ECU-та

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

ECU-та

Мнение от cossy » 04 мар 2005, 18:23

Интересува ме някой знае ли нещо повече за Таg Code-овете при Фордовете :?: И малко по конкретен въпрос за Форд Ескорт 1.6 16v дали са заменяеми Екута тип DARK и AGED? :roll:
Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 06 мар 2005, 00:30

Извинявай, ама какво е това еку?
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 мар 2005, 10:54

компа който ти управлява двигателчето :)
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 мар 2005, 10:55

И сега имам нов въпрос, ще има ли проблем да си сложа еку от 1998?
Изображение

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Просто питам..........

Мнение от bobi 68 » 06 мар 2005, 12:32

cossy написа:И сега имам нов въпрос, ще има ли проблем да си сложа еку от 1998?
каква е причината за евентуална смяна на компа-проблем или просто експеримент :roll:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 мар 2005, 18:59

Eксперимент :twisted:
Изображение

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 06 мар 2005, 19:23

Харесвам тази думичка "експеримен", успех :) !
Абе я да питам мойто дзвер имали комп и имали той почва при дизела около 94`, щото много кабели се навъртат около горивонагнетателната помпа /която за краткост ще наричан само помпа, щото ми се еб@ мама.. докато я напиша/ и имам MAF сенсор и там бая кабели и т.н.
MAF - демек онова на след въздушния филтър, ама дали така се пише :?


Да забравих - Мондео TDi 94` :twisted:
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 06 мар 2005, 20:11

Според мен трябва да видиш от какъв двигател е защото те мисля са два вида единия е с висока степен на кампресия и ако твоя не е такъв, честно - може да се получи детонация и голям проблем. Но не съм много навътре с тези неща. Все пак се консултирай с някой много навътре в "играта". Все пак ти желая успех.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 07 мар 2005, 10:35

хмм не виждам какво очакваш да се подобри :roll: все пак физически двигатела ти е конструиран за един режим на работа. ако искаш да подобриш нещо то трябва да коригираш физически нещата (като например ако е карб. да сложиш по-добър или ако е инж. да сложиш някоя и друга помпа...) но компа ти е програмиран за този двигател и целта му е да оптимизира до макс. горенето и работата на двигатела... той е програмиран само и единствено за тоя двигател... (е може и да има някой и друг еквивалент... :lol: )

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 07 мар 2005, 11:00

jack71 написа:той е програмиран само и единствено за тоя двигател... (е може и да има някой и друг еквивалент... :lol: )
Присъединявам се към това мнение. Всъщност "компа" е универсален контролер и се програмира за всеки конкретен тип мотор.
От друга страна тъй като изходите на този контролер са два-управление времето за отваряне на форсунките, и дроселовата клапа за въздуха, то може да се използва всеки автомобилен контролер който има възможност за препрограмиране и с тези два изхода. Входните сигнали ако ги няма всичките могат да се симулират.
В крайна сметка търси контролер според каталога на двигателя си.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

За ЕКУ...

Мнение от kEFi » 08 мар 2005, 10:09

Значи ЕКУ-то на Форд е едни гърди напред пред останалите (така поне казват или е било по времето, когато са ни произвеждали колите т.е. преди 10 и повече години), защото имат порт - свързваш ЕКУ-то с лаптоп с необходимия софтуер и имаш възможност да коригираш параметрите (поне донякъде). Затова и фордовете са най-лесни за т.н. чип-тунинг, а се прави бързо.
Не че разбирам, но ми се струва, че една смяна на компа е излишна. И второ - нашите двигатели (1.6 16V) не са предвидени за по-големи мощности т.е. с чип-тунинг максимум да се извлекат още до 8% допълнителна мощност....

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 08 мар 2005, 10:53

cossy написа:Eксперимент :twisted:
По-гарантиран резултат, вместо този експеримент, би имало ако вземеш направо като този двигател дето му свалих скоростната кутия за мойта фиеста.

Той е 1.8i 16V - 105 коня, тъй че имаш още 15 кончета, пък тогава и чип тунинг му прави - 7-8% върху 105 са си повече от 7-8% върху 90, тъй че общия резултат ще е доста по-осезаем. :) :) :)

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 08 мар 2005, 15:36

...и двигателя ли се продава??? Я дай малко повечко инфо, въпреки, че предпочитам 2.0... ама и на това ще се зарадвам :)
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта