Фиеста 1.1 - проблем

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Фиеста 1.1 - проблем

Мнение от Polly » 29 окт 2005, 17:44

От вчера се случват странни неща с Фиестата 1.1 / карбуратор, автоматик/ в момента се движи на бензин само. До момента няма точна диагноза, а само предположения едно от друго по-лоши. На кратко за проблемите.

1. Вчера сутринта запалва нормално / от първия път/. Изминава 5км спира. После пали пак от първия път и продължава. Около 1 км по-късно спира / всичко до момента е нормално/, но не може да запали.
Проблема се оказва откачена жица, която отива към допълнително монтирания бензинов клапан, към газовата уредба. След това пали и продължава нормално.

2. Няколко часа по-късно / около 4-5/ запалва, но трудно, изминава 2-3 км и при включване на задна скорост загасва / а това е колата, която никога не е загасвала/ и не може да запали.
Проблема се оказва изгорял бушон / които е допълнително монтиран заради газта/.

Дотук всичко изглежда само като проблем с ел. инсталациите, но това, което се случва по нататък е вече странно.

3. Запалвам я / тук вече я карам аз и я наблюдавам, защото и знам "тънкостите"/. Запалва нормално, върви нормално, изминава 5 км точно и в един момент, когато се движа със скорост 20-30 км започва да придърпва, преди това обаче се чува странен звук от пред от страната на мястото до шофьора, като шума идва все едно от гумата или около нея, но е особен звук/, докато придърпва, губи мощност, подавам и газ до края, но тя загасва. Опитвам да я запаля, но не запалва.

4. 40 мин по-късно / време може би достатъчно да изстине/ дойде един "майстор" седна и я запали. Колата запали от първия път без никакъв проблем. Оставаха ми още 5 км да мина.

5. През тези 5 км вървеше доста трудно, натисках педала на газта до край, ускоряваше много трудно, в моментите в които спирах / на сфетофар или намалявах на завоите/ беше почти като да загасне и издърпвах смукача и се оправяше. С една дума едвам вървеше.

6. Закарах я в един сервиз и точно когато я вкравах вътре, отново придърпа и загасна, както и в точка 3.

7. След около 30 мин, през които и се свали въздушния филтър и махна капака в които стои. Тя запали, след което си заработи отново.

8. Днес я взех от сервиза, с поставена "диагноза" и я закара в МП. От нас до МП са около 5-6 км. Приемчика я вкара вътре, започна да разглежда и да ме пита какъв е проблема, аз му обясних проблемите .10 мин по-късно приемчика опита да я запали, но не можа.

9. 30 мин по-късно я запалих, запали веднага. Отново имах 5 км път, в началото вървеше добре, в един момент започна да върви трудно, и натисках педала, едва ускоряваше, но все пак стигнах без да загасне.

Така описан проблема какъв е според Вас?

П.П. В колата мирише на бензин, след 2 км замирисва доста:(

П.П.
Има искра в свещите, от което предполагат че датчика на Хол е ОК, както и бобината.

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 29 окт 2005, 18:18

Най-веротно се дави поради преливане на карбуратора - много е характерно за карбураторни коли, които се карата на газ.Поради това, че е перманентно сух обикновено не херметизира игления клапан, а много често и други неща му пресъхват. Предлагам ти да я караш само на газ /ништо, че ще пали трудно/ докато майстор не пипне карбуратора.Пиши за резултата! :)

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 29 окт 2005, 20:05

Допълнение:
Според Мото Пфое има вероятност за следните неща по реда на предположенията:

1. Проблем в карбуратора;
2. Проблем в бензиновата помпа, защото е омаслена. Докато седеше без въздушен филтър и пробваха да я запалят в карбуратора, на моменти се впръскваше бензин, в други моменти колата се мъчеше да запали без да впръсква бензин.
Това, което научих до момента за бензиновата помпа е, че ако е развалена, при загрял двигател, тя спира да работи? Възможно ли е? Или трудно пали именно заради нея. Също така, ако е развалена не качва достатъчно гориво и затова не може да върви и не ускорява и стига до там да гасне. Какви са признаците на развалена бензинова помпа?
3. Свещите според Мото Пфое са ОК, те ги откачваха една по една и пробваха да запали, като една от тях е откачена, също не запали.
Мнението им за свещите е, че са добре, но проблема е някъде в двигателя / едната версия/.
4. За кабелите на свещите те нищо не казаха, но ще ги погледна тях.
Видимо са по-тъмни. Принципно питала съм за тях , това нормално ли е, отговорите които са ми давали, щом няма искри са ок.

Това, което досега бях забелязала като проблемни неща бяха следните:
1. Ниски обороти;
2. Въпреки, че я карах на газ, я палех на бензин, но като цяло на бензин вървеше по-зле- по-бавно и с повече натискане педала на газта ускоряваше. Като мина около 800км само на бензин това се оправи или и свикнах, незнам. Но на моменти вървеше по-зле, на моменти по-добре.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 31 окт 2005, 09:10

Преместете темата в АГУ така може повече хора да помогнат, защото проблема си е в АГУ-то не е в Двигател и трансмисия :D Аз за съжаление не мога да помогна :(

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 31 окт 2005, 09:27

Не е темата за АГУ, ако беше газаджията досега щеше да е отстранил проблема и такава тема тук нямаше и да пускам.

П.П. След прегледа на специалист от сервиз за автоматични скорости се установи, че скоростите са ОК. Единствено капе масло от там вариантите са пробката или един датчик / за датчика в МП преди време ми бяха казали, че ще се развали в най-скоро време и може би са познали, хубавото е че не е скъп/.

Майстора я провери как върви на газ и на бензин. На газ е много по-добре, докато на бензин е много, много зле. От газ на бензин превключва без проблем, от което се предполага, че бензиновата помпа работи.

Лошото е, че вече няма и искра в свещите, когато е топла:( Когато е студена пали веднага!
Предположенията му: комп. на запалването, датчик на хол и бобина. Кое не е наред, май ще оставя на Мото Пфое да преценят или утре или в събота ще я закарам.

Предполагам в МП ще сменят поне едно нещо по ел. инсталации, със сигурност бензиновата помпа, свещи, ще почистят карбуратора плюс някоя и друга регулировка:( Но май друг изход няма.

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 02 ное 2005, 11:05

Проблема го установиха в МП. :lol:

Преди това минах през един сервиз / няма да казвам кой да не създавам лоши впечатления за него/, но там решиха че проблема е в бензиновата помпа / защото не впръсква бензин непрекъснато в карбуратора/ и понеже колата не можеше да запали и беше на път да остане и без акумулатор им казах да проверят свещите за искра. Размрънкаха се, и се наложи да правя проверката аз :(
Направи я един приятел, на които се обадих да идва да ме взима. Като видяха че няма искра, те казаха "комутатора" / наричан още комп. на ел. запалване, ел. делко и тн/, като ми предложиха втора употреба за 100 лв., но съм против втората употреба и се отказах.

Имах записан час в МП от миналата седмица и продължихме на там. Този път се случи така, че да им седя на главите и видях как работят и наистина доста съвестни бяха.

Провериха я на стенд, пробваха с нови свещи- не палеше. Ако не пали топла- първото предположение е проблем в свещите.

След това свалиха стария датчик на Хол или по-точно казано според Форд технологиите "CRS senzor" и сложиха отново старите свещи. Колата макар и трудно запали / вече се беше задавила/. Оставиха я да работи с новия датчик, докато загрее достатъчно, този път не загасна, излезнахме навън и направихме едно кръгче - 10 км. Идеята беше да се провери дали ще загасне и с него след като се е загрял.

Ако загаснеше отново, проблема трябваше да се търси в "комутатора", което пък означава, че "датчика" си е наред. Колата не загасна.По този начин те изолириха проблема, по метода на изключването. Самия "комутатор" няма как да се тества дали работи, освен ако не се изключат другите фактори- свещи и "датчик".

Попитах за бензиновата помпа. Оказа се, че е нормално да впръсква бензин в карбуратора от време на време, т.е. нормалното е да не впръсква непрекъснато. Ако впръсква непрекъснато, то колата няма как да го поеме и въобще не би работила нормално.

Другото, което проверих по отношение на датчиците. Само инжекционните, с двигател Zetec, имат два датчика- "CRS Senzor" и още един, които следи темпаратурата за горна мъртва точка / според обясненията в МП/.
При Форд понятие като "датчик на Хол" не съществува поне засега или поне при по старите модели.

Докато опитваха да я запалят сложиха друг акумулатор, явно с идеята да не остана и без акумулатор. Провериха свещите- не бяха мръсни, въпреки многото опити да запали, но са Моторкрафт, от което може би следва, че частите им са качествени.

Допълнително, това, което направиха беше, че:закачиха по-добре допълнително монтираните кабели към АГУ-то, заредиха и провериха акумулатора, "освежиха" свещите с някакъв спрей, дават им още 10 хил км, в момента са на 15 хил, но само времето ще покаже доколко е вярно :lol: .

Обясниха, че загубата мощност се е дължала от липса на ток, а не от липса на гориво и може би е вярно, защото като я взех вървеше както преди.
И не на последно място, купих "датчика" с 50 % отстъпка, с което ми излезе малко по-евтин от магазините по Симеон, Ботев и тн.

Казано на кратко останах доволна :lol:

Сега остава да я закарам да и сменят една гарнитура и евентуално датчик на скоростната кутия, защото е омаслена. Те не са скъпи, но е неприятна гледка. Но важното в случая, е че си сменя скоростите сама и работи :lol:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 02 ное 2005, 13:01

Хм!
Вече знаят причината за непалене в МП! :twisted: И ролята на CRS-a (точно така се казваша, извинявай че не ти се обадих оная вечер - забравих :oops: )
Защо ли?.....

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 02 ное 2005, 13:08

Няма проблеми :lol: Важното е, че се учат :lol: Но много време мислиха какво и е, преди да започнат, събраха целия "екип" на "съвещание".
Палеха я, чакаха да загасне,после чакаха да запали, бутаха, палеха, чакаха и така цели 4 часа :lol:

Но те твърдят, че поне като при кола като твойта / аз нея дадох за пример за 2 датчика, че са 2- CRS и още един? В този ред на мисли при теб два ли са? Или само така ми казаха :lol:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 02 ное 2005, 14:09

По всички схеми, които съм разглежал е само един CRS, EDIS+compa, бубината, кабели свещи. Но пък има още куп датчици, свързани с компа...

Потребителски аватар
ru2sf
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 07 окт 2005, 11:15
Модел на автомобила: FordFiesta 1,3i 93г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от ru2sf » 07 ное 2005, 12:16

На мен онзи ден ми се случи следния проблем.Завъртам ключа и колата запалва малко по-трудно от друг път , но остана за известно време да свети лампата с нарисуван акомолатор.След малко лампата угасна , на колата започна да гасне на ниски обороти и да придърпва.Така няколко пъти и аз реших да не се занимавам повече.На другия ден запали нормално и се движеше нормално(минах около 20км).Не съм правил нищо по нея.След известно време направи същия номер от предната вечер.Реших че е от клемите на акомолатора.Почистих ги, стегнах всички гайки и пак опитах.След втория опит колата пак проработи нормално.Казаха ми , че да долея вода в акомолатора (действително тя е намаляла в някои клетки) днес ще сипя вода, но дали това е проблема
Никой не се ражда знаещ!
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf

Потребителски аватар
S>G>Bankov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 03 окт 2005, 11:45
Модел на автомобила: ford escort 91г 1.4 карборатор
Местоположение: kubrat
Status: Извън линия

.

Мнение от S>G>Bankov » 08 ное 2005, 11:13

и аз имам проблем паля колата загрявм я малко и потеглям когато трябва да мина на 2-ра оборотомера пада и колата гасне ако успея да я загрея добре с 2-ра няма проблем има с 3-та и особено като минавам на 2-ра ако успея да натисна и трите педала няма проблем дали не е от центровката или може да сами много ниски оборотите :roll: а какво да правя
петнадесет души под капака на колата йохохо и ботилка ром

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 08 ное 2005, 13:11

ru2sf, на първо време си погледни ремъка на алтернатора, контактите му и направи замервания и на него и на акумулатора на изгасено, празен, ход, на 3000 със и без консуматори(фарове, вентилатор на 3, мъгла...). Запиши си данните и ги пусни.

Банков, мисля, че правилно си се ориентирал. Почисти си и жигльорите (особено ако си на газ), а ако разбираш - направо си накисни карба (разглобен, в бензин или корселин за една вечер). Друга вероятност е да ти е мръднала центровката, ама си зависи с какво запалване си!

Успех!

Потребителски аватар
ru2sf
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 07 окт 2005, 11:15
Модел на автомобила: FordFiesta 1,3i 93г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от ru2sf » 08 ное 2005, 14:04

Вчера пак опитах да запаля.Колата пали , но работи на тласъци, много тресе и пуши.Дали не е свещ или кабел към свещите!?
Никой не се ражда знаещ!
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 08 ное 2005, 16:37

ru2sf написа:Вчера пак опитах да запаля.Колата пали , но работи на тласъци, много тресе и пуши.Дали не е свещ или кабел към свещите!?
Това лесно ще си го провериш. Но какво ти е пълненето..., запалването....

Потребителски аватар
S>G>Bankov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 03 окт 2005, 11:45
Модел на автомобила: ford escort 91г 1.4 карборатор
Местоположение: kubrat
Status: Извън линия

Мнение от S>G>Bankov » 09 ное 2005, 10:03

kEFi написа:
Банков, мисля, че правилно си се ориентирал. Почисти си и жигльорите (особено ако си на газ), а ако разбираш - направо си накисни карба (разглобен, в бензин или корселин за една вечер). Друга вероятност е да ти е мръднала центровката, ама си зависи с какво запалване си!

Успех!
карборатора го смъквах и чистих преди месец не съм превърженик на газта и нямам , имам DIS вероятно е центровка защото на тихи обороти работи 3-4мин. и гасне ако не подам газ
петнадесет души под капака на колата йохохо и ботилка ром

Потребителски аватар
ru2sf
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 07 окт 2005, 11:15
Модел на автомобила: FordFiesta 1,3i 93г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от ru2sf » 09 ное 2005, 10:18

Не съм сигурен, но мисля че е моноинжекцион.
Никой не се ражда знаещ!
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf

Потребителски аватар
ru2sf
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 07 окт 2005, 11:15
Модел на автомобила: FordFiesta 1,3i 93г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от ru2sf » 09 ное 2005, 15:52

Това са точните данни за колат.На мен не ми говорят много.
Engine:HCS1.3CFI
Drive:LHD2WD
Model Ford (EU) Fiesta
Modification 1.3i
General data
Country Germany
Year of starting a manufacture 1990
Year of finishing a manufacture 1996
Number of seats 5
Unladen, kg 855
Max permissible, kg 1325
Maximum speed, km/h 153
Acceleration 0-100 km/h, sek 15.3
Overall dimensions
Length, mm 3745
Width, mm 1605
Height, mm 1380
Wheelbase, mm 2445
Fuel consumption (l/100 km)
Speeds of 90 km/h 5.0
Speeds of 120 km/h 6.7
City cycle 8.0
New Evro standart
City cycle(Euro)
Highway cycle (Euro)
Combined cycle
Engine
Mark Ford
Model of the engine J6B
Layout of the engine front, transverserely
Fuel type A-95 unethylled
Cylinders 4
Cylinder arrangement row


Cylinder diameter, mm 74.0
Course of the piston, mm 75.5
Working volume, sm^3 1297
Compression Ratio 8.8
Position of valves and distributive shaft ohc
The power supply system central injection
Presence of pressurization is not present
MAX power of the engine, KW 44 (60)
with revolutions, rev/min 5000
MAX spinnig moment, H*m 101
with revolutions, rev/min 2500
Cylinders work order 1
Number of valves on a cylinder 2
Body
Body supporting
Type of body Hatch-back
Quantity of doors 3
Cargo capacity (min), l 250
Cargo capacity (max), l 930
Drivetrain
Type front-driven
Transmission mechanical
Number of gears 5
Fuel Tank
Fuel tank capacity, l 42
Brakes
Type of forward brakes disk-type
Diameter of forward brakes, mm
Type of rear brakes drum-type
Diameter of rear brakes, mm
Steering management
Type rack
Type of the amplifier hydroamplifier
Running part
Suspension, front independent
springing stands
triangle transverse levers
stabilizer of transverse stability
Suspension, rear independent
linear levers
spiral springs
stabilizer of transverse stability
Wheels
Front wheels track, mm 1390
Rear wheels track, mm 1385
Road gleam, mm 140
Disks
Front disks 4.5Jx13
Rear disks 4.5Jx13
Front trunks 155 SR13
Rear trunks 155 SR13
Никой не се ражда знаещ!
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 49 госта