Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от HACKO » 19 мар 2013, 21:32

Напротив, всичко е конструирано да не се износва, но няма как все пак има триене. А хидравличните повдигачи са решение, но са по-скъпи и трудни за изработка от пуловете. При системата с пулове на практика, не се налага реглаж преди колата да дойде в България, а в този случай колата е завършила жизнения си цикъл, по разбиранията на "Белите" държави. Затова скъпите хидравлични повдигачи са заменени с евтини пулове.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от urgan » 20 мар 2013, 11:45

muro85 написа:Незнам, но знам, че си се чуват клапанчетата е не е като трактор, но си се чуват, върви като обезомял няма смисъл да ги регулирам за сега, един майстор ми каза, че като загреела не трябвало да се чуват толкова.Но уви чуват се!
Чак да тракат незнам, колко трябва да са нерегулирани за да тракат. На мондеото никога не съм чувал да тракат, нито студена нито топла. Хидравличните тракат докато вдигне маслото, после спират. Да не бъркаш щтракането на инжекторите с това? Един познат така го лъжеха масторите че му тракали клапаните, а се оказа че чувал инжекторите и си му взимаха парите.
Изображение

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 20 мар 2013, 17:09

urgan написа:
muro85 написа:Незнам, но знам, че си се чуват клапанчетата е не е като трактор, но си се чуват, върви като обезомял няма смисъл да ги регулирам за сега, един майстор ми каза, че като загреела не трябвало да се чуват толкова.Но уви чуват се!
Чак да тракат незнам, колко трябва да са нерегулирани за да тракат. На мондеото никога не съм чувал да тракат, нито студена нито топла. Хидравличните тракат докато вдигне маслото, после спират. Да не бъркаш щтракането на инжекторите с това? Един познат така го лъжеха масторите че му тракали клапаните, а се оказа че чувал инжекторите и си му взимаха парите.
Колега според теб това на клипа инжектори ли са? http://www.youtube.com/watch?v=_CH3LYNuGfw

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от DTM » 20 мар 2013, 19:43

Този двигател от клипа работи изключително шумно за Zetec двигател!
Тоя така се опитваше да форсира, че нищо не правеше. Само измучаваше като някое животно..... Трябваше да задържи примерно 1000,1200, 1500-2000 об/мин., за да се направи някакво сравнение в различните режими на работа.
От гледането на клип и особено тоя, тракането на клапани не може да се чуе. Тук е смесен шума от инжекторите + други неща, дали са клапани или е друго, само live както се казва.

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 20 мар 2013, 20:11

Поне 5 двигателя съм чул с такъв мотор, всичките се чуват кой по силно кой по слабо.Инжекторите се чват но много по слабо, с този монотонен звук е само нещо в цилиндровата глава.Недай се боже бутален болт или биален лагер незнам как се чува а и не искам да знам.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от bateto_toshko » 20 мар 2013, 22:25

Звука от инжекторите прилича повече на цъкане(като цъкането от средното движение на велосипед :) ).Най-добре се чуват на загрял мотор.Този звук от клипа прилича на нормален звук на студен току що запален Zetec-S.Със характерното съскане , когато се даде рязко газ :wink:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от urgan » 21 мар 2013, 11:34

muro85 написа:
urgan написа:
muro85 написа:Незнам, но знам, че си се чуват клапанчетата е не е като трактор, но си се чуват, върви като обезомял няма смисъл да ги регулирам за сега, един майстор ми каза, че като загреела не трябвало да се чуват толкова.Но уви чуват се!
Чак да тракат незнам, колко трябва да са нерегулирани за да тракат. На мондеото никога не съм чувал да тракат, нито студена нито топла. Хидравличните тракат докато вдигне маслото, после спират. Да не бъркаш щтракането на инжекторите с това? Един познат така го лъжеха масторите че му тракали клапаните, а се оказа че чувал инжекторите и си му взимаха парите.
Колега според теб това на клипа инжектори ли са? http://www.youtube.com/watch?v=_CH3LYNuGfw
Да, това е щтракането от инжекторите! За да ти се разтракат така повдигачите на клапаните трябва да са мнооого зле. На клипа е малко кофти звука но все пак е от инжекторите.
Изображение

b_i_s
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 дек 2012, 03:26
Модел на автомобила: Ford Escort SW 1.6 EFI DOHC
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от b_i_s » 25 мар 2013, 01:20

Благодаря на колегите, които ми обясниха за шумовете по двигателите, моя не чука изобщо, инжекторите се чуват леко, но със сигурност не е чукане или тракане... След дълги сметки, реших да продавам тази натъпкана с екстри красавица и да се насочвам към TDCI 100к.с. Благодаря на всички колеги за бързите им отговори, мисля, че темата е за заключване/ триене. :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от HACKO » 25 мар 2013, 08:22

Решението си е твое, но щом поддръжката на Бензина те уплаши, не знам как ще се чувстваш с TDCI
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 25 мар 2013, 17:59

Инжекторите се чуват но zetec-a с механични повдигачи особено на над 100 хил километра си се чуват клапаните.Като питаш някой майстор дали е нормално естествено някой който си няма и хабер от форд двигатели и започват да говорят хидравличните повдигачи са за смяна.Или казват, че е биален лагер или буталн болт а някой знае ли как се познава всъщност ако е някаква от тези повреди?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от HACKO » 25 мар 2013, 19:34

Звука е различен, но няма как да се опише, трябва да се чуе. Диагностиката се прави със стетоскоп.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 25 мар 2013, 20:22

Предполагам, че е доста очетлив и се увеличава с оборотите.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от ЯЛТА » 25 мар 2013, 20:31

Ето за това си ги пазя,- всииичко се чува:
Изображение
Местиш, наслушваш, и разбираш къде какво "чука".
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 25 мар 2013, 20:44

Явно да си допреш ухото не е достатъчно, тъй като се предава звукът и трудно ще разбереш от къде идва.Като караш не би ли трябвало да се чува ако има повреда докато си в движение?

b_i_s
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 дек 2012, 03:26
Модел на автомобила: Ford Escort SW 1.6 EFI DOHC
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от b_i_s » 25 мар 2013, 22:06

HACKO написа:Решението си е твое, но щом поддръжката на Бензина те уплаши, не знам как ще се чувстваш с TDCI
Не ме оплаши поддръжката, просто ми изпадна възможност да звема Фокус 2004-та 100 к.с. TDCI на цената на този Фокус 1999 с метан. Повече ми харесва стария, бензинов (само фейслифт е разликата, но стария /'99/ е със всички екстри- ESP, подгрев на пр. стъкло, борд. комп., 4 Airbag-a, ел. седалка и т.н.), но след 1-2 години като го продавам ще е по-добре да съм с 2004-та дизел, отколкото с 2,0 метан 99-та ... А разликата в горивото... 9 лв метан + 1-2 лева за бензин на 100 километра и дизел 4.5-5 на 100 = 12,7 ... Разликата е около 2 лв на 100. Груба сметка... :) Благодаря на всички още веднъж ! Спорен ден ! :) ПС: скоро ще има обява са Фокуса 2.0i 1999, тук трябва да бъде оценен (всички екстри) ! :D

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от urgan » 26 мар 2013, 09:59

muro85 написа:Инжекторите се чуват но zetec-a с механични повдигачи особено на над 100 хил километра си се чуват клапаните.Като питаш някой майстор дали е нормално естествено някой който си няма и хабер от форд двигатели и започват да говорят хидравличните повдигачи са за смяна.Или казват, че е биален лагер или буталн болт а някой знае ли как се познава всъщност ако е някаква от тези повреди?
Неможе да ме убедиш че това щтракане е от повдигачите, нали чувам моите как щтракат и момента в който премине на газ почват да щтракат газовите инжектори и щтракането спира това за което спориш. Такта с който щтракат мислиш ли че съответсва на 16 повдигача?
Изображение

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 26 мар 2013, 22:28

Няма да споря с никого, просто отбелязвам, че се чуват клапаните под формата на цъкане не на чукане, като я задържиш на обороти се чуват но тихо а не отчетливо :)

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 15 апр 2013, 22:19

Много интересно, защо като е топла се чуват клапаните и то при температура близка до включване на перката (нормална) при отворен капак се чуват и то едно чаткане, като си се заслушам се чува от капачката за масло и там се чува най-отчетливо, иначе си има мощност :(

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от cvetan.cenkov » 02 май 2013, 08:42

Клапаните чукат а не цъкат.Не е възможно да се чуват по силно при загрял мотор.Когато мотора загрее луфтовете намаляват и чукането се намаля .Затова регулировка на клапани се прави на студен мотор

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от S_C » 02 май 2013, 17:19

Абе кви хора сте се събрали тука...За едни пулове ще махнеш хубавата кола и шЕ се качиш на нафталина, дето а си отворил капака, жена ти шЕ те изгони да спиш вънка на черджето, понеже три дена след това мЕришеш мазутно петно...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта