Стъпков мотор

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7856
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от paci » 06 фев 2011, 22:43

policevidin написа:Тъкмо се бях отчаял и се сетих за тъпият компютър на колата, откачих клемата на акумолатора за 2-3мин. закачих я паля, 800об с леки колебания 850, тръгвам 1,2,3,4 свободна и какво да видят очите ми колата си работи перфектно оборотите си падат до 1000 и секунда след това 800.
Направо се кефя страшно много. >:D<: >:D<: >:D<:
Еми това е всичко за сега дано съм бил полезен:
Нали и аз се опитах да бъда полезен и ти написах да откачиш акумулатора.
И въпреки това си минал през моите мъки :)

policevidin
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 02 фев 2011, 14:38
Модел на автомобила: Ford PUMA 1.4ZTech
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от policevidin » 07 фев 2011, 18:43

paci написа:
policevidin написа:Тъкмо се бях отчаял и се сетих за тъпият компютър на колата, откачих клемата на акумолатора за 2-3мин. закачих я паля, 800об с леки колебания 850, тръгвам 1,2,3,4 свободна и какво да видят очите ми колата си работи перфектно оборотите си падат до 1000 и секунда след това 800.
Направо се кефя страшно много. >:D<: >:D<: >:D<:
Еми това е всичко за сега дано съм бил полезен:
Нали и аз се опитах да бъда полезен и ти написах да откачиш акумулатора.
И въпреки това си минал през моите мъки :)
Точно за теб се сетих 1сек преди да откача акумолатора. _friends_

Потребителски аватар
ива
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 27 яну 2008, 14:45
Модел на автомобила: форд ескорт94 1.6 16v хечбек
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от ива » 05 юли 2011, 13:55

Колеги,моля някой,който е свалял клапана за празен ход на Ескорт 1.6,97 год.,комби,да каже как става това.Искам да го почистя-има причина,но да не разводнявам темата-но не мога да го сваля.Пояснявам-свалих маркуча на МАФ-а,развих 4-те болтчета на дросела и свалих и него,откачих буксата на клапана на празния ход и развих горното винтче......и до тук!Не мога да докопам по никакъв начин второто болтче,дето е отдолу-бърках докъдето мога отгоре,вдигнах колата на крик и се заврях под нея,но и от там не мога да го стигна това второ болтче :oops: Целия колектор ли трябва да махна? :shock: Как можаха да го заврат точно там?На служебната Мареа го свалих,почистих и качих за около час,въпреки че го правех за първи път-определено има ефект от почистването :D Дайте някакъв акъл как да го докопам това второ болтче,явно трябва да има начин.....

Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от Overclock » 06 юли 2011, 23:41

Аз съм го свалял и качвал без да свалям нищо друго, НО на канал. Пак е доста неудобно, но става.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

Потребителски аватар
ива
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 27 яну 2008, 14:45
Модел на автомобила: форд ескорт94 1.6 16v хечбек
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от ива » 08 юли 2011, 20:25

На Сиерата или на Ескорт?

Потребителски аватар
ива
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 27 яну 2008, 14:45
Модел на автомобила: форд ескорт94 1.6 16v хечбек
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от ива » 13 юли 2011, 22:44

Днес с помощта на приятел _friends_ и на канал успяхме да го извадим.Момчето каза,че от канала нямало никакъв проблем-аз не се пъхах в канала :D ,-но за мое учудване съвсем не беше мръсен. Въпреки това го киснахме в коресилин,бензин,амб,общо взето във всичко каквото имаше наоколо,накрая го изсушихме със силна струя въздух от компресор и го монтирахме. Днес оборотите стояха мирно и без климатик,понякога се качваха за около 5-6 сек. до 1500 след отпускане на педала на газта,но после се връщаха.Така че определено има разлика-до кога,не се знае,но след като покарам известно време ще докладвам пак.Поздрави на всички!

Потребителски аватар
fordelafocusova
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 26 окт 2012, 15:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec-s
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от fordelafocusova » 26 окт 2012, 15:55

Здравейте, преди два дена реших да почистя стъпковото моторче.Свалих го без проблеми, накиснах го в обезмаслител два пъти защото цвета на обезмаслителя почерня, след това го подсуших и го монтирах обратно,запалих колата и какво да видя обортите си се вдигнаха на 1200 и така реших да подам газ и тогава видях, че двигателя работи като на 3 цилиндъра и глъхне нещо не може да работи нормално и да се изфорсира при натискане на педала на газта. След това видях също така, че когато задържа педала на гаста на 2200 оборота колага пак глъхне и оборотите се менят сами, също това го прави и на 2400 оборота след 3000 оборта няма проблеми форсира се нормално и не глъхне. Днес също се мъчих да видя къде е проблема, но така и не успях :(: *00101* *00101* *00101* в началото като виях, че колата държи 800 оборота в загряло положение се зарадвах, но проблема остана :roll: ако някой има някаква идея нека пише. благодаря предварително :)

колата е Форд фокус 1.6 16в Зетек-с

petergeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 06 фев 2013, 21:23
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 i /комби/ джиа
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от petergeorgiev » 13 яну 2014, 11:05

Здравейте, моя фокус 1.8i след като загрее оборотите слизат на 700 и леко започват да играят от 700 надолу до към 500 и след вибрация точно на тези обороти се връщат до 700.Отначало колебанията са леки между 700 и 600 , но постепенно се засилват.Този процес се повтаря непрекъснато и на моменти колата гасне.Моторчето е на трудно място под всмукателните колектори , но твърдо съм решил да го сваля и почистя.Вече една година карам така и ме дразни.
Не смятам да купувам ново поне докато не видя дали ще има ефект след почистването.Ако има значи причината е била в стъпковия мотор и ако не изкара много след почистването значи е дошло време за смяна и тогава ще си взема оригинален за 200 лева.Не мога да си обясня защо колегите пишат ,че след почистване стъпковите мотори не карат много време.Каква е причината в качеството на почистването или нещо друго.
Нека някой да сподели процедура за почистване , препарати и, особенности и т.н.
Благодаря предварително.

vivco
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 29 окт 2008, 10:45
Модел на автомобила: Форд Фокус 2.0 16v
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от vivco » 13 яну 2014, 13:39

petergeorgiev написа:Здравейте, моя фокус 1.8i след като загрее оборотите слизат на 700 и леко започват да играят от 700 надолу до към 500 и след вибрация точно на тези обороти се връщат до 700.Отначало колебанията са леки между 700 и 600 , но постепенно се засилват.Този процес се повтаря непрекъснато и на моменти колата гасне.Моторчето е на трудно място под всмукателните колектори , но твърдо съм решил да го сваля и почистя.Вече една година карам така и ме дразни.
Не смятам да купувам ново поне докато не видя дали ще има ефект след почистването.Ако има значи причината е била в стъпковия мотор и ако не изкара много след почистването значи е дошло време за смяна и тогава ще си взема оригинален за 200 лева.Не мога да си обясня защо колегите пишат ,че след почистване стъпковите мотори не карат много време.Каква е причината в качеството на почистването или нещо друго.
Нека някой да сподели процедура за почистване , препарати и, особенности и т.н.
Благодаря предварително.
80 лева струва заместителя някакво испанско беше работи без проблем.
Изображение

petergeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 06 фев 2013, 21:23
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 i /комби/ джиа
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от petergeorgiev » 13 яну 2014, 19:04

Благодаря ти ,но знам цените на новите на всички марки и откъде мога да ги взема.В събота живот и здраве ще го свалям.Ще го почистя идеално и ще го кача като с винта ще си регулирам оборотите.Притеснява ме дали няма да излезе нещо друго.

spas_85
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от spas_85 » 16 яну 2014, 18:40

petergeorgiev написа:Благодаря ти ,но знам цените на новите на всички марки и откъде мога да ги взема.В събота живот и здраве ще го свалям.Ще го почистя идеално и ще го кача като с винта ще си регулирам оборотите.Притеснява ме дали няма да излезе нещо друго.
Ако го почистиш добре ще те изкара доста време. Как го почистих аз:/ първо бях убеден, че неработи и си купих нов докато бях в Англия, защото там както се сещаш са по-евтини/ вземаш обезмаслител някакъв медикс, меглио каквото намериш. Наливаш в двете дупки, може и да пръскаш, но става на пяна и по-бавно. Оставяш го за половин един час и си вършиш работата. Изливаш, плакнеш на мивката с топла вода и гледаш какви боклуци излизат, наливаш пак и го оставяш после пак. И така си играх аз два дни като редувах и пръскане с ВД40. Бях го оставил дори през ноща накиснат с обезмаслител, на другия ден макар че изглеждаше чисто излизаха доста боклуци. Като го изчистиш вече го пръсни с ВД40 и го сложи на колата. Аз лично се съмнявам, че ще ти излезе само от него проблема. Доста е комплексен, вземи си един спрей за почистване на контакти и опръскай всички датчици и куплунзи, които можеш. Провери си и вакуумите. Аз направих всичко това като почистих ПЦВ клапана и му смених маркучите, замерих всички датчици по описание и параметри в АУТОДАТА. Колата си я карах така 5-та година,но ми писна и реших да видя откъде ми се менят така оборотите и неможех да тръгна студен. Сега колата е оса и си имам един стъпков мотор нов за резерва.

petergeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 06 фев 2013, 21:23
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 i /комби/ джиа
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от petergeorgiev » 18 яну 2014, 23:11

Колеги онзи ден започнах да го свалям но след като свалих горния болт видях че не мога да сваля долния и реших да го правя на канал тъй като долния има достъп само отдолу.Реших да си завъртя горния болт и да го правя друг ден на канал.Интересното беше ,че след като закачих акумулатора и я запалих пробно, след като загря оборотите се заковаха и спряха да играят.Изфорсирах няколко пъти и оборотомера не падна под 700 ,а преди падаше до 500 и опитваше да гасне.Единственото което бях разкачил по електрическата част беше акумулатора,буксата до филтъра с многото кабелчета/предполагам на дебитомера/ и буксата на стъпковия мотор.При първото палене колата не запали но при второто се получи това което описах по горе.Днес я карах отново и оборотите след като загря стояха постоянни.Много съм доволен.Не знам каква е причината да се оправят оборотите.Засега няма да я пипам повече и да се надявам да държи така.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7856
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от paci » 18 яну 2014, 23:19

petergeorgiev написа:Не знам каква е причината да се оправят оборотите.Засега няма да я пипам повече и да се надявам да държи така.
Не пипай :)
При възможност все пак го свали и изчисти, явно си има проблем щом след намеса има промяна.

При разкачване на акумулатора си рестартирал компа.
После е изтествал на ново всички датчици и е взел нови решения :D:
Ако има проблем с нещо, проблема ще си продължи.
При тебе е изтествал на ново клапана и го е нагодил спрямо мизерията.

Някакви опити за обяснение на явлението :oops:
Маг Paci - ... вземаме вашия енергиен двойник и го потапяме ... =)):

spas_85
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от spas_85 » 19 яну 2014, 11:38

Ако се закачи на диагностика грешките, които са били трябва да се пазят. Тогава ще разбереш какво не е работело коректно.

petergeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 06 фев 2013, 21:23
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 i /комби/ джиа
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от petergeorgiev » 20 яну 2014, 21:26

Закачал съм я вече два пъти още като го имаше проблема и не даде никакви грешки.

markus99
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 24 авг 2014, 18:04
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от markus99 » 25 авг 2014, 18:34

vivco написа:
petergeorgiev написа:Здравейте, моя фокус 1.8i след като загрее оборотите слизат на 700 и леко започват да играят от 700 надолу до към 500 и след вибрация точно на тези обороти се връщат до 700.Отначало колебанията са леки между 700 и 600 , но постепенно се засилват.Този процес се повтаря непрекъснато и на моменти колата гасне.Моторчето е на трудно място под всмукателните колектори , но твърдо съм решил да го сваля и почистя.Вече една година карам така и ме дразни.
Не смятам да купувам ново поне докато не видя дали ще има ефект след почистването.Ако има значи причината е била в стъпковия мотор и ако не изкара много след почистването значи е дошло време за смяна и тогава ще си взема оригинален за 200 лева.Не мога да си обясня защо колегите пишат ,че след почистване стъпковите мотори не карат много време.Каква е причината в качеството на почистването или нещо друго.
Нека някой да сподели процедура за почистване , препарати и, особенности и т.н.
Благодаря предварително.
80 лева струва заместителя някакво испанско беше работи без проблем.
аз също го смених с полско,изкара ми една година ,после взех въпросното испанско и нямаше проблеми и все пак оригиналното си е оригинално

spas_85
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от spas_85 » 26 авг 2014, 00:07

Моето го взех преди година от ибей Англия за 24 паунда оригинално. След известно време ми се зацапа и PCV клапана, взех и него оригинално за 10. До тук добре, но сега е датчика на вала сдава багажа, то и той е 10 паунда и ще си го купя пак от UK , защото нашите магазини режат глави.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re:

Мнение от lordextra » 31 авг 2014, 21:59

цеков написа:Пояснение:
Това
http://www.clubford.org/forum/files/thu ... 28_111.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

е клапан за регулиране на оборотите на празен ход на ZETEC.
Нормално е ,ако кабелчето му се откачи ,оборотите да станат около 750.
При закачен кабел комютъра установява необходимите обороти(около 1000).
Клапана работи в импулсен режим (включи-изключи).
Замърсяването му може да е причина за неустойчиви обороти.


Стъпково моторче е съвсем друго нещо (при други дигатели),макар ,че
и двете имат едни функции и си приличат външно,то принципа на работа е много различен.
Да наричаме нещата с истинските им имена!
----------------------------
eeee стига Глупости , целта на клапана е да държи 700 оборота при форд фокус 2001 година, за другите не знам. ако караш на газзз-пръдня и сместа ти е бедна / то няма как да е богата - все пак сме България /, то компа на колата се адаптира към бедната смес - т.е. клапана си седи затворен и клеясва спира да регулира и СЕ ПОЧВАТ ЕДНИ ИГРАЕНИЯ НА ОБОРОТИ на бензин при студен двигател и "ама забива муцуната на студено" и едни постове тук. Т.е. нагласете си сместа така , че компа да клати сместа "бедна-богата" с форма на синусоида / при изправна кола де / и няма да има токова неразумни постове във форума.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от lordextra » 31 авг 2014, 22:05

petergeorgiev написа:Здравейте, моя фокус 1.8i след като загрее оборотите слизат на 700 и леко започват да играят от 700 надолу до към 500 и след вибрация точно на тези обороти се връщат до 700.Отначало колебанията са леки между 700 и 600 , но постепенно се засилват.Този процес се повтаря непрекъснато и на моменти колата гасне.Моторчето е на трудно място под всмукателните колектори , но твърдо съм решил да го сваля и почистя.Вече една година карам така и ме дразни.
Не смятам да купувам ново поне докато не видя дали ще има ефект след почистването.Ако има значи причината е била в стъпковия мотор и ако не изкара много след почистването значи е дошло време за смяна и тогава ще си взема оригинален за 200 лева.Не мога да си обясня защо колегите пишат ,че след почистване стъпковите мотори не карат много време.Каква е причината в качеството на почистването или нещо друго.
Нека някой да сподели процедура за почистване , препарати и, особенности и т.н.
Благодаря предварително.
--------------------
а пък ти имаш спукани вакуми под колектора / един от трите или и трите маркуча на картерните газова / . а на загасен вдигател не се виждат, а на запален са смачкани и пропускат.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1063
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор

Мнение от aspasia » 10 фев 2015, 15:46

lordextra написа:
petergeorgiev написа:Здравейте, моя фокус 1.8i след като загрее оборотите слизат на 700 и леко започват да играят от 700 надолу до към 500 и след вибрация точно на тези обороти се връщат до 700.Отначало колебанията са леки между 700 и 600 , но постепенно се засилват.Този процес се повтаря непрекъснато и на моменти колата гасне.Моторчето е на трудно място под всмукателните колектори , но твърдо съм решил да го сваля и почистя.Вече една година карам така и ме дразни.
Не смятам да купувам ново поне докато не видя дали ще има ефект след почистването.Ако има значи причината е била в стъпковия мотор и ако не изкара много след почистването значи е дошло време за смяна и тогава ще си взема оригинален за 200 лева.Не мога да си обясня защо колегите пишат ,че след почистване стъпковите мотори не карат много време.Каква е причината в качеството на почистването или нещо друго.
Нека някой да сподели процедура за почистване , препарати и, особенности и т.н.
Благодаря предварително.
--------------------
а пък ти имаш спукани вакуми под колектора / един от трите или и трите маркуча на картерните газова / . а на загасен вдигател не се виждат, а на запален са смачкани и пропускат.
Провери го с мултицета тези стъпкови моторчета на ford са соленоид ако е изправно трябва да е в границите между 7-13 ома ако е по малко или повече от тези стойности е заминало :roll:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта