масло върху турбото 1.8 ТД

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

масло върху турбото 1.8 ТД

Мнение от Jinxy » 15 мар 2005, 09:26

Проблема е, че след дълъг път по турбината ми се появява масло може би от бронзовия фитинг завит в нея от който излиза някакъв маркуч - най-вероятно за вакум. Не е много ама ме дразни. Някой да има представа защо се появява това масло там и вообще какъв е проблема???? :?:

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 15 мар 2005, 11:19

погледни си въздушния филтър, ако си го сменял скоро най-вероятно е тръгнало турбото :( :( :(

spirodur
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 15 мар 2005, 12:44
Модел на автомобила: София
Местоположение: Мондео
Status: Извън линия

Мнение от spirodur » 15 мар 2005, 13:11

И моето е така откакто съм я купил,преди 30 000км.Питал съм майстора си и той ми каза ,че е нормално за по-износени автомобили.Докато си работи турбото да не съм го пипал.Мен също ме интересува дали е фатално.На пролет ще отида до Реал турбо сервиза за консултация.Карам колата със полусинтетично масло ,то е по-тънко и пропуска.Нямам наблюдение да ми се е увеличавал разхода на масло.

Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Нормално е леко да омаслява турбото

Мнение от Overclock » 15 мар 2005, 14:44

Лошо е когато започне да става цялото в масло, тогава си е заминало.200-300лв и става като ново, ако не караш си без турбо, но пак ще дадеш тези пари, обаче ще ти отидат за нафта.Разхода скача с около литър.

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: масло върху турбото 1.8 ТД

Мнение от msotiroff » 12 сеп 2008, 01:43

На мойта кочинка маркуча, който е от турбото към кулера беше поразкъсан отдолу и ми направи впечатление, че сълзи масло от там... Днес купих от една автоморга същия маркуч и го смених, обаче от мненията в темата разбирам, че там изобщо не е нормално да има масло, ако не е износен мотора...
Не знам дали количеството масло в турбото е много или малко... Прикачвам малко снимки вие да си кажете думата, но мен лично това доста ме притесни.
При работещ двигател като извадя маркуча не се вижда да пръска масло, дори и като дам газ до 2500-3000 об/мин, а аз рядко я карам с по - високи обороти...

Изображение

Изображение

Изображение
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

kriviq
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 08 мар 2005, 15:16
Модел на автомобила: мондео 1,8 турбо дизел 95 година
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: масло върху турбото 1.8 ТД

Мнение от kriviq » 12 сеп 2008, 08:52

здравейте колеги! не е болка за умиране по принцип след турбото не би следвало да има масло...и моята кола има...означава че турбото е за ремонт, пропуска масло към смукателните тръби...ама е навряно не знам си къде...и не се знае колко шпилки и гайки ще се скъсат при свалянето...след свалянето на майстор и цена около 200-300 за ремонта...най страшното е ако продължиш да караш и колата ти запали на "масло"...т.е. изключваш от ключа двигателят продължава да работи че и вдига обороти като гори не нафта а масло...интересни работи се получават..подгряващите свещи изгарят до резбата...медните подложки под дюзите се стопяват и изгарят..двигателят прегрява...като ми се случи това не знаех какво да правя..а то било лесно..на скорост, леко пускаш съединителят и тя угасва...ама не знаеш кога ще ти го нправи следващият път и какво ще е обстановката на пътя около тебе...таке че сам си преценяваш дали да правиш ремонт на турбото или да караш така..иначе модела на турбото е Гарет Т 2/25 някъде в сайта имаше писано и схема имаше на този възел и графика на работата му...съмняваш се че при ремонт правят качествено регулировките на клапаните на турбото...
основният дефект на автомобила е зад волана!!!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло върху турбото 1.8 ТД

Мнение от S_C » 12 сеп 2008, 09:23

Понеже няма такъв лагер,дето да може да издържи оборотите на турбото,на оста се слага "хидравличен" такъв.Разчита се директно на масления клин между корпуса и оста.Важни са две неща-първото е маслото да се поддържа в идеално състояние.В щатите съм виждал и нови коли с опечено турбо,просто защото шоФЕра не си е сменил маслото навреме.И второто-луфта на оста.Като стане голям,започва да плюе в тръбите.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

escorttd
Status: Извън линия

Re: масло върху турбото 1.8 ТД

Мнение от escorttd » 12 сеп 2008, 12:36

Никой ли не се сеща за картерните газове? Дори чисто новите двигатели надуват картера и затова конструктивно е направена вентилация на картера. От там газовете и маслените пари се засмукват, минават през турбото и в интеркулера се охлаждат, сл. кондензират. Така че маслото в кулера не е никаква гаранция за повредено турбо, даже се приема за нормално.

qnko
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 25 окт 2008, 15:48
Модел на автомобила: ford eskord
Status: Извън линия

Re: масло върху турбото 1.8 ТД

Мнение от qnko » 25 окт 2008, 17:26

МОЯТА КОЛА КОЛЕРА ИЕ СЩИА КАТО НА ПО ГОРНИТЕ СНИМКИ 18 ТДИ 95Г С ЧИСТО НОВИ РАСПРАСКВАЧИ НА БОШ И 4 НОВИ СВЕШТИ НО ПРОБЛЕМА ПРИ МЕН Е ЧЕ КАТО КАТО ЭАПАЛЯ СУТРИН ПОДСКАЧА И ПУШИ СИНИО БЕЛО ДОКАТО НЕМУ ДАМ ГАС ДО 2000 ОБ И СЕ ОПРАВА МОЛЯ ПОМОГНЕТЕМИ >:D<: КВО МУ Е И РЕМАЦИТЕ ПРЕГЛЕДАХ И ТАМ ДОБРЕ :(:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта