1.8D -> 1.8TD, възможно ли е ?!
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 фев 2005, 12:33
- Модел на автомобила: Focus MK2 '08, 1.6i (100hp)
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
1.8D -> 1.8TD, възможно ли е ?!
Привет!
Чудя се, възможно ли е на обикновен 1.8Д да се монтира турбина? И ако е възможно, какво е нужно да се преработи? Нямам много опит с дизелови автомобили, но според мен не би трябвало да е трудно... все пак тук няма електроника (говоря за Ескорт `91г.), ЕКУ, моменти на запалване, свещи и тн. Освен това, нали казват, че като изгърми турбото на печките, продължават да си работят но просто като обикновени дизели -> значи според моето скромно мнение, би трябвало да важи и обратното?! Има ли някакви други усложнения освен турбото и съответно колекторите? Двигателя иначе същия ли е - бутала и тн. (щото при бензиновите, знам че има доста различия и турбинирането става много трудно
)
Благодаря предварително за всички мнения
Чудя се, възможно ли е на обикновен 1.8Д да се монтира турбина? И ако е възможно, какво е нужно да се преработи? Нямам много опит с дизелови автомобили, но според мен не би трябвало да е трудно... все пак тук няма електроника (говоря за Ескорт `91г.), ЕКУ, моменти на запалване, свещи и тн. Освен това, нали казват, че като изгърми турбото на печките, продължават да си работят но просто като обикновени дизели -> значи според моето скромно мнение, би трябвало да важи и обратното?! Има ли някакви други усложнения освен турбото и съответно колекторите? Двигателя иначе същия ли е - бутала и тн. (щото при бензиновите, знам че има доста различия и турбинирането става много трудно

Благодаря предварително за всички мнения

-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Предполага, че има. Турбото вдига мощноста с около 20-30 коня, това е кажи речи 20-30% повече компресия и от там и толкова по-голямо натоварване на челата на буталата и е възможно да се получи дупка в буталото. Същото натоварване е и за коляновия вал и неговите лагери /бързо износване/. Т.е. по-здравия двигател може да работи и в по-лек режим /без турбо/, ама обратното няма да е в полза на двигателя.
Това са мой заключения, без да мога да се позова на надежна литература, просто логика
.
Търси из форумите на тема тунинг!
ps Дават, че моделите на двигателите са едни и същи "KHD"
, може пък да са с еднакви бутала т.н. Търси и ще намериш
!
Това са мой заключения, без да мога да се позова на надежна литература, просто логика

Търси из форумите на тема тунинг!
ps Дават, че моделите на двигателите са едни и същи "KHD"


Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 17 фев 2005, 13:21
- Модел на автомобила: ESKORT 1.8 TDI
- Местоположение: SOFIA
- Status: Извън линия

Еднакви са по: клапани , колянов вал, диаметър на цилиндрите. Буталата като размер са много близки но ги дават различни. Разпределителния вал също е различен / за коли без турбина, смукателни клапани - 10 мм. , изпускателни 9 мм., с турбина смукателни 9 мм. изпускателни 10мм. !!! /. ГНП за коли след 96' без турбина обороти на празен ход 900+- 100, максимални / без натоварване/ 4800 ,с турбина празен ход 820- 850 , максимални 5350+-50. Мисля че няма да стане...

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 фев 2005, 12:33
- Модел на автомобила: Focus MK2 '08, 1.6i (100hp)
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да, ясно... значи е малко по-сложно от това да се сложи само турбото и колектори
Между другото турбината на дизелите механична ли е?
Абе общо взето тия разсъждения са ме налегнали, защото на колата веднъж и е правен ремонт със смяна на сегменти и тн. от предишния собственик и (поне според майстори) следващия ремонт ще трябва май да е основен (нещо малко трудно пали зимата и май ремонта ще е по-скоро отколкото ми се иска
). А като чувам какви цифри ми казват (от порядъка на 700-800лв.), направо се чудя дали не мога да си намеря ТД мотор от някоя катастрофирала кола. Тъкмо ще е по-нов... 

Абе общо взето тия разсъждения са ме налегнали, защото на колата веднъж и е правен ремонт със смяна на сегменти и тн. от предишния собственик и (поне според майстори) следващия ремонт ще трябва май да е основен (нещо малко трудно пали зимата и май ремонта ще е по-скоро отколкото ми се иска


- СЕВА
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 04 мар 2005, 18:26
- Модел на автомобила: FORD model T 1914
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Напълно възможное да се направи от 1.8Д 1.8ТД вътре в мотора разликата е само в буталата /конструктивно са еднакви,глави,валове, ремъци, блокове /на турбото челото е различно и първия сегмент е 2.5мм и е трапецовиден сменяваш бутала, ГНП,колектори,поставяш охладител на маслото,турбо,махаш тапата в заден десен ъгъл на блока вместо нея слагаш една тръба зада се връща по нея маслото от турбото и газ до ламарините. Аз съм правил с части от сиера и мондео 1.6Д на 1.6ТД и все още върви вече 80000 няма проблеми.
ФОРД КАЧИ СВЕТА НА КОЛЕЛА
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта