Страница 1 от 1
Висок разход,неоткриваеми причини
Публикувано: 28 май 2007, 00:41
от J6B
От доста време колата ми гори доста.Преди време си бях направил едно диотче с един метър кабел и си чета грешките записани от компютъра и последно ми даде грешка 25 и 28.Номер 25 разчитам като -Throttle position [TP] sensor - voltage high,и си го обяснявам като високо напрежение на TP сензора,измерил съм го,каквото пише в аутодатата такова е,във всички режими на работа ,нямам обяснение.А за 28 е грешка в ламда сондата най вероятно изгоряла...Колата почна да гори доста на газ и на бензин,карах е на газ анализатор човека е закачи и каза че съм бил в нормите врътна я малко и ми взе 5 лева само от неудобство дет са вика и каза че проблема ми бил някъде другаде но не и в настройката на газовата.Сменил съм и въздушния филтър и взех даже нови свещи от мотопфое,компресия мерих пак и пак 10-10,5.Вчера ходих от Пловдив до Котел и ми даде разход 8,6 на сто газ което е недупостимо за моето каране,повече от 90-100 не съм вдигал даже и по надолнищата,преди ми гореше на дълго макс до 6,5,даже съм я бутал на 6 на сто газ.Незнам какво да правя ако ида на бош сервиз и знам какво ще ми кажат да си сменя ламда сондата защото ще засечат грешка 28 и веднага ще ма пратат за нова а ако не е от нея,чудя се дали да си сменя и кабелите на свещите или да инвестирам в сонда...Някой ще каже сега че на газ сондата не влияе но аз все си мисля че влияе защото тя пак си мери за наличие на кислород нищо че карам на газ,още повече съм с бобина само а не с делко и всичкото предверение си го прави компа и като не му хареса някой датчик почва да гелпи предверението и даже и на бензин не е като преди,ако е с делко съм съгласен напълно че на газ няма значение ламбда сондата защото общо взето предверението е едно и също,механично се мени но при моя случай е от компютъра...Незнам накъде да се насоча сонда ли да купвам или да действам на сляпо с запалителните кабели на свещите.Един приятел днес ми каза че като сменил кабелите и колата му станала друга съгласен съм но е имал явни проблеми стях а мойте ги мерих и имат точното съпротивление което се дава,в тъмното дигах къпака не светят даже ги шавах буквално по грубия начин и пак нищо....А за TP сензора няма никакво обяснение всичко е точно като измервания а продължава да си дава тази грешка 25,и акумулатора съм разкачвал и учител станах от много обучения на компютъра,клапани регулирах,масло сменях,няма управия.Мерил съм и другите датчици за въздуха и за водата и те са в нормите,термостата работи нормално парното е силно достатъчно..Сменял съм различни бензиностанции и газстанции ефекта е никакъв..Един приятел има астра 101 к.с която гори колкото моята а на дълго и по малко,ненормално е да гори моята 9-10 на сто газ и то в Пловдив...Възможно е двете грешки да са свързани взаимно но мисълта ми стига до тук и немога повече,ако някой се сети нещо ще съм му благодарен да пише нещо за кураж поне....
Публикувано: 28 май 2007, 07:31
от traqn_savov
измери компресията първо
П.П. ако нямаш ламда контрол, няма однушение тя на газ, можеш да си спестиш парите 200 - 300 лева.
Публикувано: 28 май 2007, 08:16
от cocoff
Не знам, дали не се предоверяваш на диода...
Дай 20-30лв за една нормална диагностика.
Нисковолтовите сигнали страшно се влияят и от най-малкото окисляване по букси, конектори и пр. - чистИ наред.
Освен високия(според теб) разход, държи ли се нормално, динамика?
Публикувано: 28 май 2007, 08:25
от monov
и аз съм с подобни наблюдения за мойта - първо ще почистя буксите и ако няма промяна след това ще ходя на диагностика
Публикувано: 28 май 2007, 10:19
от J6B
Компресията е 10-10,5
Динамиката я има уж,но не както трябва,като е студена ми прави едни придърпвания се е едно няма гориво,и на двете горива,като позагрее малко се оправя...
Публикувано: 28 май 2007, 12:11
от jlpetkov
да беше само на бензин...
Пробвай да почистиш MAF-a обикновенно дава много добри резултати
Публикувано: 28 май 2007, 12:44
от Любо
А може би трябва да обърнеш внимание на TPS-а? Така си мисля, щом ти дава грешка и в него.
Публикувано: 28 май 2007, 17:45
от J6B
Аз MAF нямам бе,а TPS-то съм го гледал 20 пъти поне,даже го разкапсуловах и му видях вътре контактите,няма изтъргано,няма изядено,съпротивлението е в нормите,плавно се променя като местя палеца....
Публикувано: 28 май 2007, 19:18
от 01
Виж си катализатора, ако имаш такъв.
Често той е причина за висок разход на гориво и слаба тяга на високи обороти.
Публикувано: 28 май 2007, 23:52
от J6B
Махнат е отдавна,немисля че е от гърнетата сменяни са скоро,едното е на три месеца а и колата в движение се изфорсирва до откат и на двете горива...
Публикувано: 29 май 2007, 17:05
от iashor
Съвсем приятелски си мисля, че 6/100 газ междуградско може да се получи единствено при гршка в изчисляването на разхода.
не уточняваш за ква кола стаа дума, но каквато и да е. Карал съм 1.1, 700 кила кола и 1.6, 1.500 кила и двете карбураторни, при едната междуградското да е идвало мин. 7, а при другата 9/100, а в момента ми е над 10, междуградското, така че, ако се намерят други колеги, които да потвърдят твоя раход, терзанията са оправдани. Но, според мен нешата са си ок.
Позрави и лека!
Публикувано: 29 май 2007, 17:10
от J6B
Днес свалих и свещите.Всичките са черни въпреки,че я карам на газ.Свещите са на 1000 км,от Мотопфое-Пловдив са взимани в червени кутийки всяка поотделно...Неса мокри от масло а черни от лоша смес,незнам от какво е но неми харесва вече работата,преди когато беше икономична свещите бяха керамични на цвят но свещите тогава бяха NGK,но немисля че е причина това,когато ги смених разлика нямаше никаква...
Публикувано: 29 май 2007, 17:24
от J6B
iashor написа:Съвсем приятелски си мисля, че 6/100 газ междуградско може да се получи единствено при гршка в изчисляването на разхода.
не уточняваш за ква кола стаа дума, но каквато и да е. Карал съм 1.1, 700 кила кола и 1.6, 1.500 кила и двете карбураторни, при едната междуградското да е идвало мин. 7, а при другата 9/100, а в момента ми е над 10, междуградското, така че, ако се намерят други колеги, които да потвърдят твоя раход, терзанията са оправдани. Но, според мен нешата са си ок.
Позрави и лека!
Колата е фиеста,92 год,1.3 моноинжекция с газ..
Уверявам те стигал съм и 5.9 на сто разход на газ,невярвам да не съм засичал правилно защото винаги карам до празно,след това минавам на бензин и тогава зареждам газ,а този разход 6 до 6.5 не съм го правил само един път а в продължение на една година и малко,на дълго миналата година съм ходил до Велико Търново,до Плевен,до Шумен,до Сливен,до София,до Перперикон,и още доста места колата винаги се е движела в този диапазон до 6,5 литра на сто газ,на късо из града до 7,5 газ айде от мен слагам половинка 8 да са,но къде са сега 8,6 на сто газ и то на дълго.Километража съм го засичал на 2-3 пъти с една вектра и една астра и трите показваха едно и също на дистанции от по 12 до 15 километра с точност до метрите които се показват от километражите и на трите коли...
Пък и сега като се сетих за астрата,която е 101к.с и е пълна инжекция но с обикновена газова като мойта миналата година ходихме и ние като белите хора на море,опелчето даде 6,8 на сто газ като по малко от 100 нее карана и затова ма яде сега вътрешно защото знам че го може фордчето но нещо му има..
Публикувано: 29 май 2007, 20:42
от HACKO
Да си сменял гуми наскоро?
Публикувано: 29 май 2007, 20:53
от J6B
HACKO написа:Да си сменял гуми наскоро?
Копна ме на тясно и четирите са чисто нови,предните на около 6-7 хиляди,задните на 2-3 хиляди с по 7-8 мм грайфер,13 цола 155на70 със железни джанти..Скоро ще качвам ляти 14-ски със 185 на 55 и тогава трябва да не слизам под 10 на сто газ...
Публикувано: 29 май 2007, 21:10
от HACKO
Може от гумите да идва проблема, затова те питах. Преди време имахме подобен проблем на служебната (Нива), сменихме оргиналните със други същия размер само че от тези с големия грайфер дето става само за кал. Изведнъж не можем да вържем допустимия разход, а преди даваше икономия. Почнахме като тебе ходене по стендове подмяна на части сменихме даже карбуратора и никакъв ефект. Изпокарахме се защото я караме 5човека и това е. На една от следващите смени в склада имаше само гуми Медвед със чисто зимен грайфер, от няма и какво сложихме от тях въпреки притеснението, че ще вдигнат още разхода. Изведнъж разхода се нормализира. Всички видове гуми бяха с един и същ размер, дори проблемните ги проверявахме и за грешка в километража.
П.П. Ако предните и задните са различни марки пробвай да ги размениш.
Публикувано: 29 май 2007, 22:12
от J6B
Добра идея но за жалост са от една и съща марка,даже и размера им е един и същ,и са взимани от едно и също място,чисто нови съм ги купувал.Лошото е само това,че са корморан.