Къде е зацепена водната помпа на Мондео 93г

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Къде е зацепена водната помпа на Мондео 93г

Мнение от SBobi » 03 юли 2007, 15:12

Колеги дали ще може някой да мо каже дали водната помпа е зацепена на ангренажния ремък или на пистовия при Мондео 93г
2.0 16V с климатик е мондеото ако има значение!Благодаря предварително!!!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 03 юли 2007, 15:54

Водната помпа на този модел се задвижва от ПИСТОВИЯ ремък!!! Не от ангренажния!!!
Вярна е обаче, че ако свалиш помпата по-лесно ще смениш две от ролките на ангренажния ремък, защото се фиксират върху корпусът й. И ако болтовете на ролките са затегнати прекалено много без да свалиш водната помпа има много голяма вероятност да й спукаш корпуса (личен опит).

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 03 юли 2007, 17:36

Колега искам да сваля водната помпа и до тук всичко е добре но излезна едим голям проблем! Неможе да се отвие ролката на коляновия вал на пистовия ремък!Някаква идея как да го сваля!
Запъвах мотора ама не става прескача зъб на ангренажния ремък!Някой ако има представа как да го отвия тоя болт нека сподели!Благодаря

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 03 юли 2007, 19:26

SBobi написа:!Някаква идея как да го сваля!
Запъвах мотора ама не става прескача зъб на ангренажния
Вече и ангренажният е за смяна!

П.П. застопори маховика :)
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 03 юли 2007, 20:39

гледах и за маховика но няма отвор или поне аз не виждам такъв!Ако знаете каде е кажете! Не е като на лада или москвич да си се вижда маховика:)! Вече незнам какво да правя!Няма отвъртане тая шайба!

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 03 юли 2007, 21:01

Отдолу има един ламаринен капак, е там трябва да се закеркенечи маховика. :wink:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 03 юли 2007, 21:08

...доколкото съм чувал - има си специално място и инструмент за това (последното сигурно е нарочно)...

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 03 юли 2007, 22:58

Колегите по-горе са дали правилни напътствия,

Свали ламариненият капак на скоростната кутия и ще видиш зъбите на маховика, посредством ГОЛЯМА отвертка затопори коляновият вал и завърти нужната гайка. Ако имаш помощник - нека да включи на 5-та предавка и да натиска спирачката! Сега обаче не си спомням дали е с "нормална" или "лява" резба ?!? :roll: Ако не можеш с ключ да развъртиш гайката, то тогава ти трябва гайковерт (това с което гумаджийте развъртат/завъртат гайките на джантите).
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 04 юли 2007, 11:58

SBobi написа:Колега искам да сваля водната помпа и до тук всичко е добре но излезна едим голям проблем! Неможе да се отвие ролката на коляновия вал на пистовия ремък!Някаква идея как да го сваля!
Запъвах мотора ама не става прескача зъб на ангренажния ремък!Някой ако има представа как да го отвия тоя болт нека сподели!Благодаря
Така, сега ще ти кажа аз какво направих (с баща ми, щото 1 човек не може). Протече ми много силно изведнъж водната помпа, мотора ми е 1.6 16 клапана, но и на него водната му помпа е под ангренажния ремък и две от ролките са навити на нея. Значи за да развия долу болта на коляновия вал и да извадя ролката дето върти другия ремък направихме следното:

1. Маха се стартера. С огъната отверка (лягаш под колата) пъхаш вътре да блокираш зъбците (малко е пипкаво ама ако уцелиш се блокира мотора бетон).
2. Другия човек вече на блокиран мотор лесно може да напъне тоя болт (май е с ключ 18, на мойта поне е толкова) и да го развие.
3. Отделно ще ти трябва скоба да извадиш самата ролка, защото иначе може цял ден да я блъскаш с чука безрезултатно.


Един съвет от мен - като свалиш водната помпа (поняког се отвива мнооого трудно, болтовете са от мек метал и лесно им се прецакват главите) та като я свалиш си купи нови болтове и я сложи с нови. Ние не можахме да развием единия, отсякохме го със чук и секач, водната помпа се счупи но и без това нея трябваше точно да сменим.
Успех, не е трудно ако си подготвен.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 04 юли 2007, 14:47

Болтът се развива с тръба и двама човека! Използват се спирачките на колата. Ако не става се грее! Проверява се да не се е повредила пъпката която фиксира ремъчната шайба, защото после се прави основен ремонт на двигателя.


Абе що се заемате със сложни неща ми не си ходите на сервиз????
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 04 юли 2007, 16:45

Vaklin написа: Абе що се заемате със сложни неща ми не си ходите на сервиз????
Щото поне 85% от "майсторите" работят на принципа "след мене потоп". Наложи ми се да отсека болт на водната помпа с чук и секач, щото тоя пич като ми го завивал го натегнал за вечни времебна + му е смлял главата направо. Във всяка книга за ремонт пише, че се слагат нови болтове щото да не става така, а както знаем нашите майстори са едни ученолюбиви не е истина.

Нищо лично, те повечето даже не го правят нарочно - лошото е, че искат майка си и баща си пари за неща, които мога да си направя сам по-качествено. Когато имам време разбира се.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
energy76us
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Къде е зацепена водната помпа на Мондео 93г

Мнение от energy76us » 05 юли 2013, 12:43

Начина на развиване на прословутия болт на коляновия вал,с пневматичен пистолет (като на гумаджиите)с накрайник 18.Успех

6 години и 1 ден по-късно.....
Чудесен начин да вдигнеш и дадеш правилна насока на темата.......

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта