проблем с охлаждането на Мондео

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
mondeo
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 ное 2004, 15:18
Модел на автомобила: Mondeo turnier 1.6 16V - 1994г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от mondeo » 23 ное 2005, 11:19

Значи има три вида "климатици"
1. Климатик - само студи
2. Климаавтоматик - само студи, но може да се зададе температура
3. Климатроник - студи и топли и може да се зададе температура

:twisted:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 23 ное 2005, 11:29

BROC Може ли повече инфо за тия климатроници/климаавтоматик който топлят.
red климатика ти може да топли?
Небойте се роби Спартак е с вас!

mondeo
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 ное 2004, 15:18
Модел на автомобила: Mondeo turnier 1.6 16V - 1994г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от mondeo » 23 ное 2005, 11:32

САМО климатроника има функция да топли - това е последната разработка на "климатика" - същото като домашните климатици. Каква друга информация да ти дам :?:


:twisted:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 23 ное 2005, 11:34

Т.е. всеки климатроник може и да топли
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 23 ное 2005, 12:25

Би трябвало.

Виж на картинката принципа на работа на климатроника - когато върти в едната посока охлажда вътре, а когато започне да върти обратно затопля вътре.

:twisted:
Прикачени файлове
kuehlbetrieb1.gif
Отвори картинката, за да видиш движението
klimabild.jpg
Принципна схема на климатик

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 23 ное 2005, 12:46

Слагам още един ремък за "обратен/заден" ход на компресора и пей сърце. :D: :wink:

Абе то тоя работа ще я мислим други път, ами някой знаели/смъквал ли е вътрешния радиатор/"кондензатор" на климатика си, че моя издиша някъде в купето и за 2-3 седмици нема никой в системата.
Та съм решил по някое време /кога ли ще е :) / да видя да се мъча на място да търся от къде изпуска и да предприема някакви действия за решение на проблема.

Направо си плача за друга тема *00118* , моля бай брадар 2 да ме изплющи къдет ми е мястото!
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 23 ное 2005, 13:13

Ей хора благодаря!
Грешката си е моя трябваше да кажа още от начало - с КЛИМАТРОНИК съм.
Досега не съм ползвал такава джаджа и си мислех, че като ставо дума да топли работи като обикновенното парно на колата - взима си топлината от охлаждащата течност.



явно просто един термостат трябва да сменя :D

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 23 ное 2005, 23:34

То red:
Коя година ти е колата?Имаш ли индикатор за температурата на средната врътка,ако имаш си с климатроник,ако не, климатик :lol:
Относно проблема с въртенето на вентилатора,ако се откачи датчика на температурата/горния на термостата/,вентилатора почва да се върти постоянно.Откачи клемата и я почисти,може да е клеясала.
Успех!

То Brock:
Ако си с климатик, а не с климатроник - няма как, като го пуснеш и да ти топли.
А какво става ако примерно при температура около 5 градуса пуснеш климатика и врътнеш парното на крайно дясно положение?Искам да кажа ,че си топли климатика най-добре,само че е ефективен до 5 градуса външна температура/той и не се включва на по студено/,а не като стайните до -15 примерно.Горният чалъм е много удачен за справяне с проблема със запотяване на стъклата.
Успех!
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 ное 2005, 09:21

Това за запотяването е много практично - и аз го прилагам.
Но не бъркай - климатика НЕ може да топли - това което ти пускаш, е топлия въздух от загрялата вода в мотора, плюс климатика, който така или иначе духа студено.

Уфффф - незнам как да ви го обясня, че да разберете :?


:twisted:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 ное 2005, 09:26

aaleks написа:Направо си плача за друга тема *00118* , моля бай брадар 2 да ме изплющи къдет ми е мястото!
*00120*

Бай ти Брадър не мой та изплющи на друго място, щото всичко е свързано едно с друго и ако се раздели става кофти.

:twisted:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 24 ное 2005, 09:38

климатика помага за стъклата, защото подава по-сух въздух.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 24 ное 2005, 12:39

Та последно НЯКОЙ ТВЪРДИЛИ, ЧЕ КЛИМАТРОНИКА МОЖЕ ДА ТОПЛИ и ако има тъкъв да ми каже къде го е чел, чул, видял или така си мисли.
Шама накарате да си купувам сега кола с климатроник, че да ми е топло със запалването на колата :evil: !
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 ное 2005, 13:01

Да - аз твърдя и съм се возил в такива коли. Зимата като запалиш, веднага почва да духа топло, а не е нужно да чакаш, докато загрее двигателя.

:idea: В България някои търговци продават коли с климаавтоматик, твърдейки, че това е климатроник - такаче внимавайте :!:

:twisted:

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 24 ное 2005, 13:01

е как да ги разграничиш?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 ное 2005, 13:16

Ми незнам точно *unknw*
Нека, който има климатроник да каже.

:idea: Проверка по номера на рамата или в оторизиран сервиз :idea:

:twisted:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 24 ное 2005, 18:50

Утре в Мото-пфое, и там ако вдигнат рамене ще е =)): *00124* *0032*
Небойте се роби Спартак е с вас!

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

ПО темата

Мнение от веден » 24 ное 2005, 19:16

И аз имам подобен проблем и определено съм се насочил към термостата, само че колата ми е Eskort ( Zetec 1,6i) 93г. Доколкото виждам термостата се сваля с развиването само на две болтчета над маркуча или нещо пропускам. Ще съм благодарен ако се обади някой който го е свалял наистина.

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 25 ное 2005, 10:57

mondeo написа:Значи има три вида "климатици"
1. Климатик - само студи
2. Климаавтоматик - само студи, но може да се зададе температура
3. Климатроник - студи и топли и може да се зададе температура

:twisted:
Климатика /1 и 2/ изобщо не работи ако температура е под 5 градуса.Аз съм с автоматичен, има си различни настройки за градуси, автоматично поддържане на температурата и т.н.Но зимата климата май отива при мечките :lol:.Препоръчаха ми да му правя профилактика. Зимно време веднъж месечно да се пуска да поработи 15-20 мин. в гараж, хале или нещо подобно.Да може да включи за раздвижване на течността.Та за топленето с климата и аз така знам. Зимата сме си на парно :roll:
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 02:16, променено общо 1 път.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 25 ное 2005, 18:37

Забравих :oops: да питам в Мото- пфое, в понеделник ще звъна да питам за климатрониците, а и за налягането в "банята" :D: резервоара.
Небойте се роби Спартак е с вас!

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПО темата

Мнение от racer11 » 26 ное 2005, 23:40

веден написа:И аз имам подобен проблем и определено съм се насочил към термостата, само че колата ми е Eskort ( Zetec 1,6i) 93г. Доколкото виждам термостата се сваля с развиването само на две болтчета над маркуча или нещо пропускам. Ще съм благодарен ако се обади някой който го е свалял наистина.
точно така. термостата се сменя много лесно.само първо трябва да източиш антифриза.най-лесно става от пробката в долния ляв /шофьорски/ ъгъл на радиатора.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта