Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
s101s
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 09 ное 2014, 18:50
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDi 2000г
Status: Извън линия

Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от s101s » 21 ное 2014, 07:02

Здравейте колеги, извинявам се ако вече има такава тема,но не успях да намеря.
Значи имам Форд ФИкус 1.8 ТДДИ 2000г искам да разглобя ЕГР клапана и да го почистя,защото ми прави мизерий...
Някой може ли да ми обясни или покаже как се разглобява?На мен ми се вижда, че е капсолован ???
Също така като го разглобя кой е най-ефективния начин за почистване?
Гледах клипчета как се почиства с някакъв спрей без да се сваля, но не ме устройва този вариант искам да го почистя като хората :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от HACKO » 21 ное 2014, 12:54

Не го чистиш, затапваш го! Сваляш го изрязваш една ламаринка (може и капачка от буркан) със формата на гарнитурата му, но без централния отвор слагаш я на мястото на клапана и след това самия клапан. Премахваш управляващия вакум, като затапваш маркуча и си готов. Няма ЕГР- няма проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

steftzo
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 06 апр 2010, 10:08
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от steftzo » 21 ное 2014, 17:21

Извинявам се така за включването без да мога да помогна по конкретния въпрос... но имам фокус със същия двигател и искам да попитам, в какво се изразяват проблемите създавани от този ЕГР. При мен го почистиха профилактично едни майстори, разлика не намерих... не че преди това имаше някакви проблеми... Единственото което ми прави впечатление, е че след 2700 - 2800 оборота при пълна газ започва да си пуши колата... но не знам дали не е от други причини това... :D

s101s
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 09 ное 2014, 18:50
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDi 2000г
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от s101s » 21 ное 2014, 18:11

Добре, затапването му как ще се отрази на колата, от гледна точка на мощност, работа ?
Компютъра няма ли да има нещо против това затапване :D нещо софтуерно трябва ли да се прави ?
Как се сваля ?

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от MapTo_D » 21 ное 2014, 18:23

s101s написа:Добре, затапването му как ще се отрази на колата, от гледна точка на мощност, работа ?
Компютъра няма ли да има нещо против това затапване :D нещо софтуерно трябва ли да се прави ?
Как се сваля ?
Няма да се отрази по почти никакъв начин. Мощността няма да има промяна, работата евентуално една идея по-шумна и една идея по-бавно загряване. Но нищо фрапантно. Софтуера не се бара - там може един ремап и да стане бегачка. Иначе се сваля не много лесно, при теб има малко повече място, но си е играчка. Ключ 10, има 2 болта, които са отдолу, напипай ги с ръка първо. Преди това напръскай с нещо основите им и изчакай малко за да е по лесно. Аз последния път вадих и въждушния филтър за да си осигуря повече място, сваля се това-онова общо взето. Прави го при студен мотор. Въртиш ключа в посока към предницата на автомобила, а не към купето, да не вземе да ги затягаш, че аз скоро исках ей така за гевезелък да я ''оттапя'' моята, да видя как ще е, че до сега не съм я карал без допълнителната ламарина, но заоблих единия болт и вече няма отвиване. Дано имаш гараж или поне времето да даде още някой топъл ден, че не си е работа почти 1 час да мръзнеш и да се занимаваш с ЕГР-а. Успех.

s101s
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 09 ное 2014, 18:50
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDi 2000г
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от s101s » 21 ное 2014, 19:07

Много благодаря за информацията, беше ми доста полезна.
Утре ще го мъча. :)

Потребителски аватар
Fiesta_ribarka
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 19 яну 2011, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8TDDI
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от Fiesta_ribarka » 08 май 2016, 20:16

Онзи ден затапих и аз моя, само че го затворих още долу при турбото, вакума не съм вадил, интересното е че сега след 1700-1800 оборота, много се чува турбото как свири, аз си мисля че не е уплътнила скобата и свисти покрай нея.
Мнения? Колата е фокус 1.8тдди

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от Conan_1 » 08 май 2016, 22:27

Здравейте, днес си затапих ЕГР-а с планка и вс е 6 , но гледам горе има и писано да се затапи и вакуума който го управлява. Защо се прави това и къде точно да го затапя ? Разлика не усещам особенна, като че ли вдига обороти по бързо и утихна с една идея но може и да е по старо му. _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от specialista » 09 май 2016, 09:46

Не е нужно да се затапва вакума,при положение че няма как да влязат изгорели газове в колектора.
На повечето ЕГР системи има датчик който следи движението на клапата.Ако и спреш вакума
спира да се движи и записва грешка.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от Conan_1 » 09 май 2016, 15:20

Е радвам се че фикусът не е толкова умен да се усети че съм му махнал егр-а _friends_ Днес ще го карам повечко и ще разбера имали някаква разлика и ще пиша тук.
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
Fiesta_ribarka
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 19 яну 2011, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8TDDI
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от Fiesta_ribarka » 28 май 2016, 16:24

Fiesta_ribarka написа:Онзи ден затапих и аз моя, само че го затворих още долу при турбото, вакума не съм вадил, интересното е че сега след 1700-1800 оборота, много се чува турбото как свири, аз си мисля че не е уплътнила скобата и свисти покрай нея.
Мнения? Колата е фокус 1.8тдди
Внимавайте какво затапвате и как го правите, че аз така го затапих че онзи ден смених турбо :oops: , капачката от буркана най-вероятно е паднала в турбото и след 200-300 изминати километра турбото замина, според мен само с затапване на вакума се постига същото, не е нужно капачки и т.н.

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от Conan_1 » 29 май 2016, 09:35

Ами защо капачкi от буркан и подобни дивотии колега , продават се планки от качествена неръждаема стомана с гарнитура даже, 9 лева похарчих за комплекта и ми се ще да видя как ще влезе при турбото. След като си изрязал капачката в правилната форма е можело да идеш да ти изрежат една планка или просто да потърсиш такъв комплект и край. _friends_

Изображение
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
Fiesta_ribarka
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 19 яну 2011, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8TDDI
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ - ЕГР Разглобяване и почистване

Мнение от Fiesta_ribarka » 12 юни 2016, 10:29

Имало е да става, после си направих подобна на тази дето си показал ама беше късно вече.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта