Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
lambi
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 23 яну 2008, 18:24
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от lambi » 02 сеп 2015, 07:53

Някой от Варна няма ли читаво клапанче за проба.

kingralf
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от kingralf » 08 сеп 2015, 23:17

На дроселовата клапа за Фокус МК1 1.6 16V 100к.с. пише: Да не се почиства, клапата е защитена със специално покритие. Оглеждайте се за надписи.

lambi
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 23 яну 2008, 18:24
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от lambi » 09 сеп 2015, 07:40

Ако не се лъжа надписа се отнася за тпс-а.И ако найстина е така това означава ли че когато се зацапа клапата трябва да се сменя.

kriviq
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 08 мар 2005, 15:16
Модел на автомобила: мондео 1,8 турбо дизел 95 година
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от kriviq » 14 сеп 2015, 11:51

Здравейте колеги!
Надписа се отнася точно за дроселовата клапа и това е така защото отвътре имала специално покритие...за съжаление това го прочетох след като вече я бях изчистил със обезмаслител и горе долу положението със оборотите и при мен е такова..държи по високи обороти на празен ход...
основният дефект на автомобила е зад волана!!!

lambi
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 23 яну 2008, 18:24
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от lambi » 14 сеп 2015, 20:27

Значи държи по високи обороти,защото сме изчистили клапата и сме отнели някакъв микрон/предполагам/от покритието,и сега тя пропуска повече въздух и затова оборотите са по високи.Ако е така можем ли да я регулираме от болта?

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1415
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от aspasia » 14 сеп 2015, 22:00

Аз лично съм чистил дроселовата клапа два пъти със спрей за карбуратори и завирах малко парцалче за да не свалям дросеала нямаше никаква промяна в оборотите.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от opex » 15 сеп 2015, 00:40

Това покритие няма нищо общо, стига глупости за микрони и изтъркване, насрал се е клапана за празен ход.

п.п. между другото, това чистене изобщо е безсмислено поначало, може да се замислите защо.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

lambi
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 23 яну 2008, 18:24
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от lambi » 25 сеп 2015, 13:43

Колега орех,прав си излезе от клапана за обороти смених го и сега всичко е наред.Но се чудя как е станало това съвпадение в интервал от 20 мин.да се скапе клапана докато съм почиствал клапата.Благодаря на всички за отговорите.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от madboy » 28 сеп 2015, 22:18

При мен беше от микроните, но не защото е имало специално покритие.
http://forums.focaljet.com/showthread.p ... e-try-this!!
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1613
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от fordmaniac » 29 сеп 2015, 07:28

madboy написа:При мен беше от микроните, но не защото е имало специално покритие.!!
И е поредния случай, доказващ колко рядко е виновен клапана (или моторче) за тихи!
Поздрави

Forester
потребител
потребител
Мнения: 99
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Forester » 29 сеп 2015, 10:49

И така, може ли да се чисти дроселовата клапа, или има някакво покритие, което не трябва да се пипа? На моя Фокус двигателя леко тресе на празен ход, чувам и някакво съскане, което не мога да го хвана откъде е. Иначе оборотите са стабилни. Понякога се случва в движение, като освободя от скорост, оборотите да пропаднат до около 500 за момент, и след това се връщат на 800. На два пъти се случи и да угасне двигателя. И в движение по инерция не поддържа по-високи обороти, а си стоят малко под 800. Скоростомера няколко пъти спира, пада на нула в движение, но след секунди се оправя. Почистих клапана за празния ход, след това по инерция оборотите се задържаха около 1000, както трябва да бъде. Но това продължи само ден-два, и сега пак си падат на 800. Чистих и клапана за картерна вентилация. Мисля, че не е лошо да се почисти и дросела. Но взех да се колебая, като прочетох тази тема. Трябва да търся и съскането от къде идва. Чува се около регулатора за налягане на бензина в рейката, неговия вакуум го проверих, здрав е. Всички други вакууми наоколо също са здрави. Маркучите на картерната вентилация са добре. Като че ли съскането идва някъде около бензиновия инжектор на първия цилиндър откъм маховика, може ли да смуче въздух от гуменото уплътнения на инжектора?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от opex » 29 сеп 2015, 19:00

Аз имам само един въпрос: какъв трябва да си за да проектираш един двигател, който (евентуално) ще навърти стотици хиляди километри, през което време през минава огромно количество въздух, респективно прахоляк и абразивни частици, маслени отлагания и какво ли още не по време на експлоатация и......... надеждната равномерна работа на всичко това се крепи на някакви микрони някакво покритие. Абсурдно е и не мога (и мисля че няма) да приема, че тия микрони покритие са причината.

Иначе, колкото до самото чистене, както горе написах да се помисли малко, не знам дали някой е мислил до днес, но... чистене на дросел, една въртяща се клапа - нали ако тя е мизерна значи всичко по пътя от дросела до самите всмукателни клапани е поне още толкова мизерно, какво като я лъснете да изглежда чиста (от едната страна при това)

И още нещо по адрес на микроните следващо от горното - хубаво, изтърканите микрони били виновни за откачените обороти след чистене, а като е мръсен дросела, а дори и да не е мръсен, прашасал да е то пак е микрони ;), защо няма откачени обороти? Или някой си мисли, че стъпковия е толкова прецизно сметнат като диаметър? Интересно какво е като вкара човек 2ра на 80 и двигателя е в червеното със затворен дросел, как тей не настъпват унищожителни .
Като се сменя дросел с по-голям, имащ респективно по-голям "просвет", около което явно се върти цялата тази теория, защо пак няма откачени обороти.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от madboy » 29 сеп 2015, 19:46

Като е стара и износена клапата и като я почистиш какво става със системата за принудителен празен ход? notworking
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от HACKO » 29 сеп 2015, 20:17

Нищо не става, клапата не трябва да затваря напълно, респективно не опира в стените на дифузьора. Евентуално чистенето има смисъл ако има толкова мизерии, че е запушен просвета, който трябва да има между клапата и дифузьора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от madboy » 29 сеп 2015, 20:36

Аз пък мисля, че просвета става много голям и вкарва въздух, повече от необходимото. От там се вдигат и оборотите.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от opex » 29 сеп 2015, 20:45

Е да де, ама умния компютъра трябва да компенсира и да затвори клапана за празен ход докато достигне целевите обороти зададени за празен ход, нале? Т.е. да затваря, да затваря, да затваря, докато на края не се затвори до край. Значи тия 3-4000об, та дори и 2000 да са, ще дойдат от този просвет? :lol: :lol: Хайде стига ;): 8)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от madboy » 29 сеп 2015, 21:06

Въобще не искам да те убеждавам в нещо, което не ти се вярва.
На моя дросел, в мое присъствие (аз само светих около процедурата), се получи. Пък ти си разсъждавай от инженерна гледна точка, защо не би трябвало да се получи.
Само престани да пишеш, че е невъзможно.
Може моето ЕКУ да е тъпо и да не се оправя самостоятелно.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от opex » 29 сеп 2015, 21:46

Ако ти се струва интересен тона ми то е защото като цяло са ми абсурдни твърденията, докато логически и физически нещата не се връзват. Нито съм отговарял конкретно на твой пост, нито съм разбрал че се опитваш ме убеждаваш ;)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Forester
потребител
потребител
Мнения: 99
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от Forester » 29 сеп 2015, 22:50

Имам ELM 327, днес проверих с него, оборотите на празен ход са 710. Като подам газ и я отпусна, падат до 650 и след това се вдигат около 750, после се установяват на 710. Мисля, че са малко ниски. Напрежението на TPS e от 0,82 до 4,32V. Възможно ли е просвета на клапата да е задръстен с прахоляк и затова оборотите да са ниски? Купих спрей и ще я чистя, смятам да сваля дросела за целта, за да мога да почистя клапата и отвътре. А клапана за празния ход не е ли ON/OFF, така да се каже, отворен/затворен? Или работи като пропорционален клапан, един вид? Аз като го бях свалил да го чистя, му подавах 12V от един акумулатор и той си отваряше напълно. Трябваше да пробвам да му подам по-ниски напрежения, за да видя как ще се държи, но не се сетих.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 Zetec след почистване на дросел.

Мнение от opex » 29 сеп 2015, 23:15

Idle speed за този двигател е даден 700 +/-30 оборота. Напрежението на ТПС също ти е в рамките на нормалното.
Не е он/офф и точно това сигурно не е ясно на повечето хора по-горе.
Клапана има две части - едната е тази при която са ушите за 2-та болта за захващане, както и дупките за преминаване на въздуха, другата част е цилиндричната, в която влиза буксата.
Цилиндричната част вътре е една голяма намотка.
На буксата през единия кабел се подава плюс от акумулатора, а през другия кабел минус регулиран от компютъра, който формира потенциалната разлика (официалното определение за термина електрическо напрежение) между двата проводника или иначе казано напрежението "плува" между 0 и 12 волта подавано към тази намотка в цилиндричното тяло.
В частта на същинския клапан има бутало, чиято ос отива към цилиндричното тяло наречена 'котва' и тя се движи напред-назад, като това колко ще се мръдне зависи от силата на електромагнитното поле създадено в намотката под действието на подаденото напрежение, съответно бутайки котвата/оста напред-назад, като по този начин съответно затваря/разширява отвора между двете дупки за да преминава въздух към цилиндрите. Според напрежението, което се подава (формира от потенциалната разлика) от компютъра.
Т.е. както вече казах въображаемата (за мен) липса на микрони от покритието на (колко, около 50 милиметровия в диаметър??) дросел с лекота би се поела от клапана, ако беше това проблема.

п.п. да се чуди човек при такива финни толеранси как е възможна подмяната на дросели :roll: :roll:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 20 госта