КОГА Е ЗАПУШEН КАТАЛИЗАТОРА

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Stoyan_5
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 23 фев 2005, 10:25
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

КОГА Е ЗАПУШEН КАТАЛИЗАТОРА

Мнение от Stoyan_5 » 28 фев 2005, 11:32

Как да преценим кога е запушен катализатора?
Без съмнение, рано или късно кола, която се кара в България
ще има проблеми със зъдръстване на катализатора.
Проблема не е толкова от лошия бензин, а от това, че се ползват
цистерни в които преди години е съхраняван оловен бензин.
Логично е да се предположи, че при намяляване на мощността и
повишаване на разхода на гориво, една от причините е задръстен катализатор.
Тук ще е полезно мнението на "патилите".
Въпроса е кога да се заемем с отстраняване на дефекта?
Колко трябва да харчи една кола на бензин/или газ?
Къде може да бъде сменен катализапора с резонаторно гърне и колко струва?

Потребителски аватар
MARVITCH
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 16 яну 2005, 15:44
Модел на автомобила: SIERRA 1.8 CVH Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Симптоми за "забил" катализатор

Мнение от MARVITCH » 28 фев 2005, 15:44

Служи за неутрализация на CO, NОx и CH които се съдържат в изгорелите газове. Състои се от керемична решетка покрита с благородни метали (платина, паладий, родий) които ускоряват неутрализацията.
Симптоми за запушен катализатор са:
Невъзможност за достигане на скорост която преди е достигана. След време, още по-ниска макс. скорост и т.н., докато изобщо двигателя не може да се пусне.
Постепенно със запушването мощността намалява, вентилацията на цилиндрите също, съпротивлението на въздушния тракт се увеличава.
Обикновено изкарват 150 К км.
При преобогатена смес (и високи обороти) температурата на изходящите газове се повишава над номиналната работна на катализатора и той по-бързо "забива".
Проверка се прави като се свали и се погледне визуално проходимоста му, или се подкарва колата без него :-) .
Ако се махне катализатора ще ти се увеличи малко мощността, разхода ще падне малко също, шумът също малко ще се увеличи ако се сложи тръба.
А и след махането му не се налагат никакви други настройки на каквото и да е по мотора.
Изображение

Потребителски аватар
Lupo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 09 фев 2005, 14:55
Модел на автомобила: Escort CL 1.4i (92г,CVH) (BRC AT90E) --> Opel Astra G 1.7DTL
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Като се запуши ще разбереш :-)

Мнение от Lupo » 16 мар 2005, 13:42

Kакво е запушен катализатор ... не могат да се вдигнат оборотите на колата освен на празен ход, върви по равен път на баир издъхва просто няма мощност. Като се форсира на празен ход от зад гърнето съска. Ако успееш да го свалиш (раждясали гайки ... и т.н. може да се свали от колекторните тръби) го изтърбушваш за нула време с някое арматурно желязо и го слагаш и си ОК . Хубаво е навреме да се направи за да не ти запуши другите гърнета ...макар че като се запуши ще разбереш :-) определено ... Иначе 30лв резонаторно гърне с поставянето в сервиз за гърнета.

Потребителски аватар
NikiNew
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

А какво става с датчика ?

Мнение от NikiNew » 03 фев 2007, 16:33

Клед като се "отпуши" катализатора с арматурното желязо, какво става/се прави с датчика за изгорелите газове в катализатора ?
При мен кабела е с четири извода - два бели един сив и един черен. Няма ли да се получи проблем в електрониката за запалване или разхода на гориво... ?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 03 фев 2007, 17:07

В катализатора няма никакви датчици, това за което говориш е ламбда сондата и тя се намира на метър от катализатора.

Потребителски аватар
NikiNew
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NikiNew » 03 фев 2007, 17:19

На десетина сантиметра от съединението на колекторните тръби в посока към предното гърне се намира този датчик с четири извода :?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 03 фев 2007, 17:33

Така де.

Потребителски аватар
NikiNew
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NikiNew » 03 фев 2007, 18:09

Е ясно, това е ламбда сондата. Този датчик като започне да отчита нереални стойности и в двата варианта /катализатора е премахнат изцяло или са му извадени питите/, какъв ще крайния ефект от към на цялостната работа на двигателя и т. н. ... ???

Явно зададох мн сложен въпрос. Направих си труда и прегледах почти всички сходни теми отн. катализатори и ламбда сонди. Наистина има доста компетентни мнения, но... проблемът си остава :?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 03 фев 2007, 19:47

Ако питаш мен това с грешните данни на ламбда сондата е повече теоретично отколкото практично.
Въпреки това ако се съмняваш отиваш в МП купуваш си нов катализатор и ламбда сонда(щото и тя с течение на времето старее и почва да дава грешни данни), сменяш ги и всичко е наред.
Между другото дюзите и останалите датчици по инджекциона също се амортизират и подлежат на периодично подменяне въпреки че видимо работят.

Потребителски аватар
NikiNew
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NikiNew » 03 фев 2007, 20:36

Наско, благодаря за съдеъствието... ама ти съвсем ме отчайваш :evil:
Алтернативата е или да си крам 14 годишната... докато се сдуха съвсем и без да я мисля... или да се нахакам от към на Мото Пфое, за да ме разфасоват финансово от към на
всякъде :cry: :?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 03 фев 2007, 21:10

Съжалявам, ама това е переспективата, така че ако нямаш сериозен проблем по добре не я "размерисвай".

ПП нямаш идея колко изненадан останах, когато реших да чегъркам катализатора и установих, че още в Германия някой беше изрязал парче ламарина и после старателно си я беше заварил на мястото (съответно катализатора го нямаше)

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 03 фев 2007, 21:22

Има и друга алтернатива , купуваш си като мойта каляска дето няма кьорав датчик и си свиркаш :wink: .Има датчици и компютри има проблем -няма датчици и компютри няма проблем :P
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 03 фев 2007, 21:29

Така е, обаче пък има много вакуми. >:):

Потребителски аватар
NikiNew
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NikiNew » 03 фев 2007, 21:34

Мерси за отзивите.
Нищо не пречи да развасовам катализатора, ама как да се справя в последствие с електрониката ?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 03 фев 2007, 21:36

Нищо и няма.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 03 фев 2007, 22:10

Порови още малко из форума и ще намериш адрес на сервиз, дето тестват катализатори.
Моето лично мнение, след махането на два ката от Нисана и сега от фиестата, е, че от двете злини тази е по-малката. Сиреч карането без кат, пред карането с картоф в ауспуфа.
Пак ще ме обвинят "зелените патрули", ама колата без запушен кат върви много по-добре. На ламбдата какво да и стане? Както вече се писа, пада далягането, но пада и температурата на отработените газове.
Някой спомена. че живота на ката е 150К; вероятно е така , но ако колата не гори грам масло и ако в бензина няма грам олово, толуоли, нафталини, парафини и не знам още какви л***а му слагат.....

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 03 фев 2007, 22:21

Наистина не е нужно да се прави ново регулиране на електрониката, не защото принципно няма нужда, а защото няма кой и как да го направи добре след махането на кат; Аз махнах дори и сондата и то защото просто при смяната на двуцевката не намерих такави с гнездо за лабдата и слава богу нямам проблем - не се е увеличил разхода! :P
Колкото повече, толкова повече!
Мечо Пух

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 03 фев 2007, 23:30

Само не разбрах как се минава на технически преглед без работетещ катализатор, особено като се има предвид , че там нещата ще стават все по-сериозни.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 04 фев 2007, 18:36

А ти да не мислиш, че твоя 93 ти набор работи изрядно. Независимо с какъв бензин се кара след определен пробег активната съставка в катализатора става пасивна без задължително проходимоста да е намалена.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 04 фев 2007, 19:07

веден написа:Само не разбрах как се минава на технически преглед без работетещ катализатор, особено като се има предвид , че там нещата ще стават все по-сериозни.
Мерси за идеята, пич!!!
Откривам фирма: "Катализатори под наем"...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 102 госта