Губи антифриз - Гарнитура?!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Губи антифриз - Гарнитура?!

Мнение от msotiroff » 04 ное 2007, 18:35

Като купих мондеото(TD) губеше антифриз от водната помпа. Смених я заедно с ангренажния и ролките...обаче забелязвам, че продължава да губи охлаждащата течност, по - малко, но пак значително - около 100-150ml на 1000км. Огледах за течове от маркучите и радиатора - няма. Съмнява ме да няма прец@кана гарнитура... :-?:
Стартирах ДВГ, отворих капачката на разширителния съд, подадох газ до към 2000 - 2500 об./мин. -> балончета не излизат...
Видях в една тема това:
Димитар написа:...За по сигорно направи тест за въглероден двуокис на казанчето за антифриз.Правят го по сервизите,за около 5мин.
Този тест може ли да покаже със сигурност дали има издухана гарнитура?
Ако не - как да разбера със сигурност?
Благодаря.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 04 ное 2007, 20:18

При навлизане на антифриз в цилиндрите би трябвало да пушиш в бяло.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

valdesbg
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:43
Модел на автомобила: Фикус
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valdesbg » 04 ное 2007, 21:04

Освен това :
Ще палиш меко казано "трудно"
маркучите ще са дървени ( не можеш ги натисна )
няма да имаш парно
ще прегрява
Какво още ....
Та , виж си антифриза колега ..... ако водата е в повечко ... а знаем че водата се изпарява нали ? ;)
А , за последно .. ами ще отказва някой цилиндър също . Тъй като не чух гореизброени проблеми мисля че не е гарнитура на глава !
Карай и си пей :)

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 04 ное 2007, 22:18

Дано да сте прави, аз все мисля най - лошото...:(
cocoff написа:При навлизане на антифриз в цилиндрите би трябвало да пушиш в бяло.
Не мога да преценя как пуши... май никак :? При много високи обороти 3000+ пуши черничко първите няколко секунди, бял дим не съм видял. А дали димът трябва да има специфичен мирис, ако влиза антифриз в ДВГ?!
valdesbg написа:Освен това :
Ще палиш меко казано "трудно"
маркучите ще са дървени ( не можеш ги натисна )
няма да имаш парно
ще прегрява
Какво още ....
Та , виж си антифриза колега ..... ако водата е в повечко ... а знаем че водата се изпарява нали ? ;)
А , за последно .. ами ще отказва някой цилиндър също . Тъй като не чух гореизброени проблеми мисля че не е гарнитура на глава !
Карай и си пей :)
Първото палене, когато е студено или ако не съм я палил 2-3 дни наистина е трудно - въртя около 4-5 секунди, някои път и повече...:( Иначе после, като загрее е пушка.
Маркучите не са дървени, но не знам от колко време е проблема - купих колата преди месец и половина.
Колкото до антифриза - сменях го, при смяната на водната помпа и ремъците. 5 литра антифриз и около 4л. вода, която не си обяснявам откъде ще се изпари - нали уж системата е затворена...
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 05 ное 2007, 08:59

Със толкова малко антифриз не може да пуши отзад



Моя съвет е да си притегниш главата защото може да и е правено ремонт и тогава ако пак губи значи *167* гарнитурка....!

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 05 ное 2007, 10:08

Огледай хубаво маркучите и скобите, които ги стягат. Може да капе при някоя от връзките ако скобата е разхлабена.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 05 ное 2007, 12:05

Случва се да се изпарява водата от неплътна капачка на казанчето - провери дали клапана и държи - той е затворен обикновено, и се отваря при някакво налягане, май към 0.8 атм.
Ако ти губи толкова малко вода, не може да с еоткрие лесно проблем с глава/гарнитура/блок. Често и при ремонта пропускат да намерят точното място и проблемът се намалява, но остава - много тъжен вариант.
тествай с налягане - с специален накрайник се пълни цилинндъра с въздъх под налягане, до 20 атм и се гледа няколко минути дали се мени нивото на водата или има мехурчета. Може да се направи същия тест с някакъв маркиращ газ, за лесно откриване, или с хелий/водород за много малки пропуски. Незнам кой тества така в Бг... но има, разпитай. Не е и скъпо, а е ефективно.

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 05 ное 2007, 18:31

diesel1.6 написа:Случва се да се изпарява водата от неплътна капачка на казанчето - провери дали клапана и държи - той е затворен обикновено, и се отваря при някакво налягане...
Капачката е чисто нова, на един месец.
Dundee написа:Огледай хубаво маркучите и скобите, които ги стягат. Може да капе при някоя от връзките ако скобата е разхлабена.
Абсолютно никъде не капе или тече от маркучите и скобите, проверил съм отдавна.
Иначе ще питам по сервизите за такъв тест.

BTW Като изкарам щеката на маслото след като е работил ДВГ има някакви ситни въздушни мехурчета по маслото. Дали може да има нещо общо?!
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Mugen
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 07 сеп 2007, 02:31
Модел на автомобила: Orion 1.4CVH, 75hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Mugen » 13 ное 2007, 17:03

От колко време ти е така колата?
Абе направо сменяй гарнитурата няма кво да умуваш.Всички признаци които имаш водят към нея или искаш да ти прегрее колата без да разбереш и хоп спукахме главата. А това за белия дим - ако вече е видим с просто око работата става дебела.
Последна промяна от Mugen на 28 ное 2007, 15:16, променено общо 1 път.

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 13 ное 2007, 18:43

аз защо си мисля че ако отидеш на една диагностика ще могат да ти кажат дали имаш антифриз в цилиндрите

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 13 ное 2007, 18:48

schrack написа: Моя съвет е да си притегниш главата ....!
Абе как ще кажеш на човека такова нещо бе. Наиш ква беля може да си докара на главата. Ако ще е така, направо да я смени гарнитурата - 20-на лева за нея, 20-лева за шлайф, ако се налага и 20-на лева за майстор, отколкото да изкриви главата. Хората използват спициални динамометрични ключове, и се затяга по строго определени правила, включително дозатягане, изчакване и т.н.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 13 ное 2007, 18:58

главата се затяга на 7-8 килограма първоначално ,като се започва от двата болта в средата.. след това се стяга 1 по 1 най далечните болтове от съседния ред болтове.. и таке .. след което се чака 15 минути и се стягаше на 90 градуса със инструмента.. ако не се лъжа нека някой да ме поправи..

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 13 ное 2007, 21:44

Споко, народееее. Оказа се, че ми е спукан радиатора... :mrgreen: ...от там губи антифриза.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 13 ное 2007, 23:10

venom4o написа:главата се затяга на 7-8 килограма първоначално ,като се започва от двата болта в средата.. след това се стяга 1 по 1 най далечните болтове от съседния ред болтове.. и таке .. след което се чака 15 минути и се стягаше на 90 градуса със инструмента.. ако не се лъжа нека някой да ме поправи..
Ами разбира се че ще те поправя.
1. Не може нещо да се затяга, и да измерваш в килограми, първо защото ако рамото ти е дълго 4 метра и 40 см разликата е огромна, а мерната единица е Nm (нютон-метра), може и килограми, но по някаква дължина, като имаш предвид че 10 нютона са около 1 кг. Това се казва момент
2. Същността е че, повечето се затягат до определен въртящ момент примерно 100 Nm, след това по още 90 градуса на затягане, изчакват се 5 мин, и после още 45 градуса, и това наистина става по точно определен ред на затягане на болтовете, грубо казано от средните към външните, както ти каза.
3. За най-лесно, на гърба на опаковките на повечето гарнитури е описано затягането, но все пак казвам че не става с подръчни средства, така че: Не правете това вкъщи
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 13 ное 2007, 23:25

ewgeny

Колега нека не извисяваме смяната на гарнитура на двигател до такива божествени висоти. Сякаш преди 10 години всите са имали ключове с нютонметър айде айде..... Пък специално за коли кат мойта над 12 годишни кво да говоря? Купувам, сменям, затягам колкото на мен ми се струва добре (не съм слабак все пак :) ) и си карам.
Не че нещо, ама лично на мен ми е поомръзнало да гасим техническия ентусиазъм на колеги, дето могат сами ама другите ги разубеждават. И става така, че всеки се пари от майстори, които и да искат няма да го направят така, както човека може да си го направи сам. И после що имало сервизи дето взимат по 10 лева за смяна на една (на една) свещ.
:wink:

Най-хубавото нещо на старата кола е, че сам можеш да се научиш да си я оправяш без да изгубиш много пари ако сгрешиш. :D
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 14 ное 2007, 09:22

orlinm написа:ewgeny

Колега нека не извисяваме смяната на гарнитура на двигател до такива божествени висоти. Сякаш преди 10 години всите са имали ключове с нютонметър айде айде.....
Колега, това наистина ли го мислиш? Затягаш колкото ти дойде отвътре :( , жалко ако е така. Дори преди повече от 10 години са се използвали и по-сложни инструменти от динамометричен ключ.
Съжалявам за офтопика!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 14 ное 2007, 09:57

Все едно орлине да кажеш, че няма значение как да затягаме гайките на гумите. И децата знаят, че се затягат на кръст, за да легне равномерно джантата. И ако това кажеш че са пак големи технологии, направо си подавам оставката.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 86 госта