Тракане в ниските обороти, Zetec-S 1.25

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
waterman
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 23 юни 2005, 17:03
Модел на автомобила: Fiesta mk5 1.25
Местоположение: София
Status: Извън линия

Тракане в ниските обороти, Zetec-S 1.25

Мнение от waterman » 22 юни 2007, 17:38

Здравейте.
На фиестата която купих наскоро, се получава следното нещо - при по-студен двигател в ниските обороти при леко подаване на газ се чува едно характерно за дизелите тракане.
Това е при набиране с товар, на празен ход съвсем слабо се усеща.
Над 3000 оборота изчезва, а когато е загрял добре, се усеща доста по-слабо.

Смених маслото, ходих на диагностика - казаха всичко е идеално. Не можаха да чуят тракането - беше доста загрял двигателя.

Видях теми в който се обсъждат подобни проблеми но не и за такъв двигател. Освен в Мото пфое каде мога да намеря специалисти който да разбират от такъв зетек?

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 22 юни 2007, 22:26

Може да е основен или мотовилков (някои му викат биелен) лагер на коляновия вал. Дано да не е това, щото е сериозна работа и бърка дълбоко в джоба. Аз бих карал така за сега, докато се разхлопа по-осезаемо.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тракане в ниските обороти, Zetec-S 1.25

Мнение от cocoff » 22 юни 2007, 23:00

waterman написа:...
Щом се чува на студен ДВГ, не е важно къде и колко пъти ще отидеш на диагностика, а да го чуят след като е изстинал. Майстори на DOHC/Zetec има навсакъде :)
Опитай се ако можеш да локализираш шума - високо при клапаните/разпред. валове или долу, около кол. вал. Вляво около ремъка или вдясно-съединител/ск. кутия...
АlexP,
позволявам си да не се съглася с теб :) "If it ain't broke, don't fix it" е подписа на Траян :) и наистина много хора го практикуват но в случая чакането може сериозно да утежни нещата

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 23 юни 2007, 00:03

Основен лагер е тоя на кол.вал той е стационарен към блока на двг.
при 4 цил. двг. те са 5 бр..,биелен е, лагера на буталото с биелата към кол.вал те са 4бр.
-осн. лагер никога не чука трака и пр.
-чукат биелни лагели със загряването шума се усилва.
В твоя случай чукат дистанционните подложки на клапаните докато качи масло което ги уплътнява,някоя е износена/блокирала/.
Карах 2х.км. с Кастрол полу-синтетика и всяка сутрин тракаше неприятно после не се чуваше изобщо,смених го с предписаното за колата и шума изчезна,пробвай.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 23 юни 2007, 08:48

"Дистанционните подложки на клапаните" (хидравличните повдигачи) нямат общо с това дали двигателя е под товар или работи на празен ход, така че точно това чукане под товар не е от тях.

Основните лагери са стационарни, но при голям луфт тракат поради радиалните сили към коляновия вал (буталата го натискат настрани). Трябва да се свали картера и да се види. Може и да не излезе много скъпо ако се мине без шлайф на вала.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 23 юни 2007, 09:13

AlexP написа:Може да е основен или мотовилков (някои му викат биелен) лагер на коляновия вал. Дано да не е това, щото е сериозна работа и бърка дълбоко в джоба. Аз бих карал така за сега, докато се разхлопа по-осезаемо.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 25 юни 2007, 09:02

Същите "симптоми" ги имат служебните фокуси когато заредят на една (няма да казвам коя) бензиностанция. Когато заредят на друга всичко е ОК.
Само за идеята, защо не смениш бензиностанцията?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта