Страница 1 от 1

От 1.3 към 1.6EFi

Публикувано: 07 окт 2007, 10:19
от me4o_1
Здравейте съфорумци. Имам едно питане към по-компетентните колеги от форума за това как в моя Ескорт '90 мотор 1.3 може да се имплантита 1.6ЕFi. Защото моя мотор започна да гори доста масалце, а след доста търсене си налерих този мотор+скоростна кутия на една доста сносна цена. Кажете ми моля Ви какво точно трябва да взема с нови мотор(полуоски, карета, тампони, инсталация за компютъра и още...) за да стане оспешна тази сложна трансплантация
П.С.
Извинявам се на модераторите :wink: , ако това го има в някои от по-старите теми, но просто не можах да открия нещо което ми трябва.

Публикувано: 07 окт 2007, 10:56
от venom4o
За 1.3 Карбураторния мотор ли сатава въпрос?Еми дори и да пасне механично... Трябва да вземеш и цялата инсталация..Не се знае дали ще успееш да я направиш като хората.. Голяма е игра..Определено ще си заслужава.. Твоя мотор си е доста куц.. но голяма игра ще падне.. Принципно може ,но не съм запознат с устройството на ескорта .. ако се налага преправяне.. не се занимавай..

оп

Публикувано: 07 окт 2007, 11:25
от me4o_1
Точно за 1.3 карбуратор става въпрос, но както написах по-горе ми го дават за "безпари" както му е мохабета, а не ми се занимава с ходене по мъките с правене на основен ремонт на моя мотор които не се знае колко парички ше ми легне,пък е и с 50% повече кончета от моят

Публикувано: 07 окт 2007, 13:27
от AX!S
Май ще трябва и електрониката за новия двигател да вземеш, може би и изпускателната система е по-различна. Тя пак може да пасне, но не зная доколко е добре да се кара с тази за 1.3

Публикувано: 07 окт 2007, 15:24
от HACKO
Най-добре си намери карбуратор от 1.6 и монтирай д-ля с него. Другото е такъв панаир, че по-доре да си купиш друга кола.
За инджекциона ще ти трябва още: блок за управление(компютър), бензинова помпа(евентуално и друг резервоар), ламбда сонда (+тръбата от ауспуха на която се монтира), ел.инсталация и сигурно още неща за които в момента не се сещам.

оп

Публикувано: 07 окт 2007, 15:47
от me4o_1
1 ГОЛЯМО Мерси НА ВСИЧКИ. Но най-трудното за мен е как ще се върже тоз комп. за управление на инжекциона. От другото не ме е страх толкова. Момчетата от "моя бокс" ще извършат качването за няколко часа и няма да ми дерат кожата.
Това което ще напишете Вие тук в таз темичка за мен е много важно защото ще свалам мотора от колата донор с един познат и да знам какжо да зема от нея още за да може да се качи и за 2-3 дни да е отново по пътищата настраната

Публикувано: 07 окт 2007, 18:06
от venom4o
Освен мотора и скоростите ще ти трябва Радиатора .. компютъра заедно с инсталацията към него, двуцевката заедно със ламбдасондата..дебитомера заедно с кутията за въздушния филтър.Тампоните за двигателя ако не съвпаднат с твойте трябва да ги вземете директно от купето да се изрежат със лапите на купето които ги държат(ако не паснат говоря) .Ще ти трбявда бензинова помпа .. не се знае твойта бобина дали става за другия мотор.. бе бая работи.. Цялата кола.. ако ги вземаш за "без пари " действай ама.. ти сам си прави сметката..

Публикувано: 11 окт 2007, 18:25
от disc
Двигателя ще пасне механично - тампоните и скоростната кутия. Трябва ти обаче ВСИЧКО! Цялата ел. инсталация под капака на двигателя + няколко релета + бенз. помпа + резервоара + тръбичката за обратното гориво до резервоара.... и още .... и още... най-добре събетере двете коли на едно място. Слежете първо механичните неща, а после преместете ел. инсталацията, това е най-лесният начин иначе ще забравите "този кабел къде беше и дали беше кафевия или лилавия?!?!".
Успех!

оп

Публикувано: 13 окт 2007, 15:46
от me4o_1
Така е по принцип, но само по принцип. :oops: Като разтоянието между двете коли е 250-260км е малко непосилно :roll: , а за да докарам колата до Смолян не знам колко парички ще ми идат за платформа

Публикувано: 14 окт 2007, 20:54
от hvg
Смяната на двигател не е проста работа, но принципно става. Аз бях с 1.4 карбуратор сега безпроблемно се движа с 1.6 16V, тампоните на двигателя съвпаднаха, тъй като каретата на новите полуоски не съвпадат за по лесно смених и макферсоните. За ел инсталацията няма начин сменя се цялата, въпреки че и двата ми двигателя са с бездистрибуторно запалване ел-а няма нищо общо. Оправен ел. майстор се оправя без проблеми. Сменил съм цялата изпускателна система, сменил съм резервоарите заради помпата, радиатора с малко фантазия се пригажда и не съм го сменял. За да не премахвам хидравличната помпа и да пригаждам нови ремъци смених и рейката. Общо взето почти цялата предница се изчиства преди да се предприеме следваща стъпка. При мене не отне кой знае колко финанси понеже си купих за доста прилична цена цяла ударена кола. Но времето за всичките тия операции хич не е за подценяване, ще трябва да се простиш с колата си за повече от 2-3 дни които си си дал срок. Успех!