Страница 1 от 1

проблем след смяна на ангренажен ремък и ролки на Escort

Публикувано: 01 дек 2007, 19:16
от trayan
Здравейте колеги,
От скоро съм луд фен на този форум!!!
Искам да споделя с вас това, което се случи с колата ми и съответно бих се радвал ако получа някякъв съвет.
Та значи колата ми е Ескорт 97 г., двигателят е 1,6 16 v Zetec. Купих я скоро и вчера я закарах на сервиз да и сменят маслото и ангернажния ремък. Майстора каза, че обезателно трябва да се сменят и ролките на ангренажния ремък и така и направихме. След като си взех калата от сервиза забелязах, че като я запаля се чува някакво странно "виене", което преди смяната на консумативите го нямаше. Най-ясно се чува при вдигане на над 2000 оборота.
Ще съм благодарен ако някой може да ми обясни на какво се дължи това.
Поздрави

Публикувано: 01 дек 2007, 19:33
от b2d
Няколко причини...
1-Първо важно е да се знае, че проблема е в ремъка свири.
2-Може да не е наместен, хлабав, а дано не е пренатегнат да се скъса, че...
3-Има и други вариянти ходи при майстора да си я види...

Публикувано: 01 дек 2007, 19:52
от trayan
Благодаря,
още в понеделник ще отида да я види отново...ебаси майсторите...способни са да потрошат здрава кола...

Re: проблем след смяна на ангренажен ремък и ролки на Escort

Публикувано: 01 дек 2007, 19:54
от vaskoneti
trayan написа:Здравейте колеги,
От скоро съм луд фен на този форум!!!
Искам да споделя с вас това, което се случи с колата ми и съответно бих се радвал ако получа някякъв съвет.
Та значи колата ми е Ескорт 97 г., двигателят е 1,6 16 v Zetec. Купих я скоро и вчера я закарах на сервиз да и сменят маслото и ангернажния ремък. Майстора каза, че обезателно трябва да се сменят и ролките на ангренажния ремък и така и направихме. След като си взех калата от сервиза забелязах, че като я запаля се чува някакво странно "виене", което преди смяната на консумативите го нямаше. Най-ясно се чува при вдигане на над 2000 оборота.
Ще съм благодарен ако някой може да ми обясни на какво се дължи това.
Поздрави

Здравей и добре дошъл, въобще не рискувай да продължаваш да я караш така а я върни да я оправят, аз минах по същия път, след смяната не би трябвало да има никакви нови звуци, камо ли виене и свирене ОПАСНОСТА е да скапеш мотора !!! :!: :!: :!:

Публикувано: 01 дек 2007, 19:57
от trayan
наплашихте ме бе хора...а възможно ли е да е от смяната на маслото примерно, наляха ми Ajip 10W40 полусентетично

Публикувано: 01 дек 2007, 20:25
от vaskoneti
Странно виене, нямаше го преди, това ми звучи като нещо не добре наместено или недозатегнато ! Гледах и помагах на майстора дето ми ги сменя, и мога да кажа смело че не е шега работа да знаеш !!! При проблеми питай ще помагаме !!!

Публикувано: 02 дек 2007, 07:47
от AlexP
Виенето ще да е от пренатегнат ангренажен ремък. Не е хубаво да се кара така, защото заминават лагерите на разпределителните валове. С една дума трябва да се отпусне ангренажният ремък да не е толкова натегнат. Макар че има една пружина дето трябва да го обтегне, аз го правя на усет и проблеми е нямало. В най-дългата част ремъка трябва да може да се усуче на почти 90 градуса. После първите 5000 или 10000км след смяната трябва да се провери дали не се е разтегнал ремъка и пак да се натегне ако трябва. Ако е много хлабав започва да се чува едно похлопване.

Публикувано: 02 дек 2007, 15:42
от fordman
Да,освен всичко описано тук има и още една причина,възможное да вие някоя ролка. По принцип ако са износени се получава така , но какво пречи и на нова да се случи.Ти си знаеш какви ролки си сложил но не го изключвай като вариант.като се завърти наръка ролката не трябва да се усещат никакви шумове 'съвсем мазно трябва да се движат.Дори видях моя майстор да слуша откъде идва подобно виене с докторски слушалки.

Публикувано: 03 дек 2007, 21:58
от trayan
Здравейте,
проблема с "виенето" е отстранен, оказа се една от ролките на пистовия ремък - единствената стара която бяхме оставили.

Публикувано: 04 дек 2007, 06:43
от traqn_savov
То за това се сменят всички..

Публикувано: 04 дек 2007, 07:00
от AlexP
Странно как е започнала да вие изведнъж само от една смяна на ремък. До колкото разбрах преди смяната не е виело нищо. На ролките на пистовият ремък може да се сменят само лагерите. Излиза много по-евтино и могат да се сложат по-качествени лагери.

Публикувано: 04 яну 2008, 01:55
от fordfen
Е, случи се и при мен. След като сложих нови ремък Гейтс, 3 бр. ролки ИНА и нова водна помпа (италианска- 70лв), при мен вече се чува също виене, само че до 2000 оборота и то само при палене след дълъг престой (на студен мотор). Интересното е, че след 2 минути работа шумът изчезва. Обадих се на маистора и той ми каза че всичко е проверил, ролките на пистовия са добре и т.н. да карам спокойно :evil: Е , има ли място за притеснение, или да го юркам да разглобява отново?
п.с. Преди смяната нямаше никакви шумове, а сега колата като че ли има повече мощност.

Публикувано: 04 яну 2008, 08:25
от schrack
trayan написа:Здравейте,
проблема с "виенето" е отстранен, оказа се една от ролките на пистовия ремък - единствената стара която бяхме оставили.
Малко двойна и на половина работа сте направили, хората са казали така сменят се ролки+ремък за знаеш следващите 150000км че нямаш проблеми на него място.
Дядо ми кара едно Пежо без да е сменял нищо откакто я взел 4години но и неговото време ще дойде

Публикувано: 04 яну 2008, 09:07
от venom4o
Аз мойта ролка не я смених.. Тя си е Форд.. прегледах я преди това няма никакви луфтове и се върти идеално.. Имам още една оригинална Форд.. от един познат която е във същото състояние.. Ремъка ми е 16 лева на Бош или 18 лева на гейтс.. единственото неудобство при късането е ,че ще ми се развали центровката на делкото а не и знам белег дали има на самото паразитно колело... Но повечето мотори не са като моя и си удрят клапаните във буталата.. Така ,че не си прави и не си правете експерименти със ангренажния ремък или верига при някой мотори..

Публикувано: 04 яну 2008, 21:27
от diesel1.6
Смениха ми ангр ремък и ролка в сервиза до сервиз "Тексако" на околовръстното във варна - до бензиностанция Петрол над кв Левски. Това преди 3000 км...
Ремъкът леко скърцаше. След два дена видях, че е хлабав и отидох да ми го натегнат. Е хлабав беше, не се бях заблудил. Бях поискал най-хубавите, поне гейтс. Не бяха такива, вярно и по-малко пари ми взеха. Настоях да ми ги сменят с хубави, с доплащане от мене за разликата в цената, естествено отказаха.
Е днес се скъса ремъкът. Аз бях намислил да го сменя на 20000 км, за вс случай, но той изкара 3000! Ролката леко има луфт, между другото. По телефонът казаха че ще отворят в понеделник. Сега се чудя какво да правя - имам крив иликриви клапани, деформирани водачи на клапаните... 1,3 CVH.
Мислех да си купя мондео... как да го взема? Нали при същите педали ще отида за смяна на каквото и да е?
Сега се чудя как да реагирам. Намерих си кола назаем, но ремонта ще струва от 100 до 300 лева...понеВ понеделник отивам със свидетели да се разправям. И с камера.

Публикувано: 04 яну 2008, 23:25
от HACKO
Да не са ти сложили ремък със трапецовидни зъби. CVH са с полуобли. Като взех Ориона беше със такъв, скъса се на 18000, но не удари нищо (карах със 90 и ускорявах),1.3 CVH.

Публикувано: 05 яну 2008, 10:58
от diesel1.6
HACKO написа:Да не са ти сложили ремък със трапецовидни зъби. CVH са с полуобли. Като взех Ориона беше със такъв, скъса се на 18000, но не удари нищо (карах със 90 и ускорявах),1.3 CVH.
Лелелеел!
Само за това, че ми вдъхна тази надежда, съм ти благодарен! Итовам да гледам, и ако е така... лелеле каква разправия ще стане!
Ще ми трябва жива сила, за свидетели.
Моите мнения не дават директен отговор на темата по-горе , но пиша тук - виждате, че ситуацията е същата. Да знае всеки какво го чака от калпави майстори и сервизи.

p.s.:
с кръгли зъби си е, освен ако се бъркам от това, че е работил малко. Сервизът не чак толкова идиотски, просто е бил с ниско качество. Още отначало ми се стори хлабав и го натягаха.

Колегата с несменеата ролка, да е доволен - само с двойна работа се е отървал. Понякога е десеторна след такива проблеми.
Май ще търся части, че не искам да си изхвърля колата. Как вървеше в снега само... :)

Публикувано: 05 яну 2008, 11:25
от fordfen
Явно пак ще се връщам при майстора, докато не е станало късно. Не мога да си обясня само, защо след смяната колата ми работи по добре, т.е. по пъргава е, има повече мощност, а забиването на муцуната и замислянето на мотора при ускоряване на студено са вече история. Имате ли идея защо е така?

Публикувано: 05 яну 2008, 14:34
от diesel1.6
fordfen написа:Явно пак ще се връщам при майстора, докато не е станало късно. Не мога да си обясня само, защо след смяната колата ми работи по добре, т.е. по пъргава е, има повече мощност, а забиването на муцуната и замислянето на мотора при ускоряване на студено са вече история. Имате ли идея защо е така?
Имал си грешна центровка. Може старият ремък да е бил разтеглен вече и да измества центровката.