1.6 16V "забива предницата"

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
mladen
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 16 мар 2005, 11:20
Status: Извън линия

1.6 16V "забива предницата"

Мнение от mladen » 25 мар 2005, 15:55

Здравейте.Отскоро ми се появи следния проблем - колата пали лесно и без проблем , но след това понякога :
1.Оборотите на празен ход стигат до 2000/дори когато е загряла/ и стоят там.Като изгася и запаля отново проблема го няма/оборотите са нормални/
2.До 2200-2500 обр.колата се форсира трудно,като натисна по-рязко газта дори "забива" предницата и прекъсва,трудно ускорява.Когато стигне 2700-2800 обор. започва да върви нормално.Разхода ми се покачи от 9.5 на 12/100 км.
Проблем 2 го прави винаги за разлика от 1.
Какво може да й има?

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 25 мар 2005, 16:34

по проблем 1 - датчик за температурата на двигателя и/или датчиз за температурата/масата на засмуквания въздух

по проблем 2 възможностите са много - мап сензор, ламбда, кабели, свещи и т.н. най-добре иди на диагностика

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 30 мар 2005, 21:24

по проблем 1 може и да е от жилото на газта но несъм сигурен

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 30 мар 2005, 21:30

на мен проблема ми е обратен при загряла кола чакаща на светофар оборотите падат до 500,това кабели и свещи ли са ?

jechko_j
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 24 мар 2005, 08:15
Модел на автомобила: obzor
Местоположение: ford escort
Status: Извън линия

Мнение от jechko_j » 02 апр 2005, 08:55

da znae6 tova za oborotite moje i da e ot edna djadja det gi regulira.az imam 1,6 EFi i za moita kola mi struva v motopfoe kam 240lv.otidi na elkon v motopfoe i 6te ti kajat.az taka napravih

mladen
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 16 мар 2005, 11:20
Status: Извън линия

Мнение от mladen » 02 апр 2005, 09:58

А колко долу-горе ще ми вземат за диагностиката там?

Потребителски аватар
achkob
модератор
модератор
Мнения: 484
Регистриран: 25 май 2005, 22:44
Модел на автомобила: focus 1.8TDDi ambiente wagon
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от achkob » 13 апр 2005, 00:19

оправи ли проблем номер 2,щото и аз го имам???

Потребителски аватар
rumen_enev
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 03 мар 2005, 12:23
Модел на автомобила: Стара Загора
Местоположение: Форд Ескорт 1.6 16v комби 96г.
Status: Извън линия

Мнение от rumen_enev » 27 апр 2005, 09:17

Здравейте,дълго чаках някой да каже как е разрешил проблема но уви .....Мойта също ми забиваше .Отидох в сервиз и ми смениха свещите и кабелите - 140 лева.Сега колата работи чудесно :lol:

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 27 апр 2005, 09:24

а какви кабели и свещи ти сложиха

Потребителски аватар
rumen_enev
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 03 мар 2005, 12:23
Модел на автомобила: Стара Загора
Местоположение: Форд Ескорт 1.6 16v комби 96г.
Status: Извън линия

Мнение от rumen_enev » 27 апр 2005, 20:24

Сложиха "Бош" с една година гаранция. :roll:

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 27 апр 2005, 21:38

и кабелите и свещите ли са бош

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 28 апр 2005, 14:08

за проблем 2 МНОГО вероятна причина е датчика за позицията на дроселовата клапа. можеш да го провериш по следния начин: на работещ двигател подавай газ на импулси /даваш-пускаш/ ръчно от жилото и откачи буксата на датчика. ако не усетиш видима промяна значи проблема е там :D ако датчика ти работи колата би трябвало да се "форсира" лесно на празен ход и да се "дави" за 1-2 секунди при откачен датчик.

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Имах същия провлем!

Мнение от kujo » 28 апр 2005, 19:14

Трудно се ускорявяше, придърпвашер разхода го качи ужаснорл
Влизаше в режим над 2500 об.
Оказа се бобина - изменима параметрител Констатираха го на диагностика като разчетоха лога на грешките от комютърал
Сега върви като бясна - павета вади като я настърял

mladen
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 16 мар 2005, 11:20
Status: Извън линия

Мнение от mladen » 28 апр 2005, 19:25

Съжалявам че чак сега се включвам пак.
При мен проблема се оказа лулата на едната свещ-беше пробила.Смених само нея и всичко е наред.

Потребителски аватар
adis_78
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 23 фев 2005, 11:34
Модел на автомобила: лачен фокусник mk1.5
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от adis_78 » 22 фев 2006, 17:31

Хайде и аз да се оплача за да не отварям нова тема. :oops:

При моят зетек 1.6 са налични гореспоменатите проблеми, като всмукателният колектор е пълен с нагар - даже и вътрешната стена на дросела има около 2 мм дебел слой сух нагар. Понякога когато я назоря с повече газ се чува взрив като на газова уредба. Ако я карам мноооого кротко не се оплаква.

Смених свещи, ламбда сонда NGK, възд. филтър, чистих МАФ, махнах кат. слагах добавки за чистене на дюзи (всичко това преди да видя нагара).
Ясно е, че ще почистя нагара, но какво в довело до това? Блокирал всмукателен клапан (преди няколко дни колата запали с тракащ шум като на шевна машина и като се стопли изчезна - после не се появи)?

Проблемът се проявява най-често на топъл двигател, разходът може малко да е завишен, но не фрапиращо за да го усетя.

ПС: свещите сочат бедна горивна смес (бая белички са за градско каране)

Хммм все по често напоследък се сещам за "най-хубавият Форд' ... :evil:
Последна промяна от adis_78 на 22 фев 2006, 18:22, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 22 фев 2006, 18:01

Най-вероятно наистина имаш проблем с някой клапан - пробвай да замериш компресия - може да има счупен или изгорял клапан

:twisted:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта