Страница 4 от 7

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 03 окт 2009, 22:58
от гост_
Тука ми се кълнат, че е от "съединителя"...
Нямало кво друго да е! Какъв съединител има пък тоя автоматик? И колко ли струва??

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 07 окт 2009, 14:29
от гост_
Моля за помощ.
Би ли ми поразяснил някой що за съединител има автоматика, възможна ли е такава повреда и какво би струвал ремонта?

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 07 окт 2009, 15:46
от Berilii
гост_ написа:Моля за помощ.
Би ли ми поразяснил някой що за съединител има автоматика, възможна ли е такава повреда и какво би струвал ремонта?
Това, за което говориш е хидротрансформатора на самата кутия, той играе ролята на съединител с променливо преводно отношение. По нагоре в темата бях писал за клапанчетата, които са електрически или хидравлични, но и в двата случая управляват поток от масло. Именно техните уплътнения и/или гнезда се износват и започват да не могат да херметизират, в следствие на това самият хидротрансформатор губи своята функционалност и спира да предава въртящ момент към самите фиксирани предавки разположени след него. Крайният стадий в това са: примерно невъзможност за движение напред и/или назад, придърпване при ускоряване или забиване на муцуната при сваляне на по долна предавка. Такава кутия просто се оправя много трудно,(разбира се за БЪЛГАРИЯ), и за това излиза по евтино направо друга втора употреба или може да помислиш да си преправиш колата на механична(в някои случай излиза наполовина по евтино от друга автоматична кутия втора употреба).

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 12 яну 2010, 20:57
от jorryo
някой да знае добър сервиз за автоматична скоростна кутия на форд фокус
благодария

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 20 мар 2010, 16:16
от toniboy
аз карам фиеста автоматик 94г 1.3 mi и смених маслото на ск.кутия с ново мисля че беше 4 литра но за марката не се сещам . интересното при мен беше че когато закарах фиестата в фордмотопфое да ми сменят маслото ми казаха че фиеста автоматик НЯМА.. а колата беше пред приемната, от тогава до днес вече 4 години несам стъпил при тях. само на срещите на клуба ходя защото са на тяхния паркинг.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 20 мар 2010, 16:53
от Alexi
щом от Форд казват че не се сменя значи не се сменя ,набийте си го това в главите ! всеки се има за майстор те майсторите станаха повече от колите - всеки гараж майстор ..

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 20 мар 2010, 19:29
от jorryo
маслото на автоматиците 'препоръчително' е да се сменя на всеки 50 000км., но може да не го сменяваш, ако си приготвил +2-3 хилки за нова.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 22 мар 2010, 14:23
от mladen1984
колега Alexi и аз се опитвам да набивам в главите на хората че щом форд са казали че маслото не се сменя, ТО НЕ СЕ СМЕНЯ!Но уви явно майсторите са много и стават все по образовани....!!!Но не искам да споря 8)

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 22 мар 2010, 16:08
от Alexi
не само Форд и не само автоматик .. съвременните кутии са необслужваеми - масло не се сменя ,само се долива ако има нужда .. от служебните коли има на по 350к ,кутиите не са поглеждани работят си перфектно.. на някои даже съединителя не е сменян просто щото това са реални км а не горублянски ...

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 22 мар 2010, 20:06
от cockyhotty
Alexi написа:не само Форд и не само автоматик .. съвременните кутии са необслужваеми - масло не се сменя ,само се долива ако има нужда .. от служебните коли има на по 350к ,кутиите не са поглеждани работят си перфектно.. на някои даже съединителя не е сменян просто щото това са реални км а не горублянски ...
Абе ако бях с автоматик, като знам цените при евентуални проблеми бих сменил маслото+филтър с препоръчваните веднага. 50 000 km. е живота на това масло ATF или 4 години. Така пише за Мондео Мк1/2 автомат.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 22 мар 2010, 21:12
от Alexi
съвременните коли са много по различни от тия преди 15 години .. и аз мислех че 25к е адски много за двигателно масло каквото и да е то но се оказа че греша и кола със смени на масло на 25к спокойно изкарва 300к без ремонти и без да гори масло

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 23 апр 2010, 13:53
от valerko1
От това дето прочетох на всички страници ми стана ясно че нищо не ми е ясно. Служебната е Шевролет Силверадо, 6600 мотор, автоматик, 2001 г. Едвам намирам сервиз да ми смени двигателното масло /само Мерцедес сменя, офииалния представител на Шевролет не се занимава с USA шевролети/...да не говориме, че е абсурд някой да смени на автоматика. Колата е на 40 000 км. Останах с впечатление да не барам маслото на автоматика.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 23 апр 2010, 14:52
от jorryo
Ако ти се налага смяна на маслото на автоматичната скоростна кутия, можеш да влезеш в youtube.com, там има доста видео за това как се сменя, дори и сам можеш да си я смениш, същото е и за моторното масло, няма нужда да даваш пари на мерцедес за да ти сменят маслото, освен ако не е служебна и парите не са проблем.
Що се отнася за маслото на автоматичната скоростна кутия, по принцип трябва да е червена на цвят, но ако е тъмна като моторното масло е желателно да се смени, щото може да се прецака цялата скоростна кутия, а това би ти коствало много повече средства от това да смениш само маслото.

valerko1 написа:От това дето прочетох на всички страници ми стана ясно че нищо не ми е ясно. Служебната е Шевролет Силверадо, 6600 мотор, автоматик, 2001 г. Едвам намирам сервиз да ми смени двигателното масло /само Мерцедес сменя, офииалния представител на Шевролет не се занимава с USA шевролети/...да не говориме, че е абсурд някой да смени на автоматика. Колата е на 40 000 км. Останах с впечатление да не барам маслото на автоматика.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 12 сеп 2010, 13:19
от ЯЛТА
Има ли филтър на автоматична скоростна кутия , то тогава и маслото се сменя, - задължително ! И то предписаното от завода производител ! :)

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 13 сеп 2010, 18:40
от mladen1984
аиде още един от клуба "всичко разбирам"!!Рече и отсече.........Колега като пишеш нещо провери го ,дали е така в деийствителност, па тогава отсичай!Тук не е състезание по най-голям брой коментари.........Точно и аз съм питал завода производител (ford werke AG Koln).Има рззнообразие от скоростни кутии ,видове и видове........от тук и различия в обслужването!

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 13 сеп 2010, 20:55
от ЯЛТА
Mladen 1984 , и какво ти казаха от завода производител ,? Има филтър, но той не се сменява , или няма филтър ? Аз не споря , и не съм капацитет по автоматици -леки , но пък зад гърба си имам 500 000 км. с автобус -автоматик ! И караш до безкрайност , а като се задръсти филтъра , ако го има , или се запуши някъде маслената магистрала , просто спира да включва нормално , или въобще спира до включва , на скорост ! Е тогава ще питаш в завода производител , ако не е късно ! Успех и със здраве да се возиш много стотин хиляди километри , безаварийно ! *00926*

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 20 окт 2010, 04:51
от vsh
Преди месец си смених маслото на скоростите заедно с филтъра. Не се плашете от това, че филтъра е вътре в скоростите, той се намира на дъното на картера и се сменя лесно без да разбутвате нищо. Проблема е дали ще си намерите маслото в България, до 1997 е MERCON а след това е MERCON V , при моделите от 1998 се срещат и двата вида. DEXRON е стандарт на GM и рискувате много, ако се водите по този стандарт.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 13 апр 2011, 06:05
от x15
По принцип "експлоатационният срок" на колите е 150 хил км или там до колкото е описана подръжката в сервизната книжка, маслото на автоматиците ако не пише нищо в книжката се сменя на 100-150 хил км, ако колата ви е на 300 хил и маслото не е сменяно никога, по добре го оставете така.
На "необслужваемите трансмисии" маслото им се сменя, долива от пробка под колата, пробките са или две в една:
Изображение

през средата напомпваш маслото, а ако отвиеш цялата работа го източваш (изтича само около 25-50 %)
Изображение

или са две отделни.
при две в една пробка се поставя фитинг в малката дупка по средата и се напомпва колкото масло поеме като от време на време са маха маркуча да се провери дали се е напълнило, ако е пълно махате фитинга и оставяте да се изтече излишъка (трансмисията трябва да е леко топла)

НЕ ПРЕНАТЯГАЙТЕ ФИТИНГА, ЧУПИ СЕ МНОГО ЛЕСНО!

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 13 апр 2011, 06:45
от x15
- Смяна на маслото на НЕхерметична Автом.трансмисия:
http://www.youtube.com/watch?v=7r01_13uh7w" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=MsdPAadc9fY" onclick="window.open(this.href);return false;

- Херметична скоростна кутия:

Fluid Level Checks on Automatic Transmissions Without Dipsticks
by Dave Eastman on July 24, 2010

Making automatic transmissions with NO dipstick seems like a strange thing for manufacturers to do, but looking at it from their point of view might make sense. If a vehicle that’s under warranty is damaged internally because the owner or a mechanic overfills the transmission, the manufacturer may end up having to pay for the repair. Limiting access by eliminating old style filler tubes makes sense to reduce their liability.

Here’s a quick list of some vehicle models that could have a transmission without a dipstick and require a “no-dipstick” fluid level check:

Cadillac Catera
Saturn ION and Vue
Lincoln Navigator
Chevrolet Aveo
Chevrolet Equinox
Chrysler 300
Ford Cars
Mazda MPV
Mazda Miata
Some vehicles in this category actually have a special tool that is used like a dipstick to check the fluid level but then is removed. Year 2005 and up Chrysler models with a NAG-1 transmission are an example.

There are some “DIY” (do it yourselfers) who have been checking transmission fluid levels on their own for years. With the newer “no dipstick” style transmissions, there are quite a few different procedures that will be involved. If you still want to “do it yourself”, you’ll have to be very careful to follow the manufacturer procedures exactly to avoid damage to your car and reduce the risk of personal injury.

Here are some of the reasons why it’s going to be more difficult, more risky, and therefore not such a good idea to check fluid levels yourself on these newer style transmissions:

You may need to put your car up on jack stands to gain access to the checking point
The vehicle has to be level to get an accurate measurement of the fluid level
Leveling your car on 4 jack stands in your garage instead of on a hoist is very difficult at best
Temperature of the fluid is critical to getting the fluid level correct; fluid at this temperature can burn skin
If the fluid level is low, adding the correct fluid type in the correct amount is critical
Specialized tools, like scan tools and special wrenches, are often required to do the steps correctly
Here’s an example of what is involved to check the fluid level for a 2002 Chevrolet Cavalier with a 4T40-E automatic transaxle:

fluid temp must be at 104 degrees F. when checking
engine must be running with transaxle in Park
an oil pan should be placed under the removal plug area; then remove plug
if fluid doesn’t come out when plug is removed, add fluid until it starts to come out; then stop adding
allow level to stabilize even with the bottom of the check plug hole
replace plug when fluid no longer comes out of check plug hole
tighten plug to the correct torque specification
You can see it’s no longer a simple matter of lifting the hood, pulling out the dipstick and looking to see where the fluid level is on vehicles with these newer style transmissions. Give Wayne’s Transmissions a call. They have the right tools and the skill necessary to maintain or fix your transmission.

Re: Несменяно масло на автоматика

Публикувано: 15 авг 2011, 18:40
от viemel
И аз да си кажа мнението:
1. Маслото се сменя, сменяемо е, кутията не е необслужваема, ето снимки на книжката на колата, която си е преведена на български
Закачени няколко снимки, маслото се сменя на основен преглед на CD4E кутията, основния преглед там пише на колко е, пише какво са тежки условия и т.н.
http://i56.tinypic.com/b5mi6s.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i54.tinypic.com/2j4uc82.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i51.tinypic.com/5umkcm.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i51.tinypic.com/30kaq8g.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Смених го в МФ Младост, преглътнах цената на труд, но пък висях на портала, където се вкарва колата и го гледах какво прави. Човека определено доста се постара, повече от процедурата по инструция, защото капризната част е нивото след наливане, да не е малко и да влезе въздух, та инструкцията е проста, 5 мин запален двигател, 3 пъти да мине през предавките с лоста, проверя се, долива се и това е. А той си игра и да я мести напред назад колата, после я изкара на няколко обиколки, пък пак проверяваше нивото и т.н. Аз лично останах с усещането, че не съм си дал парите на някой, който гледа да си претупа работата и определено си тръгнах доволен. А ако трябва да съм точен, аз мислех сам да си го сменя, не е никак трудно, една пробка е, но нямам канал. Едно е сигурно, специално аз нямаше да имам нервите така търпеливо и педантично да изчакам да вдигне температура и да си играя с лоста и меренето, и доливането, и свали вдигни капака близо час. Щях да направя каквото е описано в сервизната процедура за 10-15 минути и това е. Ако някой казва, че правя реклама, може да казва каквото си иска, свободна страна сме :)
3. Цената на маслото, след 20% отстъпка, излезе 117.22лв без ДДС, 4 литра, от които 3.5 налети и 0.5 ми останаха. С други думи, маслото е 140,66лв/4литра = 35.2 лв за литър. Преди това проверих и в онзи магазин на Мотокрафт, там ми искат 36лв, а един сервиз (бил много известен и много хубаво работели), малко нагоре от магазина, там ми искаха повече за литър, без да знам какво е маслото.
4. Цена на труд - 43,2лв с ДДС, като това е след отстъпката 20%, иначе ми казаха 55лв. с ДДС без отстъпка. Това вече ми се видя много. В онзи сервиз, както и няколко други, примерно на бул. България (май са се наговорили) ми искат все 30лв. Тук ми се стори скъп труда, но след като видях колко търпеливо и старателно работеше... мисля, че типичния махленски майстор няма да го направи, поне досега не съм видял такъв и съответно повече нямаше и да стъпя там. Видя ли дежурно, механично отношение и работа, директно приключвам с даден сервиз, ако ще, буквално, те на мен да ми платят 50лв да ми сменят маслото, пак няма да стъпя там. Определено съм доволен от отношението и не съжалявам за тези 14лв отгоре, макар, че досега не бях ходил в Люлин, колата ми влиза само в Мотофое Младост.
5. Реално се сменя само 1/2 от всичкото масло, другото си остава вътре, има един номер да се източи цялото масло с палене на двигател за 1 секунда, откачане на едни 2 маркуча, но не смея сам да го направя, а и никой сервиз не се наема, всички ми отказаха, макар да знаят за какво иде реч и как се прави. Можело да блокира. Еми може, така е, затова не смея сам, да има после на кой да се сърдя :) Та това сега си е освежаване на маслото на практика. Следваща смяна - на други марки е на 60 000км, което е основен преглед на практика, някъде му викат голям преглед, но в Мотофое ми казаха на 90-100 000км, за Форд специално. На мен ми звучи разумно и това и мисля да правя.
6. Ползи - определено скоростите се държат по-плавно, при потегляне и спиране, а иначе нулирах разходомера и сега показва 2л/100км по-малко, след 30км градско на жегата и климатик. Ще видя дали така ще се запази, дано :)