарител на ново и разход и вървежа са по добре, с настъпвания ми дава 11 сега в града. След като изпарителя започна да си мени центровката се зачудих и режих да отвия болта за сетивността, той е точно по средата, изпарителя е ланди ренцо, разбрах че когато е на контакт трябва толкова да е отвит болта за сетивността че да не пуска газ, защото иначе ще започне да хапва като ламя,както и да е това трябва да го разпиша в друга тема, но за сега доста по добре реагира в ниските обороти а за високите да не говоря, сложил съм оригиналния маф и тпс. Просто колата си е наред, а аз трябва още хляб да ям
Проблема се реши след като премахнах кихалката за газ, кихалката беше монтирана на мафа, точно след него и при десен завой вратичката се затваряше, както и при спиране леко се е притваряла

Регулирах изпарител на ново и разход и вървежа са по добре, с настъпвания ми дава 11 сега в града. След като изпарителя започна да си мени центровката се зачудих и режих да отвия болта за сетивността, той е точно по средата, изпарителя е ланди ренцо, разбрах че когато е на контакт трябва толкова да е отвит болта за сетивността че да не пуска газ, защото иначе ще започне да хапва като ламя,както и да е това трябва да го разпиша в друга тема, но за сега доста по добре реагира в ниските обороти а за високите да не говоря, сложил съм оригиналния маф и тпс. Просто колата си е наред, а аз трябва още хляб да ям

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
След много размисли и страсти, прочетох и се замилих над думите на колегата коитоп съм цитирал.mi6o написа:essex написа:Исма да знам без шаибата за пистовия ремък как става, има ли точен белег на колелото и по точно надписа front ?
В Аутодата пише,че трябва да се сложи шайбата на каналния ремък временно и да се завърти колянови вал докато белезите съвпаднат-така вече коляновия вал е в позиция на Г.М.Т. на 1-ви цилиндър. След това проверяваш дали може да влезе пластината в прорезите на разпределителните валове и ако да,затягаш и затваряш ....
Реших да проверя първо ескорта на бащата и ето резултата
http://pics.data.bg/albums/39658/%D0%B0 ... 0%B5%D0%BD
след което моята кола
http://pics.data.bg/albums/39659/%D0%B0 ... %80%D1%82-
и при двете коли е горна мъртва точка на 4-ти цилиндър, знам че заслужавам да ме


Може би просто не съм зацепил правилно ангренажа, сложих старите ми кабели и свещи от моят ескорт с които моята колата гърмеше, а ескорта на баща ми не гърми с тях и това ми показа че нещо по запалването не е наред. Очаквам с нетърпение градивната ви критика

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на ангренаж ескорт 97
Колеги мъртвеца се съживи след като центровах анренажа, ГМТ на 1-ви цилиндър и разпределителните валове заключени.




По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта