Много пуши при палене

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
roko007
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 30 дек 2012, 16:10
Модел на автомобила: Ford focus-C max 2.0-136
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от roko007 » 05 ное 2017, 15:10

След диагностика не ти ли показва нещо за дюзите.

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от boby » 05 ное 2017, 19:39

Дюзите ги свалих и ги пратих на стенд, било по точно от диагностика. От там ми казаха, че 3 те са идеални а 1 пропуска малко по- малко при което не- може да пуши.
Изображение

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от boby » 24 дек 2017, 21:58

След като застудя пушенето се увеличава. Свещите са проверени една по една нощ всички работят. Компресията е 21 psi на всички цилиндри, което е около 30 кг,см2 .[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=p34f-vF6UcQ
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1381
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от OgiDogi » 25 дек 2017, 09:52

boby написа:
24 дек 2017, 21:58
След като застудя пушенето се увеличава. Свещите са проверени една по една нощ всички работят. Компресията е 21 psi на всички цилиндри, което е около 30 кг,см2 .
Нещо си омотал мерните единици, няма как компресията ти да е 21 PSI, това е около 1.5 bar. Ако е 21 bar, това е по-нормално за CR/DI дизелов мотор, макар и на долната граница.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от boby » 28 дек 2017, 22:15

Извинявам се 300 PSI около 21 кг-см2. Много мерни единици и стават грешки. :)
https://www.youtube.com/watch?v=p34f-vF6UcQ
Изображение

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от Penyo63 » 29 дек 2017, 15:42

21 бара двигателя е за ремонт. Понеже меренето на компресия е не точна наука, заради относително променливия адиабатен коефицент, преди да поставиш окончателна диагноза, премерия и на друго място (сервиз). Важна е също и разликата между отделните цилиндри. Трябва да се мери студена, не палена за деня, свалени четирите свещи, добре зареден акумолатор. Важно е също да се определи и от къде е проблема от главата ли или от сегментите.
Четенето на грешки не е диагностика, триенето на грешки не е ремонт. Че и нашата работа е такава по интернет

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 745
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от ivo_63 » 29 дек 2017, 17:41

Свалени свещи или дюзи ?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1381
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от OgiDogi » 29 дек 2017, 17:44

Penyo63 написа:
29 дек 2017, 15:42
21 бара двигателя е за ремонт. Понеже меренето на компресия е не точна наука, заради относително променливия адиабатен коефицент,...
В общи линии, изправен дизелов мотор прави компресия в барове около 1.5 пъти компресионното число, точно заради повишаване на температурата до точка на запалване на горивото при смачкване на въздуха. За CR дизел компресионното число обикновено е около 19 ±0.5 и компресията по манометър би трябвало да е 25-28 bar. На някои мотори дават в AutoData 21-28 bar, затова писах, че е на долната граница.
В реалността на ДВГ няма адиабатни процеси, до колкото елементите са метални, т.е. добре акумулират/провеждат топлина и съответно отнемат част от нея по време на компресирането при студен двигател и подгряват допълнително постъпващият въздух при загрял двигател.


П.П. Проверих за PSA 1.6 HDI 90HP - 20 ±0.5 bar, за 110 HP е 15-25 bar (огромен толеранс), при компресионно число 18, тъй че 21 може и да е нормално.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от Penyo63 » 30 дек 2017, 09:11

Свалят се свещите, може и дюзите, което е по лесното, но само едното и то на четирите цилиндъра за да върти по- лесно. Обикновено се откача и датчика за положението на КВ, за да няма подаване на гориво, което грубо ще опорочи меренето. Колега ако си отишъл до сервиза с колата, почакал си малко и са ти проверили компресията, това не е точно мерене.Ако е станало така както предполагам, възможно е компресията реално да е и под 20 бара. Важно е да се знае как трябва да бъде, пък каквото стане на практика.
Четенето на грешки не е диагностика, триенето на грешки не е ремонт. Че и нашата работа е такава по интернет

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от boby » 30 дек 2017, 23:13

Здравейте,
компресията си я мерих сам, взех компресомер с накрайник който се навива на мястото на подгревната свещ. Измерването го правих при изстинал мотор /беше пален сутринта но след 4 часа докато стигна до свещите/ при свалени и 4 те подгревни свещи. Може и да не съм го премерил както трябва но и 4 те цилиндъра дадоха еднакви показания. Ако имаше изгорял клапан щеше да има отклонения в някой цилиндър, от което се опасявах. Колата си пали и върви но пуши докато е студена/ дори и в бош супердизел на околовръсното при Драгалевци/ не можа да открият какво и е правили са тест на дюзи за втори път, смяна на две дюзи и вкарване на кодовете и колата е по зле от както беше. Пуши повече. :-/:
Изображение

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от Penyo63 » 30 дек 2017, 23:51

Колега с риск да стана банален. питам: Имаше ли впръск на гориво по време на меренето, понеже нищо не пишеш за това. Ако е имало това е компроментирало работата ти. Горивото е уплътнило луфта между цилиндрите и буталото (сегментите). Значи работата не опира само до твоята кола, Този въпрос е дискусионен и в чуждите форуми, Там са стигнали до извода че при неизправна да кажем дюза, може регулатор на потока или ,,,, се получава най-често бедна горивна смес, което довежда до друго не предвидено от конструктора горене и до съсипване на цилиндро-буталната група. За да не си правиш труда втори път да мериш компресията извади щеката за мерене на маслото докато е студена и дими. Ако имаш тази възможност провери на някоя не димяща кола, Колко картерни газове излизат от твоята и колко от другата кола? Залагам че от твоята щека излизат 15 см. картерни газове. Провери и от капачката за наливане на маслото, там може и да няма разлика, но може и да има. И двата случая са важни диагностични признака, но това е още по дълга история а стана 24.00 часа
Четенето на грешки не е диагностика, триенето на грешки не е ремонт. Че и нашата работа е такава по интернет

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от boby » 11 яну 2018, 18:58

Penyo63 написа:
30 дек 2017, 23:51
Колега с риск да стана банален. питам: Имаше ли впръск на гориво по време на меренето, понеже нищо не пишеш за това. Ако е имало това е компроментирало работата ти. Горивото е уплътнило луфта между цилиндрите и буталото (сегментите). Значи работата не опира само до твоята кола, Този въпрос е дискусионен и в чуждите форуми, Там са стигнали до извода че при неизправна да кажем дюза, може регулатор на потока или ,,,, се получава най-често бедна горивна смес, което довежда до друго не предвидено от конструктора горене и до съсипване на цилиндро-буталната група. За да не си правиш труда втори път да мериш компресията извади щеката за мерене на маслото докато е студена и дими. Ако имаш тази възможност провери на някоя не димяща кола, Колко картерни газове излизат от твоята и колко от другата кола? Залагам че от твоята щека излизат 15 см. картерни газове. Провери и от капачката за наливане на маслото, там може и да няма разлика, но може и да има. И двата случая са важни диагностични признака, но това е още по дълга история а стана 24.00 часа
Мерил съм го без да изключвам кабелите на дюзите т е при работещи дюзи да не трупа грешки. А при работещ мотор отвих капачката за маслото и подскача леко но си стои на мястото. Все си мисля за дюзи но в 2 сервиза ги качваха на стенд. Може и да греша. Вече не знам няма нищо сигурно и от проверените от останалите неща. Като е студена пуши ( би следвало да е проблем с компресия или подгревна свещ) а като загрее чука като на аванс (би следвало проблем с дюзи). А за вървеж си върви нормално но по трудно пали при студено време 2 пъти подгрявям и въртя и пали след 3, 4 секунди. (пак клони към свещи - поверих ги на акумулатора при меренето на компресията). :-/:
Изображение

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 745
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от ivo_63 » 11 яну 2018, 20:14

Миналата седмица ми смениха 4 изгорели подгревни свещи. колата грам не ми е пушила. Мирише на тръгваща гарнитура на главата. Антифриз губиш ли ? Следи маслото да не стане на боза.

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от Penyo63 » 11 яну 2018, 22:48

Боби, писах щеката, за капачката знам че няма да духа. Хубаво е че не си откачил щекерите на дюзите. Има тънкости и опасности в тая работа. Добрия дизел, с непосредсвено пълнене, тоест без предкамера, и още повече комън рейл, подгревни свещи НЕ МУ ТРЯБВАТ. Свещите са сложени за красота, щото хората слагат, ами и ние да сложим.
Четенето на грешки не е диагностика, триенето на грешки не е ремонт. Че и нашата работа е такава по интернет

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от boby » 13 яну 2018, 18:35

ivo_63 написа:
11 яну 2018, 20:14
Миналата седмица ми смениха 4 изгорели подгревни свещи. колата грам не ми е пушила. Мирише на тръгваща гарнитура на главата. Антифриз губиш ли ? Следи маслото да не стане на боза.
Маслото си е черно и антифриза си е до белега и като отвия капачката на разширителния съд не излизат мехури. А ако ги смеси поне ще знам от какво е проблема.
Изображение

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от boby » 14 яну 2018, 18:32

Penyo63 написа:
11 яну 2018, 22:48
Боби, писах щеката, за капачката знам че няма да духа. Хубаво е че не си откачил щекерите на дюзите. Има тънкости и опасности в тая работа. Добрия дизел, с непосредсвено пълнене, тоест без предкамера, и още повече комън рейл, подгревни свещи НЕ МУ ТРЯБВАТ. Свещите са сложени за красота, щото хората слагат, ами и ние да сложим.
Пробвах и със извадена щека има леко духане но едва се усеща не мога да го предценя. Чул съм, че при проблем с компресия при въртене за запалване и отвита капачка на маслото на кой цилиндър няма компресия капачката отскача, мога да го пробвам.В Бош супер дизел ми казаха запушен катализатор, тъй като не откриха проблема и откачих генерацията след турбото нямаше никаква разлика. Вече незнам.
Изображение

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от Penyo63 » 14 яну 2018, 21:50

Боби, и аз вече не знам. Последното което се сещам като лек е да пробваш с бездимно двутактово масло в горивото. Има много клипчета в тубата, препоръчва се до 2 милилитра( грама ) на литър, аз слагам по 1, почти веднага се усеща разликата, но подобрение на работа е след 500 км. Иначе съжалявам че не ти помогнах да си оправиш колата. Но така е по интернет, Иначе колите които повечето от нас караме са употребявани, както много колеги и от други форуми са наблюдавали, например турбините Гарет, след 150000 км сдават багажа. В повечето от случаите колата в този момент изпада в състояние на " разгон" пак има клипчета в тубата. Влиза масло от турбото в смукателните колектори обогатява сместа до такава степен че вдига максимални обороти, и да завъртиш ключа да я гасиш , не гасне. Та както и да е. Някой след такъв инцидент се оттърва от колата си. Ние я купуваме, а ма тя дето казва баща ми лека му пръст: "Натъртена карпуза" (диня демек)
Четенето на грешки не е диагностика, триенето на грешки не е ремонт. Че и нашата работа е такава по интернет

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от boby » 15 яну 2018, 18:07

Penyo63 написа:
14 яну 2018, 21:50
Боби, и аз вече не знам. Последното което се сещам като лек е да пробваш с бездимно двутактово масло в горивото. Има много клипчета в тубата, препоръчва се до 2 милилитра( грама ) на литър, аз слагам по 1, почти веднага се усеща разликата, но подобрение на работа е след 500 км. Иначе съжалявам че не ти помогнах да си оправиш колата. Но така е по интернет, Иначе колите които повечето от нас караме са употребявани, както много колеги и от други форуми са наблюдавали, например турбините Гарет, след 150000 км сдават багажа. В повечето от случаите колата в този момент изпада в състояние на " разгон" пак има клипчета в тубата. Влиза масло от турбото в смукателните колектори обогатява сместа до такава степен че вдига максимални обороти, и да завъртиш ключа да я гасиш , не гасне. Та както и да е. Някой след такъв инцидент се оттърва от колата си. Ние я купуваме, а ма тя дето казва баща ми лека му пръст: "Натъртена карпуза" (диня демек)
Да възможно е и затова мерих компресия, изкривяват се биели и пада компресията на някой цилиндър. Благодаря за помоща, малко да загрее времето и ще продължа с търсенето.
Изображение

янко
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
Модел на автомобила: транзит 2.0 с
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от янко » 22 яну 2018, 23:11

Колата е ситроен ц3 1,4 хди и съм със същия проблем.При палене тресе яко и пуши сиво бяло.Един казва мотор,друг дюзи.Мерил съм компресия на студен мотор и е около30 бара,диагностиката показва кофти корекции или на 1 и 4 ,или на 2 и 3 цилиндър,от което си вадя заключение че нещо ошашква компа.Грешки има само за егр,той си работи коректно,но нарочно го държа с по-слаб вакуум а не го затапвам.На моменти преди да загрее напълно люлее цялата кола без никакви пушеци,интересното е че корекцията на дюзите е 100 +- 1-2 процента.Мощноста определено е намалена,но колето гори под 6,въпреки че го пържа яко и повечето време е с клима.Има и някакъв проблем с педала,започва да вдига оборотите чак след 10 -16%.Вече съм го прежалил колето,яко бой ,и го чакам да умре за да разбера какъв точно е проблема

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от Penyo63 » 23 яну 2018, 12:12

Колега, прежалените коли най-трудно се чупят.! ОБД диагностики са насочващи диагностики, просто в твоя случай, да не обвиняваш задна дясна гума, ами дюзите. Тоест малко повече от нищо. Виж един тест за обратно гориво е друга работа. Успех с дочупването или ремонта на колето.
Четенето на грешки не е диагностика, триенето на грешки не е ремонт. Че и нашата работа е такава по интернет

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта