Страница 7 от 9

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 26 юни 2011, 19:38
от cockyhotty
diesel1.6 написа:...а се оказва, че са по-здрави от сегашното мондео и горят малко....
:lol: Може и да гори 500 гр/100км по-малко наистина, но разлика има много, ама много голяма във вървежа, приятелю. Модерните турбодизелови двигатели са много по-напредничави от този архаичен td мотор, на който му се проследяват корените в зората на 80-те. Няма да ви спамя дизел темата. Вие си ги разбирате. _friends_ Успех с ремонтирването. :-/:

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 27 юни 2011, 01:18
от supernatural
колега прав си неможем да сравняваме новото мондео с първото, или стария td мотор с новия! но според мен всяко по просто нещо е най практично както се казва на пътя в 2 през ноща ще го ремонтираш стига да разбира човек, докато с тази електроника управия няма освен голямата пачка. да има един сандък с платки и 5 км проводници малко влага да проникне и умираш прав! сигурен сам че някои стари неща са мн по качествени от новите!
:shock:

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 28 юни 2011, 23:25
от cockyhotty
.... както се казва на пътя в 2 през ноща ще го ремонтираш стига да разбира човек...
Едва ли в 2 през ноща ще можеш да го отремонтираш, дори и всичките специални приспособления да имаш от Мото Пфое... :idea: :D: За два през ноща си има автопомощ, която е възможно да ти е безплатна ако автомобила ти е нов и е в гаранция...

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 28 юни 2011, 23:51
от ЯЛТА
cockyhotty написа:
.... както се казва на пътя в 2 през ноща ще го ремонтираш стига да разбира човек...
Едва ли в 2 през ноща ще можеш да го отремонтираш, дори и всичките специални приспособления да имаш от Мото Пфое... :idea: :D: За два през ноща си има автопомощ, която е възможно да ти е безплатна ако автомобила ти е нов и е в гаранция...
Ако става въпрос за електромагнитния клапан, повредил се е,-пускаш му дирекно 12 волта и готово, дори и в 02.00 през нощта.
Макар че той не може да те остави на пътя мисля.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 28 юни 2011, 23:58
от supernatural
и без специалните приспособления става, те са за новите :D: :D: а иначе изпразвам жапката, откачам номерата и си отивам на автостоп, пътна помощ ми не трябва едвали колата струва толкоз :D :D :D е за богатите с новите да си викат :D :D :D ,но да не говорим глупости, 4е несъ по темата :lol: :lol: безплатно ли? безплатен обят няма!

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 29 юни 2011, 08:50
от diesel1.6
ЯЛТА написа: Ако става въпрос за електромагнитния клапан, повредил се е,-пускаш му дирекно 12 волта и готово, дори и в 02.00 през нощта.
Макар че той не може да те остави на пътя мисля.
12 в не е ясно дали ще помогнат, зависи от конкретната центровка на дадената кола. Електромагнитния клапан ако се повреди (за коректора на предварението при малко натоварване става дума) колата не спира.
supernatural написа:и без специалните приспособления става, те са за новите :D: :D: а иначе изпразвам жапката, откачам номерата и си отивам на автостоп, пътна помощ ми не трябва едвали колата струва толкоз :D :D :D е за богатите с новите да си викат :D :D :D ,но да не говорим глупости, 4е несъ по темата :lol: :lol: безплатно ли? безплатен обят няма!
Насредата на Турция или Италия или Германия няма да е много удобно да си тръгнеш на автостоп, поне за мене не е :).

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 29 юни 2011, 11:52
от supernatural
да недава господ никои да закъсва на такива дистанци :cry: :cry: аз се маитапя може ли да си оставя машината на патя,като труп на прегазено ку4е :( :( :( жинаги багажника ми е пален с инструмент малко не6та могат да се опрат, само трябва време! пак и човек като трагне на далаг път треа да се е подготвил!!! можем до безкраи да си говорим за тези нешта! за мен старото е по добро от новото, лично мое мнение! :roll: :roll:

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 03 юли 2011, 11:32
от adrian.mezdra
Здравейте колеги!
Какви са първоначалните признаци когато има проблем с въпросния авансаторен клапан и къде точно се намира?
Може ли да те остави този проблем по пътищата?
Как се отстранява проблема и за какви пари става въпрос?

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 03 юли 2011, 13:36
от supernatural
здрасти колега, несам си имал работа с клапана авансатор, но знам на теория горе долу. по първия въпрос, как се разбира, че е заминал, затруднено палене, препушване, намалена мошност според зависи. неможе да те остави на пътя повреден авансатор , той служи да оптимизира работата на мотора да дава аванс когато е нужно! а за смяната му, мисля че се коментираше цена от около 180лв в някои магазини, аз лично се застраховах и сио зех цяла помпа лукас работеща, но засега да чукна на дърво неми е трябвала, и сиг ше я разпродам на части кой квото му е нужно! по компетентните колеги ше обяснят по подробно! поздрави
:) :)

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 03 юли 2011, 14:13
от diesel1.6
Признаците за неработещ или ненастроен авансатор и управлението му са спъната кола.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 03 юли 2011, 15:01
от supernatural
незнаех, 4е авансатора може да се настроива, не го ли управлява, компа на помпата?

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 03 юли 2011, 16:12
от adrian.mezdra
Здравейте отново колеги!
Поставям болната си тема и тук.
При мен става въпрос за клапана за турбото така да го наречем или по точно където колегата Светльо го е обозначил на снимката под № 2 по назад по темата.
Около клапана и помпата е сухо но от маркучето което излиза от него и влиза в металната тръбичка капе нафта.
Възможно ли е да са отишли мембраните и пак питам може ли да има сериозни последици или евентуално да направя като колегата който беше писал - ОТИВАМ С КОЛА, А СЕ ВРЪЩАМ С РЕЙС ИЛИ ВЛАК И ПОСЛЕ ОБРАТНОТО.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 03 юли 2011, 17:28
от diesel1.6
supernatural написа:незнаех, 4е авансатора може да се настроива, не го ли управлява, компа на помпата?
Настройва се центровката на помпата и съответно според нея компютърът си променя реакцията. Преди това се намества положението на потенциометъра на рейката да е като по книжка. Реакцията на компютъра трябва да отговаря на определени изисквания. В мотопфое трябва да имат тест, който показва как мърда авансатора при запален мотор и записаното се сравнява и помпата мести докато резултатът се изравни с графика-образец.
Май най-горе сложих връзка към процедурата по нашенски, обмислена в Русия - ето тази може би http://mondeoclub.ru/forum/topic/56218/" onclick="window.open(this.href);return false;. Резултатите трябва да са страшно вървене на голямата кола :D:
Трябва да се разглоби и почисти и буталцето на турбокоректора, разбира се.
Има и възможност за "тунинг", настройка на компютъра казано на български, но трябва още да учим за това.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 04 юли 2011, 09:43
от specialista
diesel1.6 написа:
supernatural написа:незнаех, 4е авансатора може да се настроива, не го ли управлява, компа на помпата?
Настройва се центровката на помпата и съответно според нея компютърът си променя реакцията. Преди това се намества положението на потенциометъра на рейката да е като по книжка. Реакцията на компютъра трябва да отговаря на определени изисквания. В мотопфое трябва да имат тест, който показва как мърда авансатора при запален мотор и записаното се сравнява и помпата мести докато резултатът се изравни с графика-образец.
Май най-горе сложих връзка към процедурата по нашенски, обмислена в Русия - ето тази може би http://mondeoclub.ru/forum/topic/56218/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;. Резултатите трябва да са страшно вървене на голямата кола :D:
Трябва да се разглоби и почисти и буталцето на турбокоректора, разбира се.
Има и възможност за "тунинг", настройка на компютъра казано на български, но трябва още да учим за това.
Много сложно го изкарвате!Помпата по никакъв начин не се мести за да се оправи работата на авансатора!!!!!Помпата си има статична центровка която трябва да се постигне(отделно си има собствена за начало на подаване,която трябва да знаят и правят помпаджиите на свалена помпа на стенда)!На самия авансатор центровки не се правят!Той обаче може да е причина за влошаване на паленето и работата на мотора със(заспиването си)!От него трябва да излиза ясно и отчетливо жужене."Омекване" на звука който издава е сигнал за натрупване на замърсявания около движещата се "игла".Отделно и достатъчно дългата му работа биха предизвикали механични износвания и промяна на уплътнителните лица.В контролера на автомобила е зададено каква да динамичната центровка в различните режими и тя се следи чрез"умната дюза" и се коригира чрез авансатора.Той какви ще ги свърши е друга работа!Лошото е че не съм срещнал още подходяща диагностична апаратура за тези модели на достъпна цена,да не посочвам каква че става реклама,но на други автомобили с тази помпа мога да я гледам и по най лесния за мен начин да разбирам за какво става реч.
Що се отнася до тунинга,направо ви казвам не се занимавайте със глупости и не давайте пари да ви променят файла за управление на мотора!!!На този мотор(ГНП) порцията на горивото се определя от десния ви крак а не от компютър! Ако искате да събудите мъртвеца това се прави по друг начин със чисто механичен тунинг в промяна на настройките на ГНП-то.А за ентусиастите веднага ще кажа да не пипат болчетата къде що видят по помпата защото от вън по нея няма такова "кранче" дето да пуска повече гориво!Повече за тунинга няма да казвам,защото нещата се правят на стенд за да се вижда кое и как се променя!
Поздрави!!!!

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 04 юли 2011, 10:10
от diesel1.6
Очевидно и без тези малки корекции колите работят, но трябва да има разлика в разхода и вървенето. И да си затваряме очите, ЕКУ и авансаторът ще продължават да казват кога точно да се впръсква. Все пак има прогрес, преди година дори тук във форума имаше хора да се кълнат как 1,8тд няма ЕКУ...
Друго казват обаче форд и програмата им за центровка - онази, която следи как ЕКУ коригира и ти казва колко да мръднеш помпата. Не знам дали е процедура само за новите коли или и за центровка по сервизите им - прочетох описанието в интернет.
specialista написа:Що се отнася до тунинга,направо ви казвам не се занимавайте със глупости и не давайте пари да ви променят файла за управление на мотора!!!На този мотор(ГНП) порцията на горивото се определя от десния ви крак а не от компютър! Ако искате да събудите мъртвеца това се прави по друг начин със чисто механичен тунинг в промяна на настройките на ГНП-то.А за ентусиастите веднага ще кажа да не пипат болчетата къде що видят по помпата защото от вън по нея няма такова "кранче" дето да пуска повече гориво!Повече за тунинга няма да казвам,защото нещата се правят на стенд за да се вижда кое и как се променя!
Поздрави!!!!
Как заобикаляш корекциите на ЕКУ, който ще се стреми да запази заложеният в неговите си таблици и функции момент на впръскване, а горивото примерно е повече при еднакви обороти, консумация на въздух и положение на педала на газта - нали при повишено натоварване при равни други условия моментът на пръскване трябва да е друг? И да промениш механично действието на регулаторите на ГНП (пружини, подложки и т.н.), в крайна сметка електрониката ще хване кога е впръскването и ще направи нейната си корекция за да върне нещата в предвиденото положение. Освен ако не демонтираме авансатора, разбира се.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 04 юли 2011, 22:49
от specialista
Приятели,смятам повече да не споделям!Не мога да разбера защо си губя времето!Всяка дума се подлага на съмнение, и се цитират разни руски сайтове като че ли руснаците са измислили света!
Ами те са просто като всички вас, събрани от неволите в някой форум и си общуват и говорят глупости и се намират други които им вярват и т.н.
Съжалявам че не съм оставил впечатлението в някой от вас, че тази материя ми е ясна!
Кое,защо и как мисля че вече само на лични.Ако случайно ударя някой през устата,да не сърди,няма да е лично а за истината.Чешете си на воля езиците аз бях до тук!
Поздрави!

Няма лошо да се приказва много ,но когато срещу теб застане човек дето знае какво приказваш е редно да се замислиш какво приказваш!И много моля да престанете точно на този контролер да му приписвате функции дето и създателите не са му задали.А как ще го "чипосам" аз ,ако някой иска да заповяда.Правя го ,кара и ако му хареса плаща!!!!
Поздрави!!!!

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 05 юли 2011, 08:28
от diesel1.6
Няма нужда да се ядосваш на излишно засуканите системи на производителите. Тъпото прикриване на информация с цел да се продава на всяка цена е всепризнато вредно.
Писаното дотук е изровено по един или друг начин от документацията на производителя или с изследване с наличната апаратура.
Много добре си знаем, че опитът и вниманието могат да компенсират напълно или почти напълно горната простотия, не става дума за това, а за шашавата електроника.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 05 юли 2011, 10:39
от HACKO
Със право се ядосва, колко пъти "каза" едно и също и няма кой да го "чуе".

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 05 юли 2011, 11:14
от ЯЛТА
Ми то на всезнайковци не се обяснява, и по тази причина в сервизите клиенти не пускат,-за да не досаждат .

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 05 юли 2011, 11:54
от diesel1.6
Не си прав, Ялта, защото като ми дойде някой клиент, който има сервиз и ми плаче за ел системата на колата, да го изгоня ли трябва? Мисля, че не си разбрал Наско, но това не е важно.
По темата - интересно ще е тази неважна система да се изключи. Сега колата ми е в ремонт, след няколко дена ще направя филмче как изключвам авансатора. Обещавам. Интересно какво става - защото за 3-4 години не се намери един наистина компетентен да каже нещо. Да кажеш, че е велик секрет, от който някой може да си вади хляба - то не останаха такива коли вече. Същата смешка върви с по-новите модели.
Всякаква помощ е интересна, дори и грешките - не е срамно човек да помисли и да стигне до грешен извод - и това е необходим резултат.