Страница 1 от 1

Фиеста 1.8D '97 - едвам върви и пуши страхотно черен дим!

Публикувано: 24 юли 2007, 15:12
от XN3K
Здравейте,
купих колата миналата седмица. Фиестичката ми е 1.8 дизел (60 коня), но според мен няма такава мощност и едвам върви (като за 20 коня). На не много голям наклон направо си спира без значение от предавката. На всичкото отгоре пуши като локомотив. При палене върти доста (5-6 секунди) и много ме съмнява, че зимата изобщо ще запали. В Мото-Пфое направиха пълна диагностика на двигателя и нищо не откриват... направо са изумени от какво може да е този проблем. Дюзите не са запушени и помпата е наред. В момента сменят ангренажният ремък (и ще регулират помпата), защото можело да няма добро сцепление, но мен малко ме съмнява, че е от това. Съединителя отделя много високо, но още не е избуксувал и не мисля, че е от него (особено пушенето).

От Мото-Пфое ми казаха, че в сервиза на Бош супер-дизел (околовръстен път) можели да ми решат проблема. Рових из другите теми, но така и не разбрах този сервиз читав ли е или не! Да ходя или не!? Ако не е, дайте някой наистина добър. Вече започвам да си мисля, че парите нямат значение... просто искам колицата да върви!

Някой да има някакви идеи?

Препоръчайте ми някакъв добър сервиз за дизели в София.

Публикувано: 24 юли 2007, 16:48
от bdjon
а в мотопфое немогат такали нещо не ми е много ясно :twisted: от къде си сипвал нафтата да не ти прави тя проблем :roll:

Публикувано: 24 юли 2007, 16:58
от XN3K
Да, в Мото-Пфое не виждат никаква причина колата да няма мощност и да пуши така :cry: Занимават се с нея вече 3-ти ден и нищо. Диагностиката по двигателя не показва абсолютно нищо, а колата едвам пъпли :cry:

Публикувано: 24 юли 2007, 17:26
от Трол
аз съм чувал добри отзиви от супер-дизел. никога не съм ходил, дано и да не ми се налага :)

Публикувано: 24 юли 2007, 17:32
от AlexP
Много вероятно е да е от нарушена центровка (зацепването на ангренажния ремък). Примерно да са прескочили 2-3 зъба. Може и да е от помпата. В един читав сервиз би трябвало да няма проблем да открият от какво е.

Публикувано: 24 юли 2007, 17:52
от XN3K
AlexP написа:Много вероятно е да е от нарушена центровка (зацепването на ангренажния ремък). Примерно да са прескочили 2-3 зъба. Може и да е от помпата.
Това предполагат и в МП, но с този вариант им се изчерпват идеите. Помпата я провериха и не е от нея.

Възможно ли е да са за смяна дюзите и ако някой го е правил, колко струва приблизително? На теста е показало, че не са запушени, но можело да са захабени (т.е. за смяна), а това не се хващало на диагностиката!?!?! :roll:

Публикувано: 24 юли 2007, 18:37
от AlexP
Възможно е, но е много малко вероятно. Трябва примерно поне 3 от 4 дюзи да са много зле. Плюс това износените или закоксували (с нагар) дюзи "пикаят" вместо да правят мъгла и двигателя работи твърдо (чука), а при теб предполагам работи много меко - признак на малко предварение. Пръска след горна мъртва точка вместо преди. Трябва да му се даде аванс. Но това са само догатки. Трябва да се види центровката. Ако не е това - трябва да се качи помпата на стенд, на око не може да се разбере. Май плаче за сервиз за дизелова диагностика.

Публикувано: 25 юли 2007, 09:24
от venom4o
супер дизел са добър сервиз .Брат'чеда си води там БМВ-то .. Мн. са добри..Поне той е много капризен към обслужване .. но е доволен от тях .. Не би си завел колата навсякъде.. Закарай я там.. и аз съм на мнение ,че е оз зацепването или от помпата.. Реално няма какво друго да е! Или кофти нафта..

Публикувано: 25 юли 2007, 09:24
от XN3K
Благодаря ти AlexP за отзивчивостта :)

Днес ще и правят центровка в Мото-Пфое и ако пак не се оправи, ще я карам в Бош супер-дизел. Надявам се поне там да хванат какъв е проблема. Между другото и съединителя е тръгнал да си заминава и се чудя дали да не сменя първо него (въпрос на време е да го направя) и после да ходя в Бош? :roll:
venom4o написа:супер дизел са добър сервиз .Брат'чеда си води там БМВ-то .. Мн. са добри..Поне той е много капризен към обслужване .. но е доволен от тях .. Не би си завел колата навсякъде.. Закарай я там.. и аз съм на мнение ,че е оз зацепването или от помпата.. Реално няма какво друго да е! Или кофти нафта..
Благодаря и на теб :) Ще послушам съвета ти :)

сподели после моля те

Публикувано: 25 юли 2007, 12:43
от naftova pechka
колега като се върнеш от бош пиши какъв е резултата и цените ......... имам подобен проблем с моята фиеста - не пуши има мощност, но трудно пали. а от както я взех не съм й проверявал дюзи и помпа.да си мине по реда че зима наближава

Публикувано: 25 юли 2007, 16:04
от XN3K
Преди малко един приятел ми препоръча (даже ми даде и лице за контакт) да отида в Технотест.

http://technotest.911.bg/a2/firm.asp?pa ... ers=1&m=32

Някой ходил ли е там и свършиха ли работа? Били големи специалисти... все инжинери! :roll: Лабораториите им също били много добри! :roll:

Публикувано: 26 юли 2007, 14:46
от Трол
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=59650" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 26 юли 2007, 16:54
от XN3K
Благодаря ти :lol:
AlexP написа:Много вероятно е да е от нарушена центровка (зацепването на ангренажния ремък). Примерно да са прескочили 2-3 зъба. Може и да е от помпата. В един читав сервиз би трябвало да няма проблем да открият от какво е.
Току що си взех колата от Мото-Пфое и май точно това се оказа, въпреки, че според тях нито са прескочили зъби (на старият ремък), нито е била разцентрована помпата :lol: Факт е обаче, че в момента колата е пушка (като за 60 коня) :lol: Остава обаче проблема с пушенето :cry: Като локомотив е... май няма да мина без ремонт на ГНП :cry:

Утре ще я карам на диагностика в Технотест :cry:

Публикувано: 27 юли 2007, 08:25
от DTM
XN3K написа:
AlexP написа:Много вероятно е да е от нарушена центровка (зацепването на ангренажния ремък). Примерно да са прескочили 2-3 зъба. Може и да е от помпата. В един читав сервиз би трябвало да няма проблем да открият от какво е.
Току що си взех колата от Мото-Пфое и май точно това се оказа, въпреки, че според тях нито са прескочили зъби (на старият ремък), нито е била разцентрована помпата :lol: Факт е обаче, че в момента колата е пушка (като за 60 коня) :lol: Остава обаче проблема с пушенето :cry: Като локомотив е... май няма да мина без ремонт на ГНП :cry:

Утре ще я карам на диагностика в Технотест :cry:
Щом колата върви добре и няма други признаци, виж EGR клапана. В голяма част от случайте, виновника за подобно пушене е именно той.
Ето малко по въпроса
-> ЕГР - клапан за рециркулация на отработени газове
има и други просто потърси във форума. Все пак провери дали твоя двигател е оборудван с такъв клапан.

Публикувано: 27 юли 2007, 12:16
от AlexP
Има логика да е от EGR клапана, ако въобще има система за рециркулация на изгорелите газове, но би трябвало и мощността да не е съвсем ОК. Моите съвети се базират на периода 1993-96 година, когато работих като автомонтьор, но тогава EGR беше рядкост. Откакто станах архитект, ремонта на коли ми е само хоби. Ако предположим, че сега ангренажния ремък е зацепен добре - всички белези съвпадат, тогава остава предварението да се регулира по-финно от помпата (като се разхлабят 3-те гайки с който е загрепена помпата и се завърти помпата в посока обратна на въртене на двигателя). Така може да се даде повече предварение и евентуално пушенето да стане в границите на нормалното. Ако това не помогне, тогава трябва да се видят дюзите на стенд и накрая и помпата. Най-доброто което можеш да направиш е да закараш колата в специализиран сервиз за дизели да проверят тези неща.

Публикувано: 31 юли 2007, 11:32
от XN3K
AlexP написа:Ако предположим, че сега ангренажния ремък е зацепен добре - всички белези съвпадат, тогава остава предварението да се регулира по-финно от помпата (като се разхлабят 3-те гайки с който е загрепена помпата и се завърти помпата в посока обратна на въртене на двигателя). Така може да се даде повече предварение и евентуално пушенето да стане в границите на нормалното. Ако това не помогне, тогава трябва да се видят дюзите на стенд и накрая и помпата. Най-доброто което можеш да направиш е да закараш колата в специализиран сервиз за дизели да проверят тези неща.
Точно това се оказа. Одисеята ми свърши с посещаването на "Бош Супер Дизел". Сложиха на стенд и помпата и дузите. Направиха диагностика на целият двигател и всичко се оказа наред. Казаха, че са правили някакви настойки по центровката на помпата (предварение). Сега колата пуши значително по-малко, а момчетата от сервиза ме увериха, че и този пушек ще изчезне, само трябвало да "издухам" ауспусите на дълъг път (примерно до Пловдив), защото вътре били се събрали много сажди! :lol: Цялото удоволствие ми струва само 40 лв., като се има в предвид, че се бях настоил за мноооого повече (ремонт на помпа, смяна на дюзи или нещо друго). Вече мога да спя спокойно :lol: :lol: :lol:

Очарован съм от този сервиз. Препоръчвам го на всички. Вчера се обаждах на още 3 сервиза на Бош и всичките ми обясняваха да си запиша час. Първите възможни бяха за след 2 седмици. :evil: Обадих се и в "Супер Дизел" и те ми казаха, че не записват часове, а директно да отивам, но към 9ч., защото след това ставала навалица. Посещението ми приключи точно за 40 мин. :lol: Момчетата определено си разбират от работата! :lol: