Страница 1 от 1
Focus 2000г. 1.8 tdi endura има ли демпферен маховик или не?
Публикувано: 29 окт 2007, 10:29
от pasajero
Здравейте колеги, на описаната кола и хърка нещо в скоростната кутия, като натисна съединителя спира, когато я запаля сутрин първите 10-15минути го няма, когато карам на скорост пак го няма - що е то?
Повечето мнения са за аксиален лагер на съединителя(лагер-помпа)
но чух и мнения че може да е от демпферен маховик което е много ама много неприятно като цена.
Та въпроса ми е има ли фокуса такъв маховик или не?
Ако има как може да се разбере дали е от него или от лагер-помпата?
Дано някой се е сблъсквал с този проблем.
Благодаря
Публикувано: 29 окт 2007, 11:23
от HACKO
Ако е аксиалния лагер ще хърка при натиснат съединител, а не при отпуснат. Тези симптоми се получават при проблем в лагерите на първичния вал на скороктната кутия.
Re: Focus 2000г. 1.8 tdi endura има ли демпферен маховик или
Публикувано: 29 окт 2007, 11:46
от debug
pasajero написа:
Та въпроса ми е има ли фокуса такъв маховик или не?
Освен да провериш сам -
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=2298
Подкрепям НАСКО, имах същия проблем на Маздата, изчезна след смяна на маслото (за сега), преди това сменях лагерите - аксиален плюс пилотен - шумът си остана.
Публикувано: 29 окт 2007, 13:52
от pasajero
A aз защо си мисля че, като е разбит аксиалния лагер, хърка и трака като не е натоварен защото тогава му се проявяват луфтовете а като натиснеш педала се натоварва и няма как да трака?
А ако е лагерите на първичния вал с една присадка може да се разбере.

Публикувано: 29 окт 2007, 19:04
от HACKO
Когато съединителя е отпуснат аксиалният лагер не трябва да се допира до притискателя и съответно не трябва да се върти и да издава звуци..
Публикувано: 30 окт 2007, 13:58
от pasajero
Верно че е така, амй наистина проблема е по-сериозен.
Ще пробвам с присадка.
А ако сложа гъсто масло може ли да повредя нещо?
Публикувано: 30 окт 2007, 15:09
от HACKO
Нищо не можеш да прецакаш с по-гъсто масло, само при ниски температури докако позагрее ще превключва скоростите с по-голямо усилие. И накрая ако това те успокоява, този проблем го имат почти всички Ескорти, без това да довежда до по-сериозна повреда (единствено шума). Явно това се проявява и при Фокуса (все пак е наследник на Ескорта).
Публикувано: 30 окт 2007, 17:05
от pasajero
И все пак, има ли фокуса демпферен маховик и какви са признаците на износен или повреден такъв?
Публикувано: 30 окт 2007, 18:51
от debug

И все пак какво е демпферен маховик?
Публикувано: 30 окт 2007, 19:02
от DTM
Здрасти, Петьо

. Сега погледнах в едно ръководство за Фокуса, 1.8 TDdi няма с демпферен маховик. Нормален маховик с огледална част, феродов диск и аксиален лагер помпа.
Друго няма, така че остава варианта със свалянето на кутията да се видат всички неща около съеднителя. И после да се мисли евентуално за лагер в кутията вътре, най-вероятно на първичната ос.
На Фиатчето, което имахме се появи такъв същия шум на около 80-90 хил.км. след известно време свалихме кутия и сменихме лагерите на първичната ос - нищо шума си остана! После аксиален лагер със всички карантии около него (феродов диск и притискател) и пак си остана шума. След време ми споменаха за по-гъсто масло, реших и налях по-гъсто масло EP-90 в случая и шума изчезна, само след дълго каране извън града като загрее кутията се появяваше. Голям проблем обаче беше включването на 1 и 2-ра скорост при ниски температури, от гъстото масло беше повече от ясно. Продадохме го на 530000 км. някъде и още го кара човека с гъсто масло и няма шум - няма проблем.
Сам си реши, написаното от мен не означава на налеш EP-90 на Фокуса, само споделям какво ми е минало през главата.
Успех дано се намери решение на проблема

.
debug написа:
И все пак какво е демпферен маховик?
Чувал съм че, на маховика има демпферни пружини както на феродовия диск. Нещо подобно, поради по-голямото натоварване мисля (то много Nm мноо нещо). Комън рейл-а на Форд 1.8 TDCI и 2.0 TDCI май бяха така, не съм много сигурен обаче

.
Публикувано: 30 окт 2007, 20:04
от debug
Благодаря за информацията. Не знам как да се тълкува, но в ръководството за Фокус, което цитирах по-горе, е даден като "двоен маховик"

Публикувано: 31 окт 2007, 07:43
от traqn_savov
pasajero написа:A aз защо си мисля че, като е разбит аксиалния лагер, хърка и трака като не е натоварен защото тогава му се проявяват луфтовете а като натиснеш педала се натоварва и няма как да трака?
А ако е лагерите на първичния вал с една присадка може да се разбере.

Даже теоритично се дъни твоята теория, натоварен лагер да не се чува.

Публикувано: 31 окт 2007, 14:50
от pasajero
DTM написа:Здрасти, Петьо ...
Много ме зарадва това, благодаря за отделеното време.
Сложих присадка в скоростната кутия, би трябвало да има поне минимален ефект, който все още очаквам, но ми казаха че трбвало да минат поне 300-400км.
За още нещо се оказа прав, имах изгоряла свещ и след като я подмених подгрева започна да работи, странно ама факт.
Не мога да си го обясня, но предполагам че ханс е решил че ако не работи една свещ по-добре и другите да не тръгват.
Остава и това гадно прехлопване направо ме изкарва от нерви, ще ходя на друг майстор да види дали няма да открие нещо.
Се ми се струва че е от стабилизиращата щанга-тампоните ама незнам.
Публикувано: 06 ное 2007, 15:41
от pasajero
Сложих присадка в скоростната кутия-нкаква разлика, май ще пробвам с гъсто масло да видя резултата но ми казаха че не било добре понеже имало разни малки дупчици в които гъстото масло не можело да влиза.
Публикувано: 08 ное 2007, 18:01
от traqn_savov
карай така нищо и няма......
малко дрънка, голяма работа, усилваш музиката.

Публикувано: 10 ное 2007, 18:45
от pavkata_svt
С по-гъсто масло ще ПОРАЗИШ скоростите тотално!
Публикувано: 12 ное 2007, 10:49
от pasajero
pavkata_svt написа:С по-гъсто масло ще ПОРАЗИШ скоростите тотално!
Ясно, няма да пробвам с гъсто масло.