Инжектори на Зетек
-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
Карам на бензин и никога не съм имал такъв проблем. Водата на дъното замръзва в горивния филтър и няма палене ( на Голфа ми преди години имах такава случка ) но преди това нямаше симптоми. Естествено не ти пречи да пробваш.didon80 написа:Никой не споменава за водата на дъното на резервоара, като възможен виновник за загубата на мощност. Никога не съм слагал спирт в резервоара, но това че проблема го има само когато е студено започва да наклонява везните в тази посока. През зимата кондензиралата вода остава на дъното на резервоара и се засмуква от помпата, докато при топло време се изпарява и проблем няма. Мисля да сложа малко спирт и да проверя тази версия.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
В заключение смятам да изброя "заподозрените", които според мен отпадат от списъка с възможните проблеми - ако има някаква неизправност по тях, тя ще прави мизерии постоянно, а не само в самото начало:
1. Свещи и кабели
2. Инжектори
3. Температурни датчици
4. Ламбда сонда(кислороден датчик)
5. MAF
Предполагам че компютърната диагностика ще потвърди тезата ми.
В крайна сметка няма ли друг колега с този проблем!?
1. Свещи и кабели
2. Инжектори
3. Температурни датчици
4. Ламбда сонда(кислороден датчик)
5. MAF
Предполагам че компютърната диагностика ще потвърди тезата ми.
В крайна сметка няма ли друг колега с този проблем!?
Последна промяна от didon80 на 14 яну 2013, 20:34, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
Кабелите могат да работят нормално в сухо време и да правят проблеми във влажно изразяващи се главно в прекъсвания.didon80 написа:В заключение смятам да изброя "заподозрените", които според мен отпадат от списъка с възможните проблеми - ако има някаква неизправност по тях, тя ще прави мизерии постоянно, а не само в самото начало:
1. Свещи и кабели
2. Инжектори
3. Температурни датчици
4. Ламбда сонда(кислороден датчик)
Предполагам че компютърната диагностика ще потвърди тезата ми.
В крайна сметка няма ли друг колега с този проблем!?
- tisho_tbk
- потребител
- Мнения: 327
- Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
- Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
Аз имам същия проблем, ама така и не съм разбрал от какво е. Сега смених с нов МАФ, ама чу*ки. просто колкото по-бързо загрее, толкоз по-бързо минава на газ и край на проблема. Следя темата с интерес.didon80 написа:В заключение смятам да изброя "заподозрените", които според мен отпадат от списъка с възможните проблеми - ако има някаква неизправност по тях, тя ще прави мизерии постоянно, а не само в самото начало:
1. Свещи и кабели
2. Инжектори
3. Температурни датчици
4. Ламбда сонда(кислороден датчик)
5. MAF
Предполагам че компютърната диагностика ще потвърди тезата ми.
В крайна сметка няма ли друг колега с този проблем!?
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
А налягането в горивната рейка как ти го държи на студен мотор, да няма проблем с регулатора?

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
Не съм мерил налягане, но при студен мотор ако вече съм в движение на скорост и настъпя газта до край няма проблем. Явлението е само когато е на полусъединител и го отпусна така както и на топъл мотор, т.е. има разлика в натоварването от страна на двигателя и скоростната кутия между студен и топъл мотор, което според мен се дължи на разликата във вискозитета на маслата при различните температури.
-
- потребител
- Мнения: 76
- Регистриран: 05 юни 2009, 10:32
- Модел на автомобила: Мондео 2.0i Ghia 16V/1997г + ГИ Stargaz.
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
Моето Мондео правеше подобни забивания на муцуната. Смених свещи, чистих мафа - стана по добре. Но пак на около 2000-2200 оборота се чудеше как да наеме, под 1500 хич го нямаше. Смени кабелите и о чудо на 3-та и 1200 оборота си наема сякаш е дизел.
Изчезна чуденето на 2000 оборота. Ако скоро не си сменял кабелите пробвай. Аз ги взех от Мотопфое за 97-8 лева.
На старите видимо нищо им нямаше, но явно вътре проводника прекъсваше.
Изчезна чуденето на 2000 оборота. Ако скоро не си сменял кабелите пробвай. Аз ги взех от Мотопфое за 97-8 лева.
На старите видимо нищо им нямаше, но явно вътре проводника прекъсваше.
- tisho_tbk
- потребител
- Мнения: 327
- Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
- Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
kt315 написа:Моето Мондео правеше подобни забивания на муцуната. Смених свещи, чистих мафа - стана по добре. Но пак на около 2000-2200 оборота се чудеше как да наеме, под 1500 хич го нямаше. Смени кабелите и о чудо на 3-та и 1200 оборота си наема сякаш е дизел.
Изчезна чуденето на 2000 оборота. Ако скоро не си сменял кабелите пробвай. Аз ги взех от Мотопфое за 97-8 лева.
На старите видимо нищо им нямаше, но явно вътре проводника прекъсваше.
Аз смених кабели от мотопфое (моторкрафт), сложих нови свещи на бош, мафа ми е ок, но проблема си го има

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
Но нямаш проблем и на бензин, когато загрее, така че проблема е свързан по някакъв начин със студения старт!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
Аз с Ескорта имам подобен проблем, докато загрее до 30 градуса и после изчезва. Трябва плавно да натискам газта като ускорявам на 1 и 2 предавка при трета и нагоре изчезва забиването. Аз се съмнявам в някой датчик, на порядъчна възраст, който влошава характеристиките си. Може би MAF или IAC сензора за входящия въздух.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
IAC (Idle Air Control valve) е клапана за празния ход. Сигурно имаш впредвид IAT (Intake Air Temp sensor). Той има "навика" да прави точно тази мизерия която описваш. След подмяната му обикновено има значително подобрение, но може да не е само в него проблема. Може мизерия да ти прави подгрева на ламбдата и по този начин ламбдата да не може да регулира правилно докато е студен мотора.Nebhotep написа:Аз с Ескорта имам подобен проблем, докато загрее до 30 градуса и после изчезва. Трябва плавно да натискам газта като ускорявам на 1 и 2 предавка при трета и нагоре изчезва забиването. Аз се съмнявам в някой датчик, на порядъчна възраст, който влошава характеристиките си. Може би MAF или IAC сензора за входящия въздух.

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
Да моя техническа грешка в абревиатурата... >:D<:
- tisho_tbk
- потребител
- Мнения: 327
- Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
- Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
Ламбдата работи ли при студен двигател?KOss написа:IAC (Idle Air Control valve) е клапана за празния ход. Сигурно имаш впредвид IAT (Intake Air Temp sensor). Той има "навика" да прави точно тази мизерия която описваш. След подмяната му обикновено има значително подобрение, но може да не е само в него проблема. Може мизерия да ти прави подгрева на ламбдата и по този начин ламбдата да не може да регулира правилно докато е студен мотора.Nebhotep написа:Аз с Ескорта имам подобен проблем, докато загрее до 30 градуса и после изчезва. Трябва плавно да натискам газта като ускорявам на 1 и 2 предавка при трета и нагоре изчезва забиването. Аз се съмнявам в някой датчик, на порядъчна възраст, който влошава характеристиките си. Може би MAF или IAC сензора за входящия въздух.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Инжектори на Зетек
За това има подгрев. При всеки бензинов ДВГ, когато ламбдата има подгрев започва регулиране много кратко след като е стартиран мотора (1-2 мин. работа). Ако до 40-50 градуса на охладителната течност ламбдата не започне да прави корекции, а в същото време компа получава сигнали от датчика за охл. течност (главно) че колата е позагряла, ефекта е това - чудене, компа спира да чете данни от датчиците и минава на базово записани карти. Тоест - натискаш газта, мислене, тръгване... В съвкупност с датчика за въздуха и дебитомера нещата се влошават.tisho_tbk написа:Ламбдата работи ли при студен двигател?KOss написа:IAC (Idle Air Control valve) е клапана за празния ход. Сигурно имаш впредвид IAT (Intake Air Temp sensor). Той има "навика" да прави точно тази мизерия която описваш. След подмяната му обикновено има значително подобрение, но може да не е само в него проблема. Може мизерия да ти прави подгрева на ламбдата и по този начин ламбдата да не може да регулира правилно докато е студен мотора.Nebhotep написа:Аз с Ескорта имам подобен проблем, докато загрее до 30 градуса и после изчезва. Трябва плавно да натискам газта като ускорявам на 1 и 2 предавка при трета и нагоре изчезва забиването. Аз се съмнявам в някой датчик, на порядъчна възраст, който влошава характеристиките си. Може би MAF или IAC сензора за входящия въздух.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта