Не държи обороти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Не държи обороти

Мнение от teh_policer » 10 дек 2015, 19:49

Здравейте,
Колата е Форд Фокус 1.6 бензин/газ 1999г. Zetec S
Един миналогодишен проблем се обади пак. След като застудее и стане времето малко по-влажно колата пали без проблем, но в началото оборотите са много ниски.
Да кажем 300-400, след около 1 секунда се дигат на 1800 и там стои няколко секунди (по някой път веднага падат) и после падат до 1100-1200, докато загрее, след което падат до нормалните 2 чертички или 750-800 оборота. Само да споделя, че проблема го имаше и миналата година преди да монтирам ГИ. Тогава ходих в МП Русе и видях, че са спукани маркучетата под всмукателните колектори, съответно ги сменихме както и клапана за картерните газове.

Сега положението е по-лошо. Като запали ако не подавам газ, колата гасне. Като задържа известно време газта по някое време подема оборотите и не гасне. Времето през което подавам газ е различно и не мога да определя какво точно се случва. Имам VCM OBD кабел и FoMoCo софтуер. Грешката която дава е "P0171 System (Bank 1): Too Lean", което до колкото разбрах означава обеднена смес. Като най-често е причинена от прекъсната вакумна връзка някъде, но не мога да бъда сигурен.

Моля дайте някакъв съвет какви стъпки да предприема преди да ида до някой сервиз. Ако проблема е от зацапан MAF или стъпков мотор да ги почистя. Друго което се сещам е, че може бензиновата помпа да е сдала багажа. Свещите са сменени преди г/д 13000 километра FoMoCo.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Не държи обороти

Мнение от paci » 10 дек 2015, 21:25

Стъпков мотор та стъпков мотор :)
Ми почти като него е, но само дето конструктивно е различен и се нарича байпасен клапан :)

И да го миеш и чистиш ако е повреден няма да постигнеш нищо.
На такъв Фокус като твоя търсихме такъв проблем и след всичко прехвърляно от друг Фокус само байпасния клапан не беше проверен. Сложихме моя и колата заспа.
Опитай все пак с чистене ма МАФа и байпасния клапан.
Преди да започнеш процедурата по чистенето разкачи акумулатора да се рестартира компа и да се адаптира после по чистените неща.
А преди да ровиш каквото и да било покарай само на бензин и виж дали ще има промяна. Може да имаш проблем с настройките на газ. Адаптирана на ГАЗ не работи после добре на бензин.
Ако се оправи при карането само на безин то имаш проблем с настройките на газ,

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Не държи обороти

Мнение от tikva » 11 дек 2015, 10:35

Ние имаме същата грешка от както сме взели галаксито .Появявя се извънредно рядко.Миналата зима, че беше по-евтин бензина /той и сега е евтин/, реших да бъдем известно време на това гориво /тъй като караме малко колата в града/.След около 1000км преминахме на газ, и ....... след приблизително 100 км изплю грешката.За четири години констатирах следното нещо, винаги на дълъг път с над 90 процента магистрално каране дава тази грешка.Горивото няма никакво значение защото това ни се случва извън България , а тогава от време на време зареждаме по принуда и бензин.До тук сменен въпросен клапан с чисто нов от МП , уплътнение на дроселовата клапа от МП ,маф струващ майка си и баща си пак от МП , ламбда сонда още в началото с нещо минало покрай боша/ такава ни го даде майстора /.Последната вече почва да си прави каквото иска, но аз не й обръщам внимание защото проблема не е от нея. Та.............проблема си стои.Последното нещо което се каня да сменя е комплекта / маркучите и клапана/ от сервото към всмукателния колектор.Съществен на пръв поглед проблем с обороти нямаме, но на мен не ми харесват начина по който падат до нормални и едни миниатюрни колебания на стрелката.
И още нещо да добавя .Мисля ,че винаги когато почва подготовката да изплюе въпросната грешка, колата почва да придърпва макар и съвсем лекичко.

teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Не държи обороти

Мнение от teh_policer » 12 яну 2016, 18:09

След обстойна диагностика, се оказа, че всички датчици работят в нормите. Почистхме байпасния клапан за оборотите и дросела. Колата работи по-добре и пали по-лесно. Естествено и държи обороти. Майстора каза, че имало доста боклуци в клапана, така че най-вероятно са се стягали от студа и не са ползволявали да отвори и така :)

teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Не държи обороти

Мнение от teh_policer » 02 мар 2016, 17:43

Малко да повдигна темата.
След като карам на Газ и някъде бях чел, че записва грешка ако се кара на така:

P0171 System (Bank 1): Too Lean

Това нормално ли е да се случва или трябва да се настройва газовата ?

Forester
потребител
потребител
Мнения: 99
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Не държи обороти

Мнение от Forester » 03 мар 2016, 18:32

Имам същия проблем - грешка Р0171 за бедна смес. Колата е с газов инжекцион ROMANO нисък клас. Имам ELM 327 и с него видях, че излиза тази грешка. Трия я и скоро след това пак излиза. Днес реших да видя като карам на бензин ще се появи ли. Сутринта имаше Р0171, изтрих я. След 20км. на газ се появи отново. Изтрих я и карах на бензин 100км. , засега не се е появила. Ще карам на бензин докато изчезне грешката Р1000, която показва, че обучението на компютъра не е приключило. Ако и след това я няма Р0171, значи проблема е в настройките на газовата уредба.

tihomir4o
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 19 юли 2015, 20:00
Местоположение: Летницa
Status: Извън линия

Re: Не държи обороти

Мнение от tihomir4o » 24 мар 2016, 12:42

здр.и аз имам подобен като вашият проблем само че при мен се получи след шофиране около 1100 км до Атина.всичко си беше нормално по пътя.бързам да кажа че преди да тръгна съм сменил свещи,кабели и запалителна бобина.карам с обикновенна газова уредба вече поне 10000км,проблем досега нямаше.спрях в Атина дасе огледам накъде мие адреса за паркиране и тръгнах да запаля колата както обикновенно.запалването при мен става на бензин и на 2000 оборота се прехвърля сама на газ.при завъртане на ключа колата кихна здраво и огасна.после се опитах да запаля ,пали за момент не поддържаше обороти и огасваше почти веднага.чуваше се засмукване на въздух,разглобихме я нямаше счупени колекторни тръби само излезли някакви тапички които се намират на колекторите.сложихме ги но проблема продължава.държи оборот сега но не мога дая изфурсирам.страх мее дая пробвам на газ дали ще работи добре.ВЪПРОСЪТ МИЕ ....Възможно ли е при кихането дасъм повредил нещо по двигателя или по инжекциона? благодаря предварително.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Не държи обороти

Мнение от HACKO » 24 мар 2016, 19:10

Огледай отново има още нещо излезнало, счупено или спукано от дебитомера до двигателя.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

tihomir4o
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 19 юли 2015, 20:00
Местоположение: Летницa
Status: Извън линия

Re: Не държи обороти

Мнение от tihomir4o » 24 мар 2016, 21:06

Прегледaхме всичко много стaрaтелно.възможно лие дa избият отново свещи и бобинa?или по вероятно е някой вaкум или спукaн мaркуч?интересно че след зaтулвaне нa двете тръбички които незнaйно зaщо бяхa с тaпички преди,колaтa взе дa държи оборот без дa гaсне.подaм ли гaз тогaвa е по лошото,прекъсвa и не може дaсе изфорсирa все едно че прекъсвa токa от свещите,инaче без гaз рaботи глaдко.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 37 госта