Високо ниво на маслото - 5 пръста !!!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
liquid
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 03 окт 2006, 13:46
Модел на автомобила: 2001 ford cougar 2.0, 2006 ford explorer 4.0
Status: Извън линия

Високо ниво на маслото - 5 пръста !!!

Мнение от liquid » 17 апр 2007, 00:07

Отдавна не бях писал тук, но неволята ме накара да питам спешно и за вашето мнение:
Карам Cougar 2.0 16V - реших да се поглезя и да си сменя масло и филтри в МП. Взех си колата и не погледнах какво са правили - все пак викам си МП са, лицензирани, ISO стандарти, не знам си какво.
Минах около 200-250 км и по път на магистралата за секунди отзад едни облаци син дим, ужас! Така няколко пъти на 4,000 оборота. Колата е на 5 години, 125,000 км. в разцвета на силите си, спортен автомобил, не би трябвало да дава такива проблеми. Когато спирам и изчаквам, виждам че маслото е 5 пръста над максимума!!
Отидох в МП и те признаха, че са сложили "малко повече". 5 см над максимума !?!
Сега, някой компетентен по възможност, може ли да даде съвет, какво може да съм съсипал вече по иначе безупречния двигател, какво да правя от тук нататък с колата си и МП.
Много мерси за съветите, слагам темата в още един раздел, нека модераторите ме извинят и ако трябва да я изтрият от там където не и е мястото. Много благодаря!!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 17 апр 2007, 00:26

Мисля че не си прецакал нищо, синият дим най вероятно е от масло, което е попаднало във всмукателния колектор през отдушника, поради завишеното ниво. Така като се замисля в МП май не само са сложили "малко повече" ами май са забравили да източат старото

mtel11
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 17 яну 2005, 18:26
Модел на автомобила: MOndeo 2.0
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от mtel11 » 17 апр 2007, 11:41

Нищо му няма на двигателя.Аз като го купих моя веднага трябваще да пътувам и нямаше време да смена маслото.Гледам го на щеката и не мога да разбера колко е (беше много бистро) След като се прибрах го смених и кво да вида вместо 4.25 литра източих 6л. И аз мислех че нещо съм пре*бал ама нищо му няма .Оттогава съм минал 30 000км.

Изображение
България - страната на мечтите. Всечки мечтае да се махне от нея..........но не и аз!!!!!

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 17 апр 2007, 11:51

Нищо ти няма на двигателчето, но тия скапаняци са за бой :evil:
Преди години на мен забравиха да ми сложат капачката на маслото, след като го смениха! Познай какво стана на излизане от сервиза... :censur:
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Високо ниво на маслото - 5 пръста !!!

Мнение от Mondeo18TDI96 » 17 апр 2007, 12:03

liquid написа: ...
най-вече може да ти се е позапушил катализатора (съкратил си му живота!) ... от маслото дето е горяло ... ама то кой ти гледа екологията в днешно време :)

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 17 апр 2007, 12:20

5 сантиметра отгоре!!!!
Подкрепям НАСКО,че са забравили да източат старото.То на щеката нормалното ниво на маслото което е около 4 литра се отразява на 4-5см,а щом е било 5см отгоре на нормалното мисля,че се сещат всички за какво става въпрос.
Не бива да ги оставяш така.Направи им скандал и да ти сменят отново маслото,защото това сега се е объркало със старото.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 17 апр 2007, 18:50

Всеки уважаващ себе си сервиз би сменил филтри, катализатор, масло, чистене на дюзи и пр. за тяхна сметка... Мисля, че случаят не е такъв!

Потребителски аватар
liquid
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 03 окт 2006, 13:46
Модел на автомобила: 2001 ford cougar 2.0, 2006 ford explorer 4.0
Status: Извън линия

Развръзката

Мнение от liquid » 17 апр 2007, 22:03

cocoff написа:Всеки уважаващ себе си сервиз би сменил филтри, катализатор, масло, чистене на дюзи и пр. за тяхна сметка... Мисля, че случаят не е такъв!
Да, за съжаление не стана точно така.
В началото се опитаха да потулят нещата, но аз се свързах с началника на сервиза и му представих проблема. Поисках да се документира тяхната вина с нова поръчка, където да напишат, че ми източват масло от двигателя, за да достигнат максимума. Източиха 1,5 литра повече и го записаха. Казах им, че ако ми се появи теч или започне да ми гори масло, заради гумичките, нося им колата и да си я сервизират за тяхна сметка. Иначе обаждам се в комисия за защита на потребителя (те са ми приятели) и на Господари на Ефира (там сме още по близки) и започвам с рекламата.
Истината е, че не ми се извиниха, но подходиха професионално към проблема и началник сервиза направи всичко по силите си за да го отстрани възможно най-бързо. Надявам се да нямам повече проблеми заради това нещо, ако се появят обаче, ще сцепя мрака. Ако трябва ще мина през целия шоуруум с мръсна газ с Кугар-а. И без това съм хвърлил око на новия Ягуар ХК

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 17 апр 2007, 22:16

Това като го чета чак не си го представям ;) Чак пък толкоз некадърни хора има ли!? То и идиот не би направил такава грешка.

Аз за тва дразня или не като закарам моето слънце на доктор си седя до нея и не изпускам от поглед тези дето я правят. В сервиза който посещавам им е ясно защо го правя - не защото им нямам доверие, а просто защото проверката е висша форма на доверие ;)
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 17 апр 2007, 23:40

Много е неприятно, но в нашите родни /ужкем реномирани сервизи/ се случват и такива неща :twisted:



пп: няма да Ви описвам преживяванията в сервиза на Самсунг - трудно бих си купил повече продукт на тази марка :evil:

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 18 апр 2007, 09:23

chains написа:
пп: няма да Ви описвам преживяванията в сервиза на Самсунг - трудно бих си купил повече продукт на тази марка :evil:
*00118* Преди време фирмата ,в която работя,продаваше монитори на Самсунг.Веднъж върнахме гаранционен монитор на 1 месец с изгоряло ТХО.Отворили го и казали,че повредата е много голяма и неможело да стане това в нормални условия на работа.Съответно отказаха гаранцията.А всеки знае,че ТХО-тата горят от постоянна работа на монитора(в случая този беше в интернет зала).
От тогава на Самсунг нищо не продаваме-и не защото са боклуци,а защото в оторизирания им сервиз са болкуци. *00118* *167*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 апр 2007, 14:16

Ае станало мазало от отклонения от темата :)
Вероятна причнина за създалата се ситуация според мен :
Когато на дъртия си сменявах маслото пише примерно 4,25л. но винаги съм наливал ~3л. Останалия ~1л. е останал в мотора.
Сега на тази като и сменявахме маслото беше седяла ~8 часа на подемника за смяна на ремъка и ролката, едва ли е сменявал 8 часа пък може и да е но може да си е вършил и друга работа но мен не ме интересуваше, важното е че беше готова в уговорения час.
Та значи седяла 8 часа и тогава източихме маслото. Наляхме точно 4л. колкото пише Autodata.
Обаче как ми наливаха маслото!
Зави филтъра сипва 2л. гледа на пръчката. Сипва още литър пак гледа на пръчката и накрая си дойде нивото на 4л.
Начи при Кугъра може да е станало така, че маслото е източено веднага след изгасване на мотора и каквото не се е стекло е останало в мотора и са му добавили количеството което си му дават по книга. После видях колко и дават по книга на моята но човека който го сменява незнаеше колко трябва да налее затова гледаше по пръчката.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 апр 2007, 09:48

По наше време сменявахме масло на силно сгорещен двигател.

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 19 апр 2007, 10:12

cocoff написа:По наше време сменявахме масло на силно сгорещен двигател.
Абе и аз знам,че така се праи :P ,съсвсем друг му става вискозитета!

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Мнение от BOROOO » 19 апр 2007, 12:20

По мои наблюдения като ми източат маслото в двигателя и картера не остава почти нищо. По-скоро този, който е наливал новото масло на колегата се е заблеял нанякъде и му е сипал "малко" повечко, но явно не е бил наясно колко точно. Аз след смяна на масло докато не измина 1000км. не се сещам да проверявам, сигурно и въпросния служител е решил същото и си е казал, че дотогава излишното масло ще изгори :wink: .

navi74
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 16 фев 2007, 18:22
Модел на автомобила: tranzit 84, fiesta 99, galaxy 02
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от navi74 » 19 апр 2007, 19:01

а може да са работили 2ма и ..... защото малко повечко ми идва 5 пръста, от заблеян

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 20 апр 2007, 07:52

мноо некадърн хора има.. на мен ми е навик често да си проверявам маслото и антифриза. Карам стара кола ,но все пак сам си я обслужвам ,но 5 пръста над МАХ-а....айде и на мене майстора ми беше сипал 0.5 литра в повече ,но нямах проблеми..

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 20 апр 2007, 12:17

Gate написа:
cocoff написа:По наше време сменявахме масло на силно сгорещен двигател.
Абе и аз знам,че така се праи :P ,съсвсем друг му става вискозитета!

Какво значение има какъв му става вискозитета, нали въпроса е да се махне изцяло старото масло, а не като е по-целия двигател?

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 20 апр 2007, 12:36

batista написа: ... Какво значение има какъв му става вискозитета, нали въпроса е да се махне изцяло старото масло, а не като е по-целия двигател?
ами - просто изтича много по-бързо :idea:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 апр 2007, 14:04

А що тогава чакате мин 4 часа за да видите реално какво е нивото на маслото или го проверявате сутрин преди да тръгнете за бач т.е. като е престояла поне 8 часа ?????

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта