Въпрос за Турбо

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Въпрос за Турбо

Мнение от mistyrain » 09 юли 2007, 07:45

Значи смених си гърнетата и по време на тази акциq с майстора решихме да видиме как е катализатора. Ами той беше меко казано прогледен колкото тухла :) Толко беше задръстен. Човека даже се очуди как е дишала таq кола. За целта го прочистихме (изтърбушихме май е правилната дума) и действително има лек ефект. Това добре но интересното е че след тази операциq турбото ми започна да се чува доста добре. Не да кажеш прекалено но си се чува даже само при леко натискане на газта и се чува как набира скорост. Мен qко ме кефи така ама въпроса ми е по принцип трqбва ли да се чува защото преди трqбваше да се напънеш за да го чуеш.

Моqта идеq е че сега му е по-лесно и не се чуства задънен но това си е само моq логика и за туи търсq друго мнение.

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 09 юли 2007, 08:26

Наистина като си отпушиш катализатора на турбото му олеква. Освен това и двигателя става по-тих заради което чуваш турбото по-добре. Друг въпрос е защо се е запушил ката и защо си позволил да го изкормят :?:
На дизела катализатора се пълни със сажди и едно промиване с водоструйка го прави като нов. На бензинките катализаторите се пълнят с олово от уж безоловния бензин и стават като отливка вътре. Там решението е Чук+секач.

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 09 юли 2007, 08:30

Виж това не го знаех. :-/:
Еми значи съм се преебал малко. Дано е малко де.
Но да ти кажа двигателq си работи както преди, нqмам оплакване от него. Но идеqта е че преди ако мина покраи теб нqма да кажеш че има турбо, сега си се чува. Тази сутрин покраи мен пред офиса мина едно ауди и на него се чуваше по същиq начин. А новичко беше. Може пък така да си трqбва.

Потребителски аватар
Mladeja
потребител с
потребител с
Мнения: 19
Регистриран: 11 яну 2007, 18:34
Модел на автомобила: Escort 1.6 бензин
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от Mladeja » 13 юли 2007, 00:27

турбината при нормален ТДВГ не трябва да се чува
но ти си отстранил катализатора,който действа и като шумозаглошител и сега на това пространство дето се е отворило там се чуват завихрянията на газовете от турбината и за това се чува като се развурта така че карай без да те тревожи това
между другото катализаторите ги ИЗКОПУВАТ(една от причините е че в тях има платина) килограма им е между 70 и 80лв.(във Варна а може и повече не знам)
Платиха ли ти го? :shock:

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 13 юли 2007, 08:17

Колега, не знам какви коли с турбо си карал но аз не съм карал кола на която турбото да не се чува. Карал съм Нисан Примера 2004, Шкода Октавия 2005 и моето ескортче, естествено. Колкото е по-нова колата по-добре се чува турбото защото двигателят е по-тих. Ако не се чува или не работи или двигателя е толкова шумен, че го заглушава.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 04 авг 2007, 23:28

определено турбото се чува доста отчетливо както на старите, така и на новите коли... Всичко служебно ни е дизел - все нови коли и бусове - свирят та се цепят... и точно така трябва да баде... спре ли да свири..... е тогава става лошо ( скъпо...)

rashiRS
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 20 апр 2007, 21:48
Модел на автомобила: Ford escort cabrio1.6EFI
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Мнение от rashiRS » 05 авг 2007, 13:06

Не се плашете ремонта на турбото излиза на 350-400 лева.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 авг 2007, 17:50

Споко това му е част от кефа /като се развихри турбото - направо изпадам в екстаз/.

Сега сериозно - това е нормално по следните причини - наистина ката играе и роля на шумозаглушител /все пак той е непосредствено след турбината/ и от това, че той в определена степен забавя отвеждането на изгорелите газовете /служи като цедка/, та без него газовете напускат по-бързо тръбите и турбото буквално се "отпушва" - започва много по-леко и по-бързо да се развърта, турбо дупката намалява и реално мощността се увеличава /ката удушва от 5 до 7 коня и около 10% от въртящия момент - погледнете старите каталози/!


пп: освен това без кат разхода спада с 0.5л/100км.

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 12 авг 2007, 20:04

като прочетох тази тема реших и аз да си измия катализатора на пароструйка.Мога да кажа че беше доста запушен.Купих си един обезмаслител мисля че се казва Meglio има го в БИЛА една жълта течност.Напръсках го след това го закарах на OMV на пароструиката и за 3лв. стана чисто нов.Колата наистина започна да върви по леко.Препоръчвам го на всеки с дизел.

Потребителски аватар
Vacuum
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 01 юни 2007, 13:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TDI
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Vacuum » 19 авг 2007, 13:18

А как се сваля? Трябва ли да се реже нещо, и после пак да се заварява?

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 19 авг 2007, 14:08

принципно е на болтове.. Обаче ако ще го ремонтираш смисъл чистиш трябва да забравиш за твойта кола защото ще останеш без гърнета общо взето фащаш някой френд да те закара до пароструйката.. и си ти..

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Ivaylo Georgiev » 22 авг 2007, 10:43

"принципно е на болтове.. Обаче ако ще го ремонтираш смисъл чистиш трябва да забравиш за твойта кола защото ще останеш без гърнета общо взето фащаш някой френд да те закара до пароструйката.. и си ти.."

Колега, би ли се изразил по- ясно? :) какво имаш предвид с "останеш без гърнета" "....и си ти..."

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 22 авг 2007, 10:47

Ivailo_ Georgiev написа:"..."
Иска да каже, че все едно сваля гърнетата на колата и трябва да ползва друга за да си закара катализатора на мивка.
Предполагам знаеш как звучи колата без гърнета :P

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Ivaylo Georgiev » 22 авг 2007, 11:59

влязох в класацията за най- дебилски въпрос на месеца 8)

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 30 окт 2007, 18:11

отново връщам темата за запушения катализатор,но съм потресен.На 12 .08.2007г си свалях катализатора и го измих на пароструиката,колата се оправи,турбото започна да се чува,започна да набира по добре абе общо взето все добри неща.Първия месец колата е пушка,на втория месец малко по слабичко върви и с всеки изминал ден все по малко и по малко върви.Днес реших пак да сваля катализатора да видя какво му е положението /защото смених горивен и въздушен филтър и колата пак си е тромава/ и се оказа че като му сипах едно шише от 2 литра от другата страна едвам прокапа.От там познатата процедура-ОМВ-Пароструйка и обезмаслител и катализатора е отново нов.Зареждам само на ОМВ или Лукойл ,колата за 10 000км не харчи грам масло значи остава да е от нафтата.Как е възможно да ни продават такава нафта тези СКАПАНЯЦИ.Това означава че на два месеца и половина или на три ние с дизелите/които имат катализатори разбира се/трябва да ги сваляме и да ги миеме.Живеем в скапана държава нищо че ни е родна. Препоръчвам на собствениците на дизелите да направят тази процедура ако не са я правили ще останат доволни.На мен запуши ли ми се пак катализатора го махам.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 30 окт 2007, 23:34

plamenford написа:,колата за 10 000км не харчи грам масло значи остава да е от нафтата.Как е възможно да ни продават такава нафта тези СКАПАНЯЦИ.Това означава че на два месеца и половина или на три ние с дизелите/които имат катализатори разбира се/трябва да ги сваляме и да ги миеме.Живеем в скапана държава нищо че ни е родна. Препоръчвам на собствениците на дизелите да направят тази процедура ако не са я правили ще останат доволни.На мен запуши ли ми се пак катализатора го махам.
Дали не може да е от стиля на каране? Студена кола, ускоряване с мръсна газ, ... и лоша нафта.
Какво ли давам акъл... аз не се сещам какво прави катализаторът при дизеловоте коли, па съм седнал да мисля :)
Но все пак, ако ауспуха си загрее нормално, при катализаторът температурата трябва да е около 550-600 градуса и той да се прочисти сам

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 31 окт 2007, 21:38

само предположение...
Възможно ли е при промиването да се премахва и някое покритие на самия катализатор и той да неможе да се самопочиства повече????

имам приятели с катализатори който си карат с години и нямат проблеми, а всички сипваме една и съща боза по бензиностанцийте. Обезмаслителя може и да е отмил и каквото нетрябва... знам ли???

Като карам по магистралата с някоя от служебните или след някоя нова "печка" се забелязва че отвреме на време без да се променя подаването на газ колата изхвърля черно "облаче" сажди... дали това не е самопочистването?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 113 госта