И аз да си кажа мнението:
1. Маслото се сменя, сменяемо е, кутията не е необслужваема, ето снимки на книжката на колата, която си е преведена на български
Закачени няколко снимки, маслото се сменя на основен преглед на CD4E кутията, основния преглед там пише на колко е, пише какво са тежки условия и т.н.
http://i56.tinypic.com/b5mi6s.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i54.tinypic.com/2j4uc82.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i51.tinypic.com/5umkcm.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i51.tinypic.com/30kaq8g.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Смених го в МФ Младост, преглътнах цената на труд, но пък висях на портала, където се вкарва колата и го гледах какво прави. Човека определено доста се постара, повече от процедурата по инструция, защото капризната част е нивото след наливане, да не е малко и да влезе въздух, та инструкцията е проста, 5 мин запален двигател, 3 пъти да мине през предавките с лоста, проверя се, долива се и това е. А той си игра и да я мести напред назад колата, после я изкара на няколко обиколки, пък пак проверяваше нивото и т.н. Аз лично останах с усещането, че не съм си дал парите на някой, който гледа да си претупа работата и определено си тръгнах доволен. А ако трябва да съм точен, аз мислех сам да си го сменя, не е никак трудно, една пробка е, но нямам канал. Едно е сигурно, специално аз нямаше да имам нервите така търпеливо и педантично да изчакам да вдигне температура и да си играя с лоста и меренето, и доливането, и свали вдигни капака близо час. Щях да направя каквото е описано в сервизната процедура за 10-15 минути и това е. Ако някой казва, че правя реклама, може да казва каквото си иска, свободна страна сме
3. Цената на маслото, след 20% отстъпка, излезе 117.22лв без ДДС, 4 литра, от които 3.5 налети и 0.5 ми останаха. С други думи, маслото е 140,66лв/4литра = 35.2 лв за литър. Преди това проверих и в онзи магазин на Мотокрафт, там ми искат 36лв, а един сервиз (бил много известен и много хубаво работели), малко нагоре от магазина, там ми искаха повече за литър, без да знам какво е маслото.
4. Цена на труд - 43,2лв с ДДС, като това е след отстъпката 20%, иначе ми казаха 55лв. с ДДС без отстъпка. Това вече ми се видя много. В онзи сервиз, както и няколко други, примерно на бул. България (май са се наговорили) ми искат все 30лв. Тук ми се стори скъп труда, но след като видях колко търпеливо и старателно работеше... мисля, че типичния махленски майстор няма да го направи, поне досега не съм видял такъв и съответно повече нямаше и да стъпя там. Видя ли дежурно, механично отношение и работа, директно приключвам с даден сервиз, ако ще, буквално, те на мен да ми платят 50лв да ми сменят маслото, пак няма да стъпя там. Определено съм доволен от отношението и не съжалявам за тези 14лв отгоре, макар, че досега не бях ходил в Люлин, колата ми влиза само в Мотофое Младост.
5. Реално се сменя само 1/2 от всичкото масло, другото си остава вътре, има един номер да се източи цялото масло с палене на двигател за 1 секунда, откачане на едни 2 маркуча, но не смея сам да го направя, а и никой сервиз не се наема, всички ми отказаха, макар да знаят за какво иде реч и как се прави. Можело да блокира. Еми може, така е, затова не смея сам, да има после на кой да се сърдя
Та това сега си е освежаване на маслото на практика. Следваща смяна - на други марки е на 60 000км, което е основен преглед на практика, някъде му викат голям преглед, но в Мотофое ми казаха на 90-100 000км, за Форд специално. На мен ми звучи разумно и това и мисля да правя.
6. Ползи - определено скоростите се държат по-плавно, при потегляне и спиране, а иначе нулирах разходомера и сега показва 2л/100км по-малко, след 30км градско на жегата и климатик. Ще видя дали така ще се запази, дано