Не по-малко от 3 000 лв. е цифрата която ти е нужна. Както и да го правиш, както и да го въртиш - това е. Мога
много на бързо да ти нахвърлям цени:
ECU (компютър) - почваме от 400 и стигаме до ХХХХ лв.
Турбо -> не-помалко от 600-700 лв (ако си купул по-евтино, добави 300 лв. ремонт)
Нови сегменти - 90 лв.
Нови свещи - 60 лв. МотоПфое!
Гарнитура изпускателни колектори - 18 лв. МотоПфое!
Нови кабели за свещи - ~ 100 лв.
Колектори изпускателни - най-малко 150 лв. (МНОГО ТРУДНО СЕ НАМИРАТ! Знам къде има едни и ще ги купя за вторият ми двигател

)
Колектори всмукателни - 150 лв. (тези на Мондео-то не стават, пластмасови са)
Инжектори - ~200лв. (ТРУДНО СЕ НАМИАРАТ!)
Маслена магистрала за турбото - 70 лв.
Пластина за декомпресиране - 70 лв.
Интеркулер - 150 лв.
Алуминиеви колена, тръби, силиконови съединения, скоби - ~350 лв.
Гарнитури всякакви, семеринги, гумички - ~200 лв.
Маркучи водни, скобки, други водни съединения - ~70 лв.
Тръби за нова генерация + нужните фланци - 120 лв.
(пропускам нови основни и биелни лагери, може да се наложи да се сменят! + 150 лв. да кажем)
Ново масло за двигателя - ~100 лв.
Стругарски, заваръчни дейности - ~ 150-170 лв.
Дотук = 3020 лв.
Да кажем, че може да свършиш сам останалата част (демонтаж, ремонт и монтаж на двигателя, останалата механична работа - монтиране на интекулера и т.н.), ще трябва да дадеш някой лев за настройка на двигателя (да кажем 200 лв. със горивото) и сумата много бързо подминава 3300 лв. Има неща който съм пропуснал.. + още пари. Добави още пари (колкото сметнеш за необходимо) за куриери, телефони, таксита, бензин или нафта за резервният автомобил (ако имаш такъв).
Като цяло за 4000 и малко купуваш какво е нужно (мога да изброя всяка една част по отделно - марка, модел, спецификация), докарваш колата при мен, и след известен период от време (да кажем в рамките на 1 месец) я получаваш обратно готова за каране. 200НР лесно се получават от този двигател и със гореизброените части и ще се движи точно толкова стабилно колкото и всеки друг "нормален" двигател при НОРМАЛНА употреба!!! Наблягам на последното! Може и 240-250 коня да "изкочат" изпод капак, намалям обаче надеждността.
Съществува и втори вариант - купуваш всичко (ще помогна с каквото мога, ще те упътя какво трябва да купиш и от къде), монтираш го сам (или с помощта на приятели, сервизи и т.н.) аз идвам, поставям ECU-то, паля колата и заминавам с нея, след 1-2 седмици я получаваш обратно (срещу 450-500 лв. да кажем) готова за каране. Същевременно ще излезнат проблеми за отстраняване (вярвай ми винаги има такива!) - разходите са за твоя сметка.
В НИКАКЪВ случай не може да направиш такъв двигател за под 2000 лв. ако ще и сам Господ да ти помага (казвам го от собстен опит). След като колата тръгне да се движи ще разбереш че спирачките ти ВЕЧЕ не са толкова ефективни както преди, гумите ти може би трябва да се по-широки, трябва да имаш някой друг уред в купето с който да следиш състоянието на вече вложените 3000-4000 лв. под капака и така сметката главоломно нараства с още някоя хилядарка или както някой умен или вече видял ситуацията човек е казал:
"Fast and Cheap is not Reliable, Reliable and Cheap is not Fast, Fast and Reliable is not Cheap!"