Страница 1 от 1

Публикувано: 07 авг 2007, 12:10
от vladislav
В допълнение на писаното от мен, изминати 950 км. за събота и неделя, не изгорил видимо масло на щеката не се променило количеството което е в картера, ауспуха не е омаслен.
Единственото което направих е да махна гумената тръба на картерните газове влизаща във въздушния филтър, но това да има значение ?

Публикувано: 07 авг 2007, 13:22
от AX!S
Има, защото барабар с топлия въздух по маркуча тръгва и масло. На старата преди да я направя тая операция редовно ми се пълнеше карбуратора с масло.

Публикувано: 07 авг 2007, 14:05
от vladislav
AX!S написа:Има, защото барабар с топлия въздух по маркуча тръгва и масло.
Е значи трябва да е запушено нещо, преди не е правило така, а и това са изпарения от капака на главата и някви бензинови пари от колектора.

Публикувано: 07 авг 2007, 14:26
от paci
vladdko написа:Е значи трябва да е запушено нещо,
Или мотора е почнал да мета повече компресия в картера което ще рече, че отива за ремонт или има нещо отпушено по маркуча за вентилация на картера и увлича повече пари.

На предишния ми форд (Ескорт 1,3 '87) капачката беше една голяма и вътре имаше едно като тел за миене на чини и клапан.
Горе във въздушния филтър там където влиза това маркуче имаше гнездо за дунапренче което се продава с хубавите въздушни филтри в комплект и се сменява заедно с филтъра. Аз си изрязах от тел за миене на чинии парче с подходяща форма за това място и нямаше ядове.

Не ги махайте! Щом така е направено значи някой по-умен от вас някога си е блъскал главата и така го направил.
Що си слагате вентилатори да изтеглят въздуха от стаята ами не просто да оставите един отвор и да чакате да се проветри?

Публикувано: 07 авг 2007, 14:54
от vladislav
paci написа: Не ги махайте! Щом така е направено значи някой по-умен от вас някога си е блъскал главата и така го направил.
Е знам че е така, бях го махнал преди и реших да го сложа, в жегата от там мирише на бензин (малко), но със слагането и стана това нещо, досега не го е правил, е ако тече от там масло няма ли да намалява на пръчката :lol: . Последните километри са ходене до морето, вярно не карам като разни мл, а6, а8 и др. но на магистралата съм карал 120-130 км., искам да кажа в обороти не градско.
А и мисля, че е писано за този маркуч във форума, но не той ме интересува, а защо след махането му от въздушния филтър, вече не хвърля масло в изпускателната с-ма, явно има налягане което не е нормално.

Публикувано: 07 авг 2007, 16:19
от AX!S
Тече, тече, колко да тече... то да не чешма :lol:

Публикувано: 07 авг 2007, 21:53
от HACKO
vladdko написа: Единственото което направих е да махна гумената тръба на картерните газове влизаща във въздушния филтър, но това да има значение ?
Запушено ти е или кутията на филтъра там където влиза маркуча или има един конусен отражател преди кутията. От това се вдига налягането в картера и маслото излиза откъдето намери, фактически не го гори а го изхвърля, тъй като става по време на движение не го виждаш като петно при паркиране.
П.П. Случвало ми се е на жигулата от прегънат маркуч Царево- Бургас 1,5л, оттам до Хасково а и до следващата смяна без доливане.

Публикувано: 08 авг 2007, 09:19
от vladislav
HACKO написа: Запушено ти е или кутията на филтъра там където влиза маркуча или има един конусен отражател преди кутията.
Сигурно има нещо запушено, кутията на филтъра лесно се проверява, но ме съмнява един маркуч, на снимката е с жълтото, той от горе се дърпа лесно, но от долу е точно до масления фитър и много трудно се вади и трябва при смяна на маслото да се направи.
А за отражателя това със зеленото ли имаш в предвид.

Публикувано: 08 авг 2007, 15:05
от HACKO
Точно това имам предвид, обаче тука кутията на филтъра не участва(говорех за моноиндж.). В конкретната ситуация провери всичко от капака на клапаните до всмукателния колектор, става въпрос за вентилацията на картера, това което си оградил със зелено, там трябва да има задръстване.

Публикувано: 08 авг 2007, 16:56
от paci
vladdko написа:... защо след махането му от въздушния филтър, вече не хвърля масло в изпускателната с-ма ...
Говорите за запушване а това как да го разбирам ?

Отделих тези мнения от другата тема, защото от на Владко допълнението темата отиде в друга насока.

Публикувано: 08 авг 2007, 17:16
от vladislav
Ограденото със зелено не е запушено, това е филтър (или нещо друго обикновено се образува една гадна смес от изпаренията на маслото и конденза) може да се свали, аз съм го продухвал и от там си минава въздух.
С жълтото е обикновен маркуч които от капака отива в картера, може би да връща маслото което се качило в повече горе, малко тъпо обяснено, може и за нещо друго да служи, лошото че се опитвах да го издърпам от долу но не можах, пречеше ми масления фитър, трябва да го развия, за друга вентилация незнам, да не се здухал двигателя, макар че си върви и за последните километри не е горил масло (както писах около 1000).

Публикувано: 10 авг 2007, 11:32
от buhap
Този мъркуч на картера има скоба стисни я с маки клещи и тогава го издърпай.Има стрянни свивки и там може да се е затлачело с батаци.
Успех

Публикувано: 13 авг 2007, 16:34
от vladislav
buhap написа: Успех
Махнах скобата (издърпах я нагоре), но не можах да го издърпам гадния маркуч, та реших да го продухам с помпа като преди това ръчках с кожуха на жило за спирачка от велосипед, незнам да ли е било запушено, но при чистенето на горния край махнах доста мизерия.