Страница 1 от 2

КОГА Е ЗАПУШEН КАТАЛИЗАТОРА

Публикувано: 28 фев 2005, 11:32
от Stoyan_5
Как да преценим кога е запушен катализатора?
Без съмнение, рано или късно кола, която се кара в България
ще има проблеми със зъдръстване на катализатора.
Проблема не е толкова от лошия бензин, а от това, че се ползват
цистерни в които преди години е съхраняван оловен бензин.
Логично е да се предположи, че при намяляване на мощността и
повишаване на разхода на гориво, една от причините е задръстен катализатор.
Тук ще е полезно мнението на "патилите".
Въпроса е кога да се заемем с отстраняване на дефекта?
Колко трябва да харчи една кола на бензин/или газ?
Къде може да бъде сменен катализапора с резонаторно гърне и колко струва?

Симптоми за "забил" катализатор

Публикувано: 28 фев 2005, 15:44
от MARVITCH
Служи за неутрализация на CO, NОx и CH които се съдържат в изгорелите газове. Състои се от керемична решетка покрита с благородни метали (платина, паладий, родий) които ускоряват неутрализацията.
Симптоми за запушен катализатор са:
Невъзможност за достигане на скорост която преди е достигана. След време, още по-ниска макс. скорост и т.н., докато изобщо двигателя не може да се пусне.
Постепенно със запушването мощността намалява, вентилацията на цилиндрите също, съпротивлението на въздушния тракт се увеличава.
Обикновено изкарват 150 К км.
При преобогатена смес (и високи обороти) температурата на изходящите газове се повишава над номиналната работна на катализатора и той по-бързо "забива".
Проверка се прави като се свали и се погледне визуално проходимоста му, или се подкарва колата без него :-) .
Ако се махне катализатора ще ти се увеличи малко мощността, разхода ще падне малко също, шумът също малко ще се увеличи ако се сложи тръба.
А и след махането му не се налагат никакви други настройки на каквото и да е по мотора.

Като се запуши ще разбереш :-)

Публикувано: 16 мар 2005, 13:42
от Lupo
Kакво е запушен катализатор ... не могат да се вдигнат оборотите на колата освен на празен ход, върви по равен път на баир издъхва просто няма мощност. Като се форсира на празен ход от зад гърнето съска. Ако успееш да го свалиш (раждясали гайки ... и т.н. може да се свали от колекторните тръби) го изтърбушваш за нула време с някое арматурно желязо и го слагаш и си ОК . Хубаво е навреме да се направи за да не ти запуши другите гърнета ...макар че като се запуши ще разбереш :-) определено ... Иначе 30лв резонаторно гърне с поставянето в сервиз за гърнета.

А какво става с датчика ?

Публикувано: 03 фев 2007, 16:33
от NikiNew
Клед като се "отпуши" катализатора с арматурното желязо, какво става/се прави с датчика за изгорелите газове в катализатора ?
При мен кабела е с четири извода - два бели един сив и един черен. Няма ли да се получи проблем в електрониката за запалване или разхода на гориво... ?

Публикувано: 03 фев 2007, 17:07
от HACKO
В катализатора няма никакви датчици, това за което говориш е ламбда сондата и тя се намира на метър от катализатора.

Публикувано: 03 фев 2007, 17:19
от NikiNew
На десетина сантиметра от съединението на колекторните тръби в посока към предното гърне се намира този датчик с четири извода :?

Публикувано: 03 фев 2007, 17:33
от HACKO
Така де.

Публикувано: 03 фев 2007, 18:09
от NikiNew
Е ясно, това е ламбда сондата. Този датчик като започне да отчита нереални стойности и в двата варианта /катализатора е премахнат изцяло или са му извадени питите/, какъв ще крайния ефект от към на цялостната работа на двигателя и т. н. ... ???

Явно зададох мн сложен въпрос. Направих си труда и прегледах почти всички сходни теми отн. катализатори и ламбда сонди. Наистина има доста компетентни мнения, но... проблемът си остава :?

Публикувано: 03 фев 2007, 19:47
от HACKO
Ако питаш мен това с грешните данни на ламбда сондата е повече теоретично отколкото практично.
Въпреки това ако се съмняваш отиваш в МП купуваш си нов катализатор и ламбда сонда(щото и тя с течение на времето старее и почва да дава грешни данни), сменяш ги и всичко е наред.
Между другото дюзите и останалите датчици по инджекциона също се амортизират и подлежат на периодично подменяне въпреки че видимо работят.

Публикувано: 03 фев 2007, 20:36
от NikiNew
Наско, благодаря за съдеъствието... ама ти съвсем ме отчайваш :evil:
Алтернативата е или да си крам 14 годишната... докато се сдуха съвсем и без да я мисля... или да се нахакам от към на Мото Пфое, за да ме разфасоват финансово от към на
всякъде :cry: :?

Публикувано: 03 фев 2007, 21:10
от HACKO
Съжалявам, ама това е переспективата, така че ако нямаш сериозен проблем по добре не я "размерисвай".

ПП нямаш идея колко изненадан останах, когато реших да чегъркам катализатора и установих, че още в Германия някой беше изрязал парче ламарина и после старателно си я беше заварил на мястото (съответно катализатора го нямаше)

Публикувано: 03 фев 2007, 21:22
от borko 30
Има и друга алтернатива , купуваш си като мойта каляска дето няма кьорав датчик и си свиркаш :wink: .Има датчици и компютри има проблем -няма датчици и компютри няма проблем :P

Публикувано: 03 фев 2007, 21:29
от HACKO
Така е, обаче пък има много вакуми. >:):

Публикувано: 03 фев 2007, 21:34
от NikiNew
Мерси за отзивите.
Нищо не пречи да развасовам катализатора, ама как да се справя в последствие с електрониката ?

Публикувано: 03 фев 2007, 21:36
от HACKO
Нищо и няма.

Публикувано: 03 фев 2007, 22:10
от cocoff
Порови още малко из форума и ще намериш адрес на сервиз, дето тестват катализатори.
Моето лично мнение, след махането на два ката от Нисана и сега от фиестата, е, че от двете злини тази е по-малката. Сиреч карането без кат, пред карането с картоф в ауспуфа.
Пак ще ме обвинят "зелените патрули", ама колата без запушен кат върви много по-добре. На ламбдата какво да и стане? Както вече се писа, пада далягането, но пада и температурата на отработените газове.
Някой спомена. че живота на ката е 150К; вероятно е така , но ако колата не гори грам масло и ако в бензина няма грам олово, толуоли, нафталини, парафини и не знам още какви л***а му слагат.....

Публикувано: 03 фев 2007, 22:21
от muko
Наистина не е нужно да се прави ново регулиране на електрониката, не защото принципно няма нужда, а защото няма кой и как да го направи добре след махането на кат; Аз махнах дори и сондата и то защото просто при смяната на двуцевката не намерих такави с гнездо за лабдата и слава богу нямам проблем - не се е увеличил разхода! :P

Публикувано: 03 фев 2007, 23:30
от веден
Само не разбрах как се минава на технически преглед без работетещ катализатор, особено като се има предвид , че там нещата ще стават все по-сериозни.

Публикувано: 04 фев 2007, 18:36
от HACKO
А ти да не мислиш, че твоя 93 ти набор работи изрядно. Независимо с какъв бензин се кара след определен пробег активната съставка в катализатора става пасивна без задължително проходимоста да е намалена.

Публикувано: 04 фев 2007, 19:07
от cocoff
веден написа:Само не разбрах как се минава на технически преглед без работетещ катализатор, особено като се има предвид , че там нещата ще стават все по-сериозни.
Мерси за идеята, пич!!!
Откривам фирма: "Катализатори под наем"...