Може ли без ремонти, ако двигателя гори масло?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
latinov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 май 2007, 20:51
Модел на автомобила: Fiesta, 1.4, 97'
Status: Извън линия

Може ли без ремонти, ако двигателя гори масло?

Мнение от latinov » 06 май 2007, 21:29

Здравейте. Става въпрос за Фиеста 1.4 '97. Гори около 4-500 мл на 1000км. Забелязал съм, че като форсираш здраво излиза бяло-сив пушек... защо ли не забелязах това като я купувах... :)
Не ми е проблем да доливам масло, защото си заслужава колата е 90 коня на оса е. Не дава да и подадеш газ. Много дърпа, за градска кола е идеална. И на дълъг път не е зле.
Ходих при майстори, но тия ме смръзнаха - ремонта можел да стигне до 1000 лева ако са сдухани сегментите (което е най-вероятно). А аз немам лев:) Имало и възможност ако некой баш "майстор" я пипа да и повреди и инжекцията... Така че реших, за сега ремонт няма да има.
След като изписах толко глупости въпроса ми е - проблем ли е да карам така колата след като гори масло? Може ли да стане някой сакатлък? И ако може, какъв? Всякакво мнение би било полезно.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 06 май 2007, 21:40

аз ремонтирам автомобирли от 12 години, със това си вадя хляба, "не със драскане по форумите :roll: :lol: "

Та първо исках да се представя, за да знаеш кой ти говори, не да се чудиш какво е това пишлеме. :oops: :P :P

Та на въпроса..
Да цялостен ремонт излиза към 1000 лева..

Но едни сигменти и влошки излизат много по евтино. към 300 лева.
стига цилиндрите да са във добро състояние, ако имат износване файда от сигменти НЯМА!!!

И не, не е проблем, освен че цапа свещите по бързо, ако си със двойни бобини ги чисти редовно, защото нагара увеличава съпротивлението на свеща изкрата прескача трудно между електродите, и може дори да пробие изолатора..

Със две думи, ако не те притеснява, завишеният разход на консумативи, можеш да я караш така.....

Но все пак не я тормози, износеният двигател, не може да развие пълната си мощост, и лесно можеш да го прегрееш...
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 06 май 2007, 21:41

С какво масло я караш?
Не я изрязвай много над 3000 обортоа.
Опитай се да я караш по- ... как да кажа ... улегнало ... тежкарски.
Знаеш, че винаги като и стъпиш на мазола и раздава правосъдие. :) Сега с този разход на масло какво правосъдие раздава ненам ама ти така си се настроивай. :)
Кажи с какво масло я караш и се постарай да я караш по-кротко и ела пак кажи ко прай маслото.
Освен сега да я караш леко и да гори.
Съмняваме да я караш лекичко ;-)
Като приближи 3000 и рече да ги подмине и полудява :)
Нямам идея кой може да барне таъв мотор и да е качествено и евтино. Имам и други предложения но не са форума :D
Опитай се да я караш леко и все пак ако не си поне с полусинтетика вземи и сипи добро масло. :( Може па нещо да и е залепнало и да се отпече *00147* *072* ... надявам се. :(
Келегата ми със същата такава я кара до морето и там се разхождал насам-натам и обратно се прибрал само на 5 щото още на отиване е плеснал кутията някъде и спрели май заради катастрофа движението на едно място и то било на байр или спускане ли и му изтекло маслото от кутията. Той си карал деа знае ко е станало. А кога е блокирала на 5 ненам подробности.
След това я пооправят но 5-тата е на кайма. Почна да реве че му бара маслото от как я няма 5-та и беше откачил. Викам бе алоу бе споко уе, карай по споко и ела пак реви. Оня ден ми се фали, че не бара маслото. Е изрязва си я ама извънграда не я кара на 6000 оборота :twisted: ... ами по полекичка :)

latinov
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 май 2007, 20:51
Модел на автомобила: Fiesta, 1.4, 97'
Status: Извън линия

Мнение от latinov » 06 май 2007, 22:11

Свещите не съм гледал още :oops:, минал съм към 10000км от както съм я купил, но още утре ще потърся да си купя ключ и да ги погледна. Траяне, благодаря за експертното ти мнение, хубяво е, че хора като теб влизат във форумите, защото лично аз се занимава с компютри и под капака на колата ми е пълна мистерия какво става:)))
Маслото в Валволине Макс Лайф... 15В40. Така ме посъветваха едни майстори. Не ги знам колко са добри, но мога да им се доверя, че се знаем. Опитвам се да я карам спокойно, но е трудно:) Първо, че много лесно прави 3000 оборота и второ, че понякога изтрещявам... много напрежение има по софийските пътища и колкото и да си спокоен за съжаление губиш контрол:( Изглежда по-същия начин като на твойта картинка паци - същия цвят, халогенки, супер много ме кефи. Вчера я и измих, оле... кукла... страхотна е... Само това масло дето ме прави тъжен. Взех я внос от италия, нема ръжда, купето е супер, не е блъскана, климатиче, вътре е уютно, не бих а продал по никакви причини, а и с тоя дефект с маслото, май и пари нема да и взема:) Двигателя май много е издухан, но все пак има мощност. Случва ми се да загрява - на Витиня като се нареди 3-4 км опашка и пълзиш на първа, но като включа парното да ми подуха се нормализира температурата. Аз си мислех, че проблема е че съм с антифриз за -35 и това в топло време не е много хубаво, ама явно е защото двигатела не е като хората. Както и да е, купил съм я, щи си я карам. Следя маслото внимателно, даже колегите почнаха да ме подиграват вече, свещите ще почна да си гледам, и да се надяваме по-зле да не става. Много ви благодаря за мненията. Поздрави:)

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 06 май 2007, 22:36

latinov написа: Маслото в Валволине Макс Лайф... 15В40.
Повярвай, износеният двигател го саждей маслото бързо, и каквото да му сложиш все тая, най добре минерално, не му слагай полусинтетика, няма смисъл, аз карам с наливен кастрол "или поне това пише на варела :oops: :oops: "
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 06 май 2007, 22:37

15W40 според мен е гавра за този мотор :twisted:
Аз в момента съм с FORD FORMULA XR+ 10W40 и мисля да мина на 5W30 или 5W40.
Има разни добавки обаче за тоя мотор .. незнам ...:(
Знам че са ти казали, че щом бара маслото да сипваш минерално но що пък синтетиката е по-скъпа? Що още от нови не ги караме с минерално щом е по-добро ?
И не доливай с каквото ти падне.
Спецялно това с което съм аз в МП не е много слъпо 5 литра туба, вземи си и ще има си диливаш да видиш по-добре ли ще стане или по-зле.
Като гледам ремонта май няма го избегнеш.
Карана е с боклуци или изобщо не и е сменявано маслото :(
Взели са и душата :(
Нямам идея какво да те посъветвам. НА чужд гръб лесно се дават идей.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 06 май 2007, 22:40

paci написа:15W40 според мен е гавра за този мотор :twisted:
Аз в момента съм с FORD FORMULA XR+ 10W40 и мисля да мина на 5W30 или 5W40.
Има разни добавки обаче за тоя мотор .. незнам ...:(
Знам че са ти казали, че щом бара маслото да сипваш минерално но що пък синтетиката е по-скъпа? Що още от нови не ги караме с минерално щом е по-добро ?
И не доливай с каквото ти падне.
Спецялно това с което съм аз в МП не е много слъпо 5 литра туба, вземи си и ще има си диливаш да видиш по-добре ли ще стане или по-зле.
Като гледам ремонта май няма го избегнеш.
Карана е с боклуци или изобщо не и е сменявано маслото :(
Взели са и душата :(
Нямам идея какво да те посъветвам. НА чужд гръб лесно се дават идей.
Калега, мойте почитания, полусинтетиката на кастрол 5 литра са 70 лева, пълната синтетика е по скъпа..

Ако искаш да си хвърляш заплатата през азпуха :oops: :oops: :P :P няма проблем, парите са си твой. :wink: :wink:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 06 май 2007, 22:43

Кво си се улепил у тоя Кастрол дето се продава у нас ?
Моето съм го купил 40 лв. 5 литра. Мотора събира 4 и има литър за размисъл. :)
Виж ако Кастрола е от Германия е друг въпрос.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 06 май 2007, 23:06

Кастрола е във българия от представителството на кастрол, има и холограмен бандерол..

А иначе от нашата бензиностанция, ще ти купя "оригинален" кастрол за 6 лева литъра. :lol: :lol: :lol: :lol: :roll: 8)
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 06 май 2007, 23:13

има си разни добавки за масло ама...луфт назад не се връща!
Слагай гъсто масло, като решиш направи и ремонт и карай смело.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 07 май 2007, 07:27

latinov написа: Случва ми се да загрява - на Витиня като се нареди 3-4 км опашка и пълзиш на първа, но като включа парното да ми подуха се нормализира температурата.
Хм, интересно..

Не би трябвало със малка скорост да ти влиза във червеното стрелката...

Провери си дали ти е изправен вкючвателя на вентилатора на радиатора. :D :D
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 07 май 2007, 09:02

Чакайте малко! Нека човека си направи един преглед на двигателя.
Да провери свещите и компресията и после да мисли за ремонт.
Онзи ден в петък, гледам един комшия и баща му застанали зад колата (Опел Тигра), а около тях пушек. Викам си - те и двамата не пушат какво ли са запалили. А то преди 300 км сменили гумички на клапаните, че излизал бял пушек и сега отново колата пропушила.
Сигурно много от вас се дразнят като отидат на лекар и му напишат рецепта с една шепа илачи без да му направят никакви изследвания.
Същото е и тук. Без пълна картина на проблема само си гледаме на боб.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 07 май 2007, 09:32

Какво значи загрява? Не ти включва перката ли? :shock:
Изображение

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 07 май 2007, 10:17

Подкрепям мнението на колегата да се замери компресията и ако тя е наред то тогава смяна на гумичките и пей сърце.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 07 май 2007, 13:26

Аз съм виждал двигател със 10 акносвери, да гори масло това не е определящо.

има три сигмента

Компресионен.
втори компресионен.

и масло събиращ..


От всички тея, масленият е най тънак, две пластини по 1 мм износва се най бързо....

А другите го пускат. :wink: :wink:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 07 май 2007, 13:56

Аз да въпросвам в тази си връзка- ако компресията на двигателя е избягала, то тогава той ще бъде ли на "оса"??
На мен като ми гореше масло се разминах само с гумичките на клапаните (бяха се вкаменили и разбягали), но пък не пушеше откъм отзаде.... *00147*

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 07 май 2007, 14:03

Ми може - от тез 90, 20 ако са отишли да пасат пак са останали 70 и ще е "на оса" :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 май 2007, 14:24

Стана ми жал за тази фиестичка снощи :(
Цял ден си мисля какво наблъскахме по темата.
Мина ми през ума момента с дъртия когато исках ей така щото незнаех кога са сменявани гумичките на клапаните да ги сменя защото и без това се опитваше да бара маслото. Е след смяната на гумичките найстина почна да гори маслото щото пича дето ги сменява (въздържам се от думичката "майстор" затва викам пича не че нещо ми е приятен :twisted: ), нещо не е светнат с материята.
Маслото беше проблема ми де го набарах тоя па и кой ма би в главата да давам пари за гумички :evil:
И така мисля си аз и си викам сеа са ме захапали заради изказванията ми за маслото и ще падне писане, докъто се озъбя на всички и накрая да напиша на човека да иде при умен човек да огледа какво е състоянието, какво да се предприеме и от къде да се почне.
Даам ама неее .... :) Вие сте ОТЛИЧНИЦИ !!! :D
Пипана е според мен и нещо е омазана с гумички на клапаните.
И не се гаврете да сипвате на тези мотори 15W40. По-гъсто та по-гъсто масло. То черпя баба ми с фъстъци ама тя нещо не се кефи ... баща ми и той почна да не може ги яде. Двигателя си заминава а ние ще го крепим като му блъскаме по-калпаво масло. Де е логиката?
Човек, нищо и няма на колата според мен ( не може да и има пък :) ) ами иди да я види някой грамотен на време и и сипи Синтетика не я мъчи, че ще я умориш съвсем.
От София ли беше ?
Най-добре да идеш в МП ама ако нещеш пиши на ЛС да те напратим при един дето си мисля че няма да те вкара в по-голям филм. :)
Внимавай кой я гледа и ръчка тази кола щото още от по-старите мотори майсторите блокират и омазват пейзажа па камо ли тоя да му разбират нещо. Е един дето да сменява ремък и ролка и отвил всички болтове и всичко изпопадало и викал "баси тва форда е баси боклука", то си го пишело по книгите какво трябва да прави на този мотор ама ... бе кой ше ти чете беее, те 0лигофрени са седнали да пишат некви глупости да си намират на раота

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 07 май 2007, 14:47

Относно типа на маслото напълно падкрепям Паци. Защо? -Защото дори в МП на Сливница преди 60 хил. км. (3 години) ми обясниха как трябва да й слагам 10W40 или 15... но аз НЕ. Тъпо и упорито й слагам 5W30 или 5W40 зависи от кое намеря на по-добра цена на момнета. В интерес на истината 5W30 е от МП. В резултат на моята тъпота и упоритост колата почти непипа масло. Т.е. сменям маслото и до следващата смяна доливам остатъка от 5 литровата туба, която съм купил. Този остатък е около 800 мл. И по този начин с 5л. масло минавам 15-20 хил. км.

П.П. Звучи като хвалене и незнам дали точно тук е мястото на това, но го написах, за да подкреп мнението на Паци.

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 07 май 2007, 19:46

За мотора на Любо е точно така, но мотора на Фиеста 1,1 е съвсем друг - морално остарял през 60-те и не бих могъл да съм категоричен кое е точното масло. :!:
Колкото повече, толкова повече!
Мечо Пух

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта