Инжектори на Зетек

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от al_lukanov » 13 яну 2013, 22:19

didon80 написа:Никой не споменава за водата на дъното на резервоара, като възможен виновник за загубата на мощност. Никога не съм слагал спирт в резервоара, но това че проблема го има само когато е студено започва да наклонява везните в тази посока. През зимата кондензиралата вода остава на дъното на резервоара и се засмуква от помпата, докато при топло време се изпарява и проблем няма. Мисля да сложа малко спирт и да проверя тази версия.
Карам на бензин и никога не съм имал такъв проблем. Водата на дъното замръзва в горивния филтър и няма палене ( на Голфа ми преди години имах такава случка ) но преди това нямаше симптоми. Естествено не ти пречи да пробваш.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 14 яну 2013, 19:48

В заключение смятам да изброя "заподозрените", които според мен отпадат от списъка с възможните проблеми - ако има някаква неизправност по тях, тя ще прави мизерии постоянно, а не само в самото начало:
1. Свещи и кабели
2. Инжектори
3. Температурни датчици
4. Ламбда сонда(кислороден датчик)
5. MAF
Предполагам че компютърната диагностика ще потвърди тезата ми.
В крайна сметка няма ли друг колега с този проблем!?
Последна промяна от didon80 на 14 яну 2013, 20:34, променено общо 1 път.

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от al_lukanov » 14 яну 2013, 20:22

didon80 написа:В заключение смятам да изброя "заподозрените", които според мен отпадат от списъка с възможните проблеми - ако има някаква неизправност по тях, тя ще прави мизерии постоянно, а не само в самото начало:
1. Свещи и кабели
2. Инжектори
3. Температурни датчици
4. Ламбда сонда(кислороден датчик)
Предполагам че компютърната диагностика ще потвърди тезата ми.
В крайна сметка няма ли друг колега с този проблем!?
Кабелите могат да работят нормално в сухо време и да правят проблеми във влажно изразяващи се главно в прекъсвания.

Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от tisho_tbk » 14 яну 2013, 20:56

didon80 написа:В заключение смятам да изброя "заподозрените", които според мен отпадат от списъка с възможните проблеми - ако има някаква неизправност по тях, тя ще прави мизерии постоянно, а не само в самото начало:
1. Свещи и кабели
2. Инжектори
3. Температурни датчици
4. Ламбда сонда(кислороден датчик)
5. MAF
Предполагам че компютърната диагностика ще потвърди тезата ми.
В крайна сметка няма ли друг колега с този проблем!?
Аз имам същия проблем, ама така и не съм разбрал от какво е. Сега смених с нов МАФ, ама чу*ки. просто колкото по-бързо загрее, толкоз по-бързо минава на газ и край на проблема. Следя темата с интерес.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от Didibao » 14 яну 2013, 21:53

А налягането в горивната рейка как ти го държи на студен мотор, да няма проблем с регулатора?
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 15 яну 2013, 21:12

Не съм мерил налягане, но при студен мотор ако вече съм в движение на скорост и настъпя газта до край няма проблем. Явлението е само когато е на полусъединител и го отпусна така както и на топъл мотор, т.е. има разлика в натоварването от страна на двигателя и скоростната кутия между студен и топъл мотор, което според мен се дължи на разликата във вискозитета на маслата при различните температури.

kt315
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 05 юни 2009, 10:32
Модел на автомобила: Мондео 2.0i Ghia 16V/1997г + ГИ Stargaz.
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от kt315 » 17 яну 2013, 23:54

Моето Мондео правеше подобни забивания на муцуната. Смених свещи, чистих мафа - стана по добре. Но пак на около 2000-2200 оборота се чудеше как да наеме, под 1500 хич го нямаше. Смени кабелите и о чудо на 3-та и 1200 оборота си наема сякаш е дизел.
Изчезна чуденето на 2000 оборота. Ако скоро не си сменял кабелите пробвай. Аз ги взех от Мотопфое за 97-8 лева.
На старите видимо нищо им нямаше, но явно вътре проводника прекъсваше.

Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от tisho_tbk » 18 яну 2013, 09:47

kt315 написа:Моето Мондео правеше подобни забивания на муцуната. Смених свещи, чистих мафа - стана по добре. Но пак на около 2000-2200 оборота се чудеше как да наеме, под 1500 хич го нямаше. Смени кабелите и о чудо на 3-та и 1200 оборота си наема сякаш е дизел.
Изчезна чуденето на 2000 оборота. Ако скоро не си сменял кабелите пробвай. Аз ги взех от Мотопфое за 97-8 лева.
На старите видимо нищо им нямаше, но явно вътре проводника прекъсваше.

Аз смених кабели от мотопфое (моторкрафт), сложих нови свещи на бош, мафа ми е ок, но проблема си го има :(. Съмнявам се да е от гъстотата на маслото

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 18 яну 2013, 12:36

Но нямаш проблем и на бензин, когато загрее, така че проблема е свързан по някакъв начин със студения старт!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от Nebhotep » 18 яну 2013, 13:07

Аз с Ескорта имам подобен проблем, докато загрее до 30 градуса и после изчезва. Трябва плавно да натискам газта като ускорявам на 1 и 2 предавка при трета и нагоре изчезва забиването. Аз се съмнявам в някой датчик, на порядъчна възраст, който влошава характеристиките си. Може би MAF или IAC сензора за входящия въздух.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от KOss » 18 яну 2013, 14:58

Nebhotep написа:Аз с Ескорта имам подобен проблем, докато загрее до 30 градуса и после изчезва. Трябва плавно да натискам газта като ускорявам на 1 и 2 предавка при трета и нагоре изчезва забиването. Аз се съмнявам в някой датчик, на порядъчна възраст, който влошава характеристиките си. Може би MAF или IAC сензора за входящия въздух.
IAC (Idle Air Control valve) е клапана за празния ход. Сигурно имаш впредвид IAT (Intake Air Temp sensor). Той има "навика" да прави точно тази мизерия която описваш. След подмяната му обикновено има значително подобрение, но може да не е само в него проблема. Може мизерия да ти прави подгрева на ламбдата и по този начин ламбдата да не може да регулира правилно докато е студен мотора. :wink:

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от Nebhotep » 18 яну 2013, 17:52

Да моя техническа грешка в абревиатурата... >:D<:

Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от tisho_tbk » 18 яну 2013, 21:51

KOss написа:
Nebhotep написа:Аз с Ескорта имам подобен проблем, докато загрее до 30 градуса и после изчезва. Трябва плавно да натискам газта като ускорявам на 1 и 2 предавка при трета и нагоре изчезва забиването. Аз се съмнявам в някой датчик, на порядъчна възраст, който влошава характеристиките си. Може би MAF или IAC сензора за входящия въздух.
IAC (Idle Air Control valve) е клапана за празния ход. Сигурно имаш впредвид IAT (Intake Air Temp sensor). Той има "навика" да прави точно тази мизерия която описваш. След подмяната му обикновено има значително подобрение, но може да не е само в него проблема. Може мизерия да ти прави подгрева на ламбдата и по този начин ламбдата да не може да регулира правилно докато е студен мотора. :wink:
Ламбдата работи ли при студен двигател?

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от KOss » 19 яну 2013, 02:30

tisho_tbk написа:
KOss написа:
Nebhotep написа:Аз с Ескорта имам подобен проблем, докато загрее до 30 градуса и после изчезва. Трябва плавно да натискам газта като ускорявам на 1 и 2 предавка при трета и нагоре изчезва забиването. Аз се съмнявам в някой датчик, на порядъчна възраст, който влошава характеристиките си. Може би MAF или IAC сензора за входящия въздух.
IAC (Idle Air Control valve) е клапана за празния ход. Сигурно имаш впредвид IAT (Intake Air Temp sensor). Той има "навика" да прави точно тази мизерия която описваш. След подмяната му обикновено има значително подобрение, но може да не е само в него проблема. Може мизерия да ти прави подгрева на ламбдата и по този начин ламбдата да не може да регулира правилно докато е студен мотора. :wink:
Ламбдата работи ли при студен двигател?
За това има подгрев. При всеки бензинов ДВГ, когато ламбдата има подгрев започва регулиране много кратко след като е стартиран мотора (1-2 мин. работа). Ако до 40-50 градуса на охладителната течност ламбдата не започне да прави корекции, а в същото време компа получава сигнали от датчика за охл. течност (главно) че колата е позагряла, ефекта е това - чудене, компа спира да чете данни от датчиците и минава на базово записани карти. Тоест - натискаш газта, мислене, тръгване... В съвкупност с датчика за въздуха и дебитомера нещата се влошават. :wink:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта