Страница 1 от 1

проблем ли е?????

Публикувано: 06 юли 2007, 10:45
от naftova pechka
здравейте колеги. фиестата е 86г. дизел, 1600. Питането ми е следното: без значение дали е студен или топъл двигателя като завъртя ключа не пали от раз......върти 3-4-5 пъти и чак тогава пали. Забелязъл съм също че когато запали изпушва светло сив пушек за кратко след което изчезва.и колата мърка ли мърка. също така в началото като я запалиш когато е студена прекъсва малко и тресе повечко.......трябва да й се дава малко газ....това трае около 10-тина секунди.......ВЪПРОСА Е: ОТ КАКВО МОЖЕ ДА Е ТОВА
някои казват - издухан двигател.....колата не гори масло ауспуха е чист, нивото на маслото не спада....
наскоро един каза че може би смучела отнякъде въздух.....
друг /майстор/ каза че фордовете така си палели........

моля за мнения, идеи и предложения. това което ме притеснява най-вече е че след няколко месеца ще стане студено....колата я имам от април тази година.......да не се окаже, че имам летен дизел :shock:

Публикувано: 06 юли 2007, 21:02
от Антон Маринов
като за начало со погледни акумулатора да не ти е слаб може да не ти работи някоя свещ!

Re: проблем ли е?????

Публикувано: 07 юли 2007, 08:53
от diesel1.6
а на скорост пали ли на секундата, дори и без да си засилил много? последният майстор може да е прав - често от немарливост на собственика се случва да палят трудно фордовете. докато другите просто спират да палят :D ако е така, провери си стартерът, кабелите и особено съединенията им, и акумулаторът, разбира се. ако не е това, чети надолу :) :
naftova pechka написа: дизел, 1600. Питането ми е следното: без значение дали е студен или топъл двигателя като завъртя ключа не пали от раз......върти 3-4-5
от едно от съединенията ти гълта въздух, това е много вероятно. сложи си прозрачен маркуч за излишното гориво и там може да поглеждаш като запали дали се изнизват мехурчетата на влезлия в помпата въздух. прозраччния маркуч го съединявай не със скоби за стягане, ами с нещо еластично - или фабрични ластици, или си купи по-дебел гумен маслоустойчив хубав маркуч и си отрежи от него късо по 1-2 см резенчета да ги ползваш за ластици върху прозрачния. напъхваш ги един в дриг, отгоре черния, да стяга.
освен това, ако имаш малко нафта в резервоара, може тя да е под нивото на тръбичката за излишното гориво и оттам да смуче въздух. не всички двигатели имат клапан за обратното гориво и смучат въздух оттам. под 10 литра трябва да е, даже под 5.
naftova pechka написа:Забелязъл съм също че когато запали изпушва светло сив пушек за кратко след което изчезва.и колата мърка ли мърка. също така в началото като я запалиш когато е студена прекъсва малко и тресе повечко.......трябва да й се дава малко газ....това трае около 10-тина секунди.......
нормално. ако форсираш два пъти трябва да изчезне. ако разходът ти е нормален - около 6 в града и 4,5 на село, всичко е идеално със състоянието на двигателя.
купи си нови хубави(!) свещи - това са или бош, или шампион или искра, словенски. препоръчвам ти последните, нямат менте и освен това са по 6 лева, не по 26. продават се от "косер". аз ги ползвам 5 години на различни двигатели и много коли, досега даже не ми е горяла нито една - опел, форд...
бош имат ментета дори и фирмените сервизи, имай предвид.
дори и да ти работят, ако не са хубави и на 2-3 год, смени ги. те стареят и пак рабоятт, но не топлят както и където трябва.
и да те опази съдбата от майстори!
този двигател е уникално здрав и е икономичен - такъв са го замислили и е станал. слагай му правилните масла - май трябваше да е по рядко, SAE30, провери, и ще е още по-икономичен.

Публикувано: 07 юли 2007, 09:31
от Vacuum
На мене един ми разправя че ендурата задължително трябвало да направи 1-2 оборота преди да запали. Първо це вдигало нвкакво налягане, че после.