Страница 1 от 1

Тракане в ниските обороти, Zetec-S 1.25

Публикувано: 22 юни 2007, 17:38
от waterman
Здравейте.
На фиестата която купих наскоро, се получава следното нещо - при по-студен двигател в ниските обороти при леко подаване на газ се чува едно характерно за дизелите тракане.
Това е при набиране с товар, на празен ход съвсем слабо се усеща.
Над 3000 оборота изчезва, а когато е загрял добре, се усеща доста по-слабо.

Смених маслото, ходих на диагностика - казаха всичко е идеално. Не можаха да чуят тракането - беше доста загрял двигателя.

Видях теми в който се обсъждат подобни проблеми но не и за такъв двигател. Освен в Мото пфое каде мога да намеря специалисти който да разбират от такъв зетек?

Публикувано: 22 юни 2007, 22:26
от AlexP
Може да е основен или мотовилков (някои му викат биелен) лагер на коляновия вал. Дано да не е това, щото е сериозна работа и бърка дълбоко в джоба. Аз бих карал така за сега, докато се разхлопа по-осезаемо.

Re: Тракане в ниските обороти, Zetec-S 1.25

Публикувано: 22 юни 2007, 23:00
от cocoff
waterman написа:...
Щом се чува на студен ДВГ, не е важно къде и колко пъти ще отидеш на диагностика, а да го чуят след като е изстинал. Майстори на DOHC/Zetec има навсакъде :)
Опитай се ако можеш да локализираш шума - високо при клапаните/разпред. валове или долу, около кол. вал. Вляво около ремъка или вдясно-съединител/ск. кутия...
АlexP,
позволявам си да не се съглася с теб :) "If it ain't broke, don't fix it" е подписа на Траян :) и наистина много хора го практикуват но в случая чакането може сериозно да утежни нещата

Публикувано: 23 юни 2007, 00:03
от evg2
Основен лагер е тоя на кол.вал той е стационарен към блока на двг.
при 4 цил. двг. те са 5 бр..,биелен е, лагера на буталото с биелата към кол.вал те са 4бр.
-осн. лагер никога не чука трака и пр.
-чукат биелни лагели със загряването шума се усилва.
В твоя случай чукат дистанционните подложки на клапаните докато качи масло което ги уплътнява,някоя е износена/блокирала/.
Карах 2х.км. с Кастрол полу-синтетика и всяка сутрин тракаше неприятно после не се чуваше изобщо,смених го с предписаното за колата и шума изчезна,пробвай.

Публикувано: 23 юни 2007, 08:48
от AlexP
"Дистанционните подложки на клапаните" (хидравличните повдигачи) нямат общо с това дали двигателя е под товар или работи на празен ход, така че точно това чукане под товар не е от тях.

Основните лагери са стационарни, но при голям луфт тракат поради радиалните сили към коляновия вал (буталата го натискат настрани). Трябва да се свали картера и да се види. Може и да не излезе много скъпо ако се мине без шлайф на вала.

Публикувано: 23 юни 2007, 09:13
от traqn_savov
AlexP написа:Може да е основен или мотовилков (някои му викат биелен) лагер на коляновия вал. Дано да не е това, щото е сериозна работа и бърка дълбоко в джоба. Аз бих карал така за сега, докато се разхлопа по-осезаемо.

Публикувано: 25 юни 2007, 09:02
от Атанас
Същите "симптоми" ги имат служебните фокуси когато заредят на една (няма да казвам коя) бензиностанция. Когато заредят на друга всичко е ОК.
Само за идеята, защо не смениш бензиностанцията?