Zetec проблем с ниски обороти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Zetec проблем с ниски обороти

Мнение от paci » 05 юни 2005, 07:55

Да питам за форда на един колега.
Аутомобила е Фиеста 1,4 Zetec '96г (ако има голямо значение месеца е ноември).
Проблема е, че няма почти никакви ниски обороти.
Според думите на момчето като запали студен двигателя за момент е добре и в следващия почват да играят оборотите и направо гасне. В движение като изключи от скорост и паднат оборотите пак гасне. Не е сигурен но си мисли, че проблема е почнал след смяна на ремъка но не е убеден напълно дали го е правела преди това или не е било така ясно изразено. Иначе бегала добре и разхода му харесва.
Ходил при някакви майстори и са игнорирали да е омешано нещо при смяна на ремъка.
Няма АГУ.
Идеи ? :?
П.С. Там моторчета за презен ход ... али-бали ... има ли този мотор и как евентуално да направим някакъв опит като Деян дето беше откачил нещо, оправила се но пък горела като ЗИЛ ?
Иии сетих се !!! Говорели сте многократно за някакви кабели дето се оголвали и нещо чистехте ама какво ?! :? :cry: :oops:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 05 юни 2005, 12:45

Има ли катализатор, а иначе има една врътка дето се регулират оборотите на празен ход, ако някой майстор я е пипал... знам ли?!
Изображение

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 05 юни 2005, 16:56

Значи оголените кабели дето ги говорихме са на този потенциометър за положението на дроселната клапа. Иначе няма никакви врътки за регулиране на оборотите.
Най-добре да иде на компютърна диагностика в Мото-Пфое и всичко ще му кажат

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 05 юни 2005, 17:13

ZETEC-a има ;)
Изображение

GoGo
Status: Извън линия

В тази връзка ..

Мнение от GoGo » 05 юни 2005, 20:42

Къде се намира тази врътка на Zetek 2.0 на МондеотоБ

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 юни 2005, 05:36

cossy, къде е този потенциометър или ни прати за кутииката с луфтовете ? :wink:
Незнам дали има катализатор, забравих да питам. Но какво общо ще има катализатора с проблем само на ниски обороти ? По скоро да не бега но тя бега, онзиден замалко да се пребие човека от спортни страсти.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 07 юни 2005, 09:49

абе...аз сега като се замислям и не се сещам от какво може да не държи обороти освен от ЕКУ(при положение,че иначе си бяга).
Отидете някъде да го питат що така прави.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 07 юни 2005, 12:02

Добре е да мине една пълна електронна диагностика! Или показанията на някой датчик му мърдат, или стъпковото му моторче е малко повече инертно. Другия вариянт е позапушен горивен филтър или инжектори ...но пък най-логично изглежда отместване с едно зъбче на ремъка....

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 10 юни 2005, 05:38

Оправили са го.
Остарял явно и се нацепил маркуч за вакум. За сега са го овили с тиксо или де да знам какво докато намери маркуч и държи обороти.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 10 юни 2005, 13:59

paci написа:cossy, къде е този потенциометър или ни прати за кутииката с луфтовете ? :wink:
Незнам дали има катализатор, забравих да питам. Но какво общо ще има катализатора с проблем само на ниски обороти ? По скоро да не бега но тя бега, онзиден замалко да се пребие човека от спортни страсти.
При мене е една синя врътка. Намира се от лявата част на двигателя, ако си с лице към него. Иначе аз не съм го барал, разбрах го това от един в МП... дали се е избъзикал... ненам :roll:
Изображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 10 юни 2005, 18:30

Бъзикал се е човека... Zetec-a няма такова нещо, а и не се сещам някой инжекционен двигател (Форд) да има такава врътка.

winhater
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 11 сеп 2005, 17:52
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v Ghia Combi
Местоположение: Казанлък
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от winhater » 12 сеп 2005, 13:34

ако все о6те не си оправил проблема(дано не е така) и моят правеше подобни простотии ама се оказа 4е е от плочката за въздуха след въздушния филтър - зацапали се сензор4етата и пуска по-малко въздух :x
Негър скиор и жена шофьор НЯМА :))

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 20 сеп 2005, 09:14

Всички мотори ЗЕТЕК имат вентил за празния ход,който дозира количеството вторичен въздух в режими на празен ход!Не е стъпков мотор а просто шибърен електромагнит който с течение на времето се затлачва от налепи и отложения-причинени от картерните газове!Това е най-честият проблем с двигателите ЗЕТЕК от 1-во 2-ро поколение!Работя в магазин за авточасти и това е най-често продаваната част по инжекцията на заетек-а!Но и идеята за прехвърлените зъби е много логична-защото при това положение цялата прецизност на фазите на газоразпределение отива на кино!Един добър елкон би свършил нужната диагностика!Вентилчето се намира на самия всмукателен колектор-просто- CHECK ENGINE братле!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 20 сеп 2005, 09:30

Колега fiestaracing:

Този клапан за празен ход добре го знаем. Но това все още не значи, че може да си го "връткаш" както искаш и да си нагласяш оборотите какато ти кефне. Клапана се управлява със PWM (широчинно-импулсна модулация) и да поставиш врътка която да го настройва е доста трудно. Това за което говори cossy, че му са казали за врътката е капачката на горивната рейка.

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 20 сеп 2005, 09:56

Въпросното вентилче просто се заменя с ново-няма друга алтернатива и никой не говори за вртътки или подобни дилетантски изпълнения!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 сеп 2005, 12:26

fiestaracing написа:CHECK ENGINE братле!
CHECK-нат е !!! т.е. проблема е отстранен.
Върни се малко по-нагоре и виж какво е написала цайсатата маймуна :)

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 01 дек 2005, 12:26

disc написа:Бъзикал се е човека... Zetec-a няма такова нещо, а и не се сещам някой инжекционен двигател (Форд) да има такава врътка.
1.6 CVH има...http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 01 дек 2005, 13:19

racer11 написа:
disc написа:Бъзикал се е човека... Zetec-a няма такова нещо, а и не се сещам някой инжекционен двигател (Форд) да има такава врътка.
1.6 CVH има...http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0
Остави таз работа! Говорехме за инжекционната част а не за механичната. Такива винтове имат дори и карбураторите - регулира се "мъртвото" полужение на дросела. А това за което говориш ти го има на Zetec. Колегите говореха за някаква си врътка ... пряко свързана с компютъра.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 01 дек 2005, 13:23

е, свързана с компютъра няма естествено. а къде е тази врътка на зетек ако не е тайна :D

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 01 дек 2005, 15:32

Амиииии - ето го! Във дупчицата има винтче.
Прикачени файлове
a_616.jpg
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта